"ניסיון 'להרוג זמן'": מאחורי המאמצים המצריים להנעת המשא ומתן

בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח כי קהיר הציעה לחדש את המגעים לעסקה בתמורה לעצירת הפעולה • פרשן מצרי אמר ל"ישראל היום" כי מדובר בניסיון לעצור את הפלישה • לדבריו, לנשיא א-סיסי יש אינטרס לשמר את חמאס ברצועה

עיר האוהלים ברפיח. צילום: אי.פי.אי

כלי תקשורת ערביים דיווחו היום (חמישי) על יוזמה מצרית להקפאת הפעולה ברפיח. על פי מקורות ששוחחו עם רשת "אל־ערבייה" הסעודית, המצרים העלו יוזמה בפני המשלחת של הבכירים הישראלים שהגיעה השבוע לקהיר, שלפיה התמרון יושהה בתמורה להתנעת המשא ומתן על עסקת חטופים.

פיצוץ אדיר ברפיח - צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה על משלחת מצרית שצפויה להגיע מחר לישראל במסגרת מאמץ זה. מנגד, הדגישו בכירים בחמאס כי הם מתנים את העסקה בהפסקת המלחמה.

על רקע היוזמה שעלתה בקהיר, פרשן מצרי ששוחח עם "ישראל היום" ציין כי מדובר ב"ניסיון לעצור את הפלישה לרפיח ולהרוג זמן". לדבריו, לשלטון בקהיר, כלומר לנשיא עבד אל־פתאח א־סיסי, יש אינטרס לשמר את חמאס ברצועת עזה.

יש אינטרס לשמר את חמאס ברצועת עזה. נשיא מצרים, עבד אל־פתאח א־סיסי, צילום: אי.אף.פי

הוא הסביר כי בזכות "הקלף העזתי", המשטר מייצר לעצמו תפקיד בינלאומי, שמנוצל מעת לעת לגיוס כספי סיוע מרחבי העולם, כפי שקרה רק לאחרונה.

בתוך כך, כלי תקשורת ערביים דיווחו מפי מקורות כי נציגים של הפת"ח וחמאס צפויים להיפגש היום בבייג'יניג, בירת סין. על פי המקורות, הצדדים יקיימו מגעים במטרה להביא לסיום הפיצול הפלשתיני שהחל מאז ההשתלטות של חמאס על רצועת עזה.

הביע נכונות להפוך למפלגה פוליטית באש"ף. בכיר בחמאס, חליל אל-חיה, צילום: אי.פי

כאמור, מוקדם יותר היום בכיר חמאס אל־חיה הביע נכונות בראיון לסוכנות הידיעות AP להפוך למפלגה פוליטית באש"ף ולוותר על הנשק (אחרי שמרבית המסגרות הצבאיות שלו בעזה פורקו).

אל־חיה צירף לכך רשימה של תנאים ודרישות: הקמת מדינה פלשתינית, ירושלים כבירתה, וכן "שיבת הפליטים". כל זאת בתמורה להפסקת אש לחמש שנים או יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר