גורם מדיני: "אין הצעה ממשית לעסקה - מתקדמים במישור הצבאי כמתוכנן"

גורם בכיר המעורה בפרטים מבהיר לאחר ישיבת הקבינט כי כרגע אין הצעה שתביא לשחרור חטופים, ועל כן ישראל תמשיך להיערך לפעולה ברפיח • משמעות הדברים כי המבצע צפוי לצאת לדרך בקרוב מאוד • "אם תגיע הצעה רלוונטית מבחינת ישראל, יהיה טעם לעצור ולשקול, אך כרגע זה לא המצב" • ח"כ גדעון סער: "יעדי המלחמה לא יושגו באמצעות תחינות"

רפיח אחרי הפצצות צה"ל, השבוע. צילום: אי.אף.פי

גורם מדיני מבהיר לאחר ישיבות קבינט המלחמה והקבינט המורחב, שהתכנס מוקדם יותר היום (חמישי), כי כרגע אין הצעה ממשית לעסקה שתביא לשחרור חטופים, ועל כן ישראל תתקדם במישור הצבאי כפי שתוכנן. משמעות הדברים כי המבצע צפוי לצאת לדרך בקרוב מאוד.

בניית עיר האוהלים בחאן יונס, לקראת כניסת צה"ל לרפיח

משמעות הדברים כי המבצע לכיבוש רפיח צפוי לצאת לדרך בימים הקרובים. לדברי הגורם המדיני, "אם תגיע במקרה הצעה רלוונטית מבחינתה של ישראל, יהיה טעם לעצור ולשקול אך כרגע זה לא המצב".

הפעלת מלוא העוצמה הצבאית נגד חמאס

בצד ההתקדמות הצבאית הצפויה, הגורם המדיני הדגיש כי יש כל העת מאמצים לעצב הצעות חדשות לעסקת חטופים. עם זאת כאמור, אין בשלב זה מתווה בר היתכנות מהזווית הישראלית.

קבינט המלחמה, בשבוע שעבר, צילום: ללא

נושא נוסף שנדון בישיבות הקבינטים הוא החשש שבית הדין הבינלאומי בהאג ICC יוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד ראש הממשלה, הרמטכ"ל ובכירים אחרים. בנושא זה הדרג המדיני פועל כרגע בערוצים חשאיים, בכלל זה מול ראשי מדינות, במטרה שיפעילו לחצים על בית הדין להימנע מהליך תקדימי שכזה.

כזכור, מוקדם יותר היום איים שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', למוטט את כלכלת הרשות הפלשתינית, אם יוצאו צווי מעצר נגד ישראלים הקשורים למלחמה בעזה.

יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: "נאלץ לחזור בפעם המאה - אין סיכוי למתווה שחרור חטופים חדש בלי הפעלת מלוא העוצמה הצבאית נגד חמאס. לא בדברי רהב. לא כאיום. אלא בפועל. לאחר פגרת קדם-הרמדאן, פגרת הרמדאן ופגרת הפוסט-רמדאן במלחמה - הגיעה העת לחדשה. יעדי המלחמה לא יושגו באמצעות תחינות או נטיעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר