חילופי אש בגבול הצפון בין צה"ל לחיזבאללה; החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית במפרץ עדן"

גורם מדיני: העסקה שנדונה - שחרור 33 חטופים, בהם פגועי נפש • ארה"ב, בריטניה וקנדה הטילו סנקציות על איראן עקב מתקפת הכטב"מים • ביידן ו-17 מנהיגים בעולם קראו לחמאס: "שחררו את החטופים מיד" • 3 שיגורים נפלו בשטח פתוח בגליל, צה"ל תקף בדרום לבנון • לראשונה זה חודשיים: נתניהו ולפיד ערכו פגישת עדכון

לא לחוצים מפעולה ישראלית: העזתים מבלים בשרב בחוף הים ברפיח // צילום: רשתות ערביות

היום ה-202 למלחמה: מצרים הציעה היום (חמישי) הפסקת אש לשנה וקידום מדינה פלשתינית. דובר הפנטגון מסר כי ארה"ב החלה בבניית המזח בחוף רצועת עזה. לראשונה זה חודשיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה נפגשו לפגישת עדכון. שיגורים היום מלבנון, מטוסי קרב הפציצו יעדי חיזבאללה. בנוסף, אחרי שבעה שיגורים מלבנון, מטוסי קרב של צה"ל הפציצו יעדי חיזבאללה.

 

עדכונים שוטפים

02:10: ערוץ הטלויזיה "אל-מיאדין" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה: בוצע ירי לעבר מטרה צבאית-ישראלית באזור מטולה. יש נפגעים בעקבות ירי נ"ט לעבר כוח צה"ל באזור הר דב.

01:21: דובר צה"ל: חילופי אש בהר דב בין חיזבאללה לכוחות צה"ל. כלי טיס הוזנקו ופועלים במרחב התקרית.

כוחות צה"ל תוקפים מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

01:14: דיווחים ערביים: צה"ל תוקף בכפר שובא שבצד הלבנוני מול הר דב, אחרי שיגור הטילים של חיזבאללה. (שחר קליימן)

01:11: חיזבאללה הודיע כי אמש, בסביבות 11 בערב, ביצע תקיפה שבמסגרתה שיגר טילי נ"ט לעבר הר דב. (שחר קליימן)

00:50: דיווחים ערביים על תקיפות של צה"ל בכפר חולא בדרום לבנון. (שחר קליימן)

00:48: בדיווחים בתימן נטען כי החות'ים הצליחו להפיל כטב"מ ריגול של ארה"ב. נכון לעכשיו אין לכך אימות מהצד של ארה"ב. (שחר קליימן)

00:23: יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון על ההפגנות באוניברסיטת קולומביה: "חמאס מתגאה בהפגנות באוניברסיטת קולומביה. אם חמאס תומך בך, זה לא דבר טוב".

23:36: החות'ים בתימן, הודיעו כי תקפו "ספינה הישראלית MSC DARWIN במפרץ עדן באמצעות טילים ימיים וכטב"מים". בנוסף, הם טענו כי ביצעו ירי של מספר טילים בליסטיים וטילי שיוט לעבר "מטרות ישראליות באילת".

23:33: דיווח: גורם צבאי בכיר בארה"ב אומר כי צה"ל יציב ברצועת עזה חטיבה שתופקד על אבטחת הכוחות האמריקנים שיבנו את המזח ההומניטרי.

23:32: דיווחים ערביים: צה"ל תוקף בדרום לבנון עם תותחים וארטילריה לאחר השיגורים והנפילות בגולן. עוד אומרים בדיווח כי יותר מ-20 פגזי ארטילריה נורו.

22:54: דיווחים פלשתיניים: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו בכפר מאדמא ליד שכם שביו"ש.

דיווח פלשתיני: כוחות הביטחון פועלים במאדמא ליד שכם // רשתות ערביות

22:46: דיווח בבלומברג: סעודיה תארח ביום שני פסגה מדינית שתדון בעתיד הרצועה. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להשתתף, וייתכן שגם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון. עוד צפויים להשתתף נציגים מהאיחוד האירופי, ירדן, מצרים, קטאר והרש"פ. עוד דווח כי הפסגה לא צפויות להניב החלטות קונקרטיות.

22:29: גורם ישראלי מדיני אומר כי ההצעה לעסקה עומדת על שחרור כ-33 חטופים מכל הגילאים, בהם פצועים ופגועי נפש, בתמורה לחזרה חלקית לצפון הרצועה ושחרור מחבלים לרצועה. לידיעה המלאה

אחותו של החטוף הירש גולדברג-פולין הפגינה בת"א: "תסתכלו לו בעיניים", צילום: GettyImages

22:06: דובר צה"ל עדכן כי צה"ל, באמצעות מתפ״ש, אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה, בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית (CENTCOM). יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. מצה"ל נמסר: "נפעל בכדי לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית ליוזמה, אשר כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לרצועת עזה. ההשתתפות ביוזמה מדגישה את העבודה משותפת עם הארגונים הבינלאומיים להכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית בעזה". (אריאל כהנא)

21:59: דובר הפנטגון פטריק ריידר מאשר כי ארצות הברית החלה בבניית הרציף הימי מול חופי רצועת עזה.

דובר הפנטגון מאשר: התחלנו בבניית המזח מול חופי עזה

21:12: נציג חמאס בלבנון, אחמד עבד אל-האדי: "חמאס מעוניין תמיד בהגעה לנוסחה או לעסקה שתוביל לסיום התוקפנות (המלחמה). אנחנו עדיין מחכים לתשובה לתשובה של חמאס לרעיונות האמריקניים מפני שלא קיבלנו תשובה מישראל עד כה". (שחר קליימן)

21:08: דיווח באל-ג'זירה: ההפלגה של "משט החירות" מאיסטנבול לחופי עזה שתוכננה למחר נדחתה בכמה ימים עקב נהלים ביורוקרטיים.

20:42: שריפה גדולה פרצה הערב ליד בית החולים המקומי ומטה הסהר האדום של איראן בטהרן. נסיבות השריפה טרם ברורות.

שריפה פרצה ליד בית החולים המקומי ומטה הסהר האדום של איראן בטהרן // רשתות חברתיות

20:40: תומכי חמאס וקיצונים מ״נטורי קרתא״ פשטו על המכון הטכנולוגי לאופנה בניו יורק (FIT).

20:30: תמה פגישת העדכון הביטחוני של נתניהו ולפיד: ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגשו לעדכון ביטחוני בבסיס הקריה בתל אביב. הפגישה ארכה כ-35 דקות, ונכח בה גם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אלוף אבי גיל. הפגישה האחרונה בין השניים התקיימה לפני יותר מחודשיים.

19:59: דיווחים פלשתינים: מטוסי קרב תקפו צוות של חמאס שאבטח משלוח אספקה במערב העיר עזה. במקום יש שמונה הרוגים. (שחר קליימן)

ההרס ברצועה, היום, צילום: אי.פי.אי

19:58: דיווח ברויטרס: שר ההגנה של בריטניה, גרנט שאפס, אמר כי ספינת מלחמה בריטית יירטה טיל שנורה על-ידי החות'ים, שלוחי איראן בתימן, לעבר ספינה מסחרית באזור. עוד הוסיף כי השר כי מדינתו "ממשיכה להיות בחזית התגובה הבינלאומית למתקפות המסוכנות של החות'ים על ספינות מסחריות".

19:33: ארה"ב הודיעה באופן רשמי כי הם רוצים שהדיווחים על קבורה המונית בעזה, שפורסמה ב"אל-ג'זירה" - ייחקרו.

19:32: הקבינט המדיני-ביטחוני קבע כי יוכנסו למתחמים שבהם כלואים מחבלי הנוח'בה שופט ישראלי ושני משקיפים זרים שיבקרו אותם ויעבירו מידע על מצבם. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי מדובר בהתקפלות לדרישה הבריטית ובנזק להרתעה הישראלית. גורם מדיני מסר: "ראש הממשלה והקבינט לא מוכנים לאשר ביקור של הצלב האדום כל עוד חטופינו לא מקבלים ביקורים כאלה". לידיעה המלאה (אריאל כהנא)

השר בן גביר, צילום: אורן בן חקון

19:30: צה"ל הודיע על כוונתו להרוס את בתיהם של שניים מהמחבלים שביצעו את פיגוע הירי בצומת המשטרה הבריטית ב-7 בינואר 2023, בו נרצחו עמאר מנסור וד"ר לארה טאנוס.
 (לילך שובל)

חשד לפיגוע ירי בצומת המשטרה הבריטית // השימוש בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

19:22: רשת "אל-מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה באזור אל-חיאם שבדרום לבנון.

19:03: גורם מדיני מבהיר לאחר ישיבת הקבינט כי כרגע אין הצעה ממשית לעסקה שתביא לשחרור חטופים, ועל כן ישראל תתקדם במישור הצבאי כפי שתוכנן. משמעות הדברים כי המבצע לכיבוש רפיח צפוי לצאת לדרך בימים הקרובים. הגורם המדיני הדגיש, ש"אם תגיע הצעה רלוונטית מבחינת ישראל, יהיה טעם לעצור ולשקול, אך כרגע זה לא המצב". לידיעה המלאה (אריאל כהנא)

רפיח אחרי הפצצות צה"ל, השבוע, צילום: אי.אף.פי

18:31: אחרי כשעתיים: הסתיימה ישיבת הקבינט המורחב.

18:17: השגריר של הרשות הפלשתינית בקהיר מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "בין 80 למאה אלף פלשתינים מעזה הגיעו למצרים מתחילת המלחמה". (שחר קליימן)

18:10: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם תמונה מהמפגש שלו עם אביגיל עידן בת הארבע, ששוחררה משבי חמאס בנובמבר וששני הוריה נרצחו ב-7 באוקטובר. בתמונה נראה ביידן מחבק את אביגיל בחדר הסגלגל, כשעל פניה חיוך. "בשנה שעברה, הבטחנו את שחרורה של אביגיל שהוחזקה על ידי חמאס", אמר. "היא מדהימה, ומשתקמת מטראומה בלתי ניתנת לתיאור. הזמן שלנו יחד היה תזכורת לעבודה שעוד ניצבת בפנינו - לשחרור כל החטופים שנשארו בשבי".

אביגיל עידן ששוחררה משבי חמאס והנשיא ביידן, צילום: מתוך הטוויטר הרשמי של נשיא ארה"ב

18:08: לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עלמא א-שעב לצד עמדות שיגור ותשתית טרור של הארגון במרחב כפר שובא. מוקדם יותר היום כוחות צה״ל תקפו להסרת איום במספר מרחבים בדרום לבנון. במהלך היום זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב ערב אל-עראמשה, וארבעה שיגורים נוספים למרחב הר דב, אין נפגעים. (לילך שובל ועידן אבני)

עמדות שיגור, מבנה צבאי ותשתית טרור - צה״ל תקף יעדי חיזבאללה // דובר צה"ל

17:58: בעקבות המתקפה חסרת התקדים שלה על ישראל - ארה"ב, בריטניה וקנדה הטילו באופן מתואם סנקציות על תעשיית הכטב"מים של איראן. בהודעת משרד האוצר האמריקני נמסר כי הסנקציות האמריקניות יוטלו על 11 ישויות ואישים שלהם "תפקיד מרכזי" בתחום המימון והמכירה של כטב"מים איראניים. שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון צייץ: "המתקפה המסוכנת של המשטר האיראני על ישראל עלולה הייתה לפגוע באלפי אזרחים ולהביא להסלמה רחבה במזרח התיכון. היום בריטניה ובעלות בריתה שולחות מסר ברור - אלו שאחראים להתנהגות מערערת היציבות של איראן יישאו באחריות".

17:51: בכיר אמריקני אמר כי ההצעה שמונחת כעת על שולחן המשא ומתן בין ישראל לחמאס עונה כמעט על כל דרישותיו של הארגון, וכי פריצת הדרך במגעים תלויה רק במנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר. בתדרוך שערך לכלי התקשורת דחה הבכיר את ההאשמות לפיהן ישראל היא האחראית המרכזית לכישלון המשא ומתן, ואמר כי חמאס הוא זה שמונע את התקדמותו. "אילו הייתי עונה על השאלה הזו לפני שישה שבועות ייתכן שהתשובה שלי היתה שונה", הוא אמר.

17:46: תיעוד: המוני עזתים בחוף הים ברפיח, ביום ה-202 למלחמה.

לא לחוצים מפעולה ישראלית: העזתים מבלים בשרב בחוף הים ברפיח // רשתות ערביות

17:31: דניאל אלוני, שהופיעה בסרטון חמאס כשהייתה בשבי, אמרה בראיון בגל"צ: "חלק מהדברים שנאמרו הוכתבו לי, אבל הכעס, הטירוף והפנייה לרה"מ שיוציא אותנו מהגיהינום - היו מאוד אמיתיים. אלה התחושות שהיו לי בנפש".

17:19: דובר ארגון הטרור מסר בעקבות הצהרת 18 המדינות כי "חמאס לא יושפע מהלחץ האמריקני" בסוגיה. הדובר, סאמי אבו זוהרי, אמר שחמאס ממשיך להתעקש על התנאי של סיום המלחמה בכל עסקה לשחרור חטופים.

17:14: כתב "סקיי ניוז" בערבית בירושלים מדווח כי משלחת מצרית תגיע מחר לישראל במסגרת הניסיונות של מצרים "להחזיר את הצדדים למשא ומתן". לידיעה המלאה (שחר קליימן)

17:10: עזתי פרסם ברשתות החברתיות על חייו בעזה ותקף את סינוואר: "אם לא אמות מהיהודים - אמות מהסרטן. בגלל סינוואר צריך להרתיח (מים). כך נראה היום-יום שלנו. הכל על האש, כי אין גז. כל חיינו בייסורים, אין כלום בנמצא... אלו הם חיינו יא סינוואר".

"אם לא אמות מהיהודים- אמות מסרטן": עזתי בתיעוד מחייו ברצועה // רשתות ערביות

17:01: שר החוץ ישראל כ"ץ צייץ בחשבון ה-X שלו בשפה הפרסית וכתב: "חמינאי, גם היום הפרלמנט האירופי קיבל החלטה מוחצת נגד ראש הנחש האיראני. ההסתה ותעמולת השקר הממומנת נגד ישראל כבר לא עובדות. כך נראית תבוסה מדינית - וזוהי רק ההתחלה".

16:30: העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפות באזור יארון שבדרום לבנון. הוא טען כי בתקיפות נעשה שימוש בזרחן.

בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בחלתא ובכפר שובא, דרום המדינה, צילום: רשתות ערביות

16:19: מנהיגי 18 מדינות, בהן ארה"ב ובריטניה, קוראים לחמאס לשחרר את החטופים ולסיים בכך את המשבר בעזה.  "זאת דאגה בינלאומית," מסרו. "העסקה נמצאת כרגע על השולחן, תביא להפסקת אש מיידית וארוכת טווח שתאפשר העברת סיוע הומניטרי ויביא שלום ויציבות לאזור". מדובר במנהיגי ארה"ב, בריטניה, ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד ותאילנד. לידיעה המלאה

"ביטחון ישראלי - קריטי". ביידן לאחר החתימה, צילום: אי.אף.פי

15:58: בירי לערב אל-עראמשה זוהו שלושה שיגורים מלבנון - שנפלו בשטחים פתוחים. האזעקה שנשמעה לפני זמן קצר מחשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל נבעה מזיהוי שווא.

15:54: הפרלמנט של האיחוד האירופי הצביע בעד החלטת גינוי נגד איראן בעקבות המתקפה שלה על ישראל. בהחלטה, שעברה ברוב של 357 לעומת 20, ישנן בין היתר קריאה להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור, ⁠הרחבת משטר הסנקציות ו⁠הכרה בתפקידה של איראן בערעור היציבות במזרח התיכון. לידיעה המלאה (ניסן שטראוכלר)

הפרלמנט האירופי, צילום: אי.פי.אי

15:36:אחרי שקט יחסי של כמעט 24 שעות, אזעקות נשמעו בקריית שמונה ויישובי הסביבה עקב חשש לכלי טייס עוין. מוקדם יותר נשמעו התראות ביישוב ערב אל-ערמאשה על ירי טילים, היישוב שבו פגע כטב"מ נפץ במבנה ביישוב בשבוע שעבר, ממנו נפצעו חיילים ותושבים.

15:20: מסתערבי מג"ב איו"ש עצרו בשכם, בעזרת הכוונה מודיעינית של שב"כ, מבוקש החשוד בפעילות טרור. כוח של יחידת המסתערבים נכנס בצורה חשאית, בסיוע של כוחות צה"ל נוספים, למרחב העיר - שם איתר את המבוקש ועצר אותו. המבוקש שנעצר הועבר להמשך חקירה בשב"כ. אין נפגעים מקרב הכוחות. לפי הפלסטינים, המבוקש שנעצר הוא כמאל אבו סרייה.

בהכוונה מודיעינית של שב"כ: מסתערבים עצרו מבוקש בלב שכם // רשתות ערביות

15:09: הרמטכ״ל נפגש הבוקר עם משפחות החיילות החטופות. (לילך שובל)

14:25: רשת התקשורת הפלשתינית מדווחת על ניתוק האינטרנט באזורים בדרום ובמרכז רצועת עזה

14:07: מקורות מסרו לרשת "אל-ערבייה" הסעודית כי קהיר הציגה יוזמה לרמטכ"ל ולראש השב"כ להקפאת הפלישה לרפיח. עוד דווח שמצרים הציעה לישראל להתניע שוב את המשא ומתן בתמורה להקפאה כזו. על פי המקורות, ההצעה כוללת אף מתווה להפסקת המלחמה בתמורה לתוכנית להקמת מדינה פלשתינית. (שחר קליימן)

14:00: לקראת יציאה מעזה לאחר פעילות רצופה מתחילת המלחמה: אוגדה 162 וחטיבת הנח"ל מסכמת תקופה. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ביצע חמישה מבצעים בשאטי, זייתון, שיפא, נוסייראת ומבצע במסדרון מרכז הרצועה. הלוחמים בשיתוף כוחות יהל״ם והנדסה איתרו והשמידו מעל 20 ק״מ של תוואי תת קרקעי. כוחות האוגדה ביצעו במרחב עבודות הנדסיות, יצירת תשתיות לוגיסטיות ותקשוביות כדי לאפשר לכוחות חופש פעולה מיטבי. לידיעה המלאה

תצלום אוויר של תוואי תת-קרקע שאיתרו והשמידו הכוחות במרחב מסדרון מרכז הרצועה, צילום: דובר צה"ל

14:00: הושלמו הההכנות לפעולה ברפיח, הארגונים ההומניטריים והבינלאומיים מודעים לכך, נערכים ומזיזים חלק מתשתיותיהם. כמו כן, לראשונה מתחילת המלחמה, חטיבת הנח"ל יצאה מעזה. לידיעה המלאה

13:30: מקורות מסרו לרשת אל-חדת' הסעודית כי מצרים העלתה יוזמה בפני המשלחת הישראלית שלפיה תוקפא לחלוטין הפלישה לרפיח במקביל למהלך במשא ומתן לעסקת שחרור חטופים.

רפיח (ארכיון), צילום: אי.פי

12:17: מקורות פלשתיניים מדווחים כי נציגים של חמאס ופת"ח יערכו מפגש מחר ביום שישי בבייג'יניג, בירת סין, כדי לדון בסוגיית סוף הפיצול בין הארגונים. (שחר קליימן)

11:55: כוחות הביטחון עצרו הלילה שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שישה מהם באזור העיר טול כרם, החשודים בפעילות טרור. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מבוקש נוסף נעצר בפעילות יזומה בנבי סאלח שבאפרים, שבמסגרתה הושמד מטען והוחרם רובה מסוג קרלו. כמו כן, בפעילות בבית פוריק שבשומרון התפתחה הפרת סדר אלימה, שבמהלכה מחבלים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי. מחבלים יידו אבנים לעבר לוחמים גם ברמאללה, והכוחות הגיבו לעברם בירי. מבוקש נוסף נעצר בחברון.

פעילות צה"ל ביהודה ושומרון, צילום: דובר צה"ל

11:45: סמוטריץ' במכתב לראש הממשלה: אם בית הדין הבינלאומי בהאג יוציא צו מעצר נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרש"פ נגד ישראל ו/או ככל שתתקבל החלטה חד צדדית בעצרת הכללית להכיר במדינה פלשתינית אפסיק חד צדדית ובאופן מיידי את העברת כלל כספי הסילוקין לרש"פ ואורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים הקרוספונדטיים המעבירים כספים לבנקים ביהודה ושומרון. אבקשך להודיע זאת לכלל הגורמים הבינלאומיים ולהורות את מתאם הפעולות ביהודה ושומרון להודיע זאת לגורמי הרש"פ שאיתם הוא בקשר״.

11:18: המרכז הבריטי לסחר ימי מדווח על תקרית במהלכה הותקף כלי שיט לחופי עדן

09:40: לפי הדיווחים התקיפה בבעלבכ התבצעה על ידי כטב"מ, דיווחים על פצוע במקום.

09:15: המונים השתתפו בתפילה לשובו של החטוף הירש גולדברג-פולין נערכה הבוקר במאהל החטופים סמוך לבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. 

תפילה לשובו של החטוף הירש גולדברג-פולין במאהל החטופים סמוך לבית ראש הממשלה | קהילת הקהל

08:59: דיווחים בלבנון: תקיפה ישראלית בבעלבכ, שבעומק המדינה. על פי מקורות לבנוניים, התקיפה התרחשה בפאתי העיירה דורוס, מדרום לעיר בעלבכ.

עשן מהתקיפה בבעלבכ במזרח לבנון// X

08:21: אוגדה 162 פועלת במסדרון במרכז הרצועה. צוות הקרב של חטיבת הנח״ל פועל במסדרון במרכז הרצועה, לאורך היממה האחרונה הכוחות חיסלו מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור. באחת התקיפות, כוחות החטיבה זיהו שני מחבלים שניסו לבצע שיגורים לעבר שטח ישראל. מטוסי קרב תקפו את המחבלים, השמידו את בור השיגור ואת מחסן אמצעי הלחימה בו שהה אחד המחבלים. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור במרחב שאטי בה שהו מחבלים מארגון הטרור חמאס שביצעו שיגורים לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה. 

06:46: מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור, עמדת תצפית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. (לילך שובל)

01:35: דיווח ברויטרס: צבא ארה"ב יירט טיל בליסטי שנורה ע"י החות'ים. לא דווח על פציעות או נזק. 

תקיפה ישראלית בעזה (ארכיון), צילום: אי.פי.איי

01:25: דיווח על תקיפה בדיר אל-בלח. (שחר קליימן)

01:10: דיווח פלשתיני: שלושה הרוגים לפחות בתקיפה ברפיח. (שחר קליימן)

00:30: ברצועה מדווחים על סדרת תקיפות אוויריות בצפון רפיח. (שחר קליימן)

עשן מיתמר מעל רפיח (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

23:58: יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, קורא לנשיאת אוניברסיטת קולומביה להתפטר בשל "כישלונה לפנות במהירות את המאהל הפרו-פלשתיני בשטח הקמפוס". ג'ונסון, רפובליקני מלואיזיאנה, צפוי להיפגש עם סטודנטים יהודים באוניבריסטה ולהשתתף בסעודה עם רב המוסד האקדמי, יהודה דריזין. (דוד ברון)

23:19: דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי: "עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו". (לילך שובל)

סינק של דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי, לתקשורת הזרה לאחר פרסום אות החיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין בידי חמאס // דובר צה"ל

22:55: במקביל להפגנות משפחות החטופים, מפגינים מוחים גם בתל-אביב מול שער הקריה ובדרך בגין. הם מבעירים מדורות, משתטחים על הכביש ודורשים לגבש עסקה מיידית בה ישוחררו החטופים. (אבי כהן)

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול | ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני, ארז לין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר