מחבלים חמושים תועדו מתאמנים ביישוב בצפון השומרון שפונה בהתנתקות

בחמאס פרסמו סרטון רעל שבו נראו מחבלים מתאמנים במגרשים נטושים • כעת מתברר – מדובר ביישוב כדים שפונה במסגרת תוכנית ההתנתקות • בפורום "מאבק על כל דונם" מזהירים: "בדומה למדינת הטרור האסלאמי שקמה בשטח יישובי גוש קטיף, נבנית לה כעת מתחת לאפנו בלב הארץ - מדינת טרור עצמאית ורצחנית"

צילום: רשתות ערביות

את התמונות הללו אנו מכירים בעיקר מעזה או מלבנון, אך אתמול (שבת) הן התגלו בפנינו גם בלב השומרון. מחבלים של הזרוע הצבאית של חמאס תועדו מתאמנים במה שהגדירו כחורשה שסמוכה לג'נין כשהם חמושים. מדובר בתיעוד מטריד ביותר של מחבלים חמושים בתקופה שבה נראה שהטרור מרים ראש, יום לאחר פיגוע דקירה על ידי איש המודיעין המסכל הפלשתיני ליד קרית ארבע – ובדיעבד יום לפני פיגוע ירי קשה בבקעה שבנס הסתיים ללא הרוגים.

מבדיקה מדוקדקת של האזור על ידי ותיקים בהתיישבות עולה כי מדובר באצבע בעין נוספת לישראלים, שכן לא רק שמדובר במחבלים חמושים שמתאמנים באין מפרע ביהודה ושומרון, אלא ששטח האימונים שלהם הוא לא אחר מאשר היישוב כדים, שפונה ונהרס עד היסוד על ידי מדינת ישראל במסגרת תוכנית ההתנתקות. בסרטון נראים החמושים כשהם מדלגים במה שנראה כמו אתר שבו שכן בעבר בתים, ובו נותרו כעת רק מגרשים. היישוב הפורח הפך לזירת אימונים של חמאס בלב יהודה ושומרון. תזכורת קשה, אומרים ביו"ש, למה שקרה בצפון השומרון ולמה שעלול לקרות אם יהיה פינוי נוסף.

פינוי אזרח בהתנתקות, צילום: דודו גרינשפן

בפורום "מאבק על כל דונם", שעוקב מקרוב אחר ההשתלטות הערבית על גנים וכדים, ניתחו לפרטי פרטים ב-24 השעות האחרונות את הסרטון והגיעו למסקנה כמעט חד משמעית שמדובר בהריסות היישוב כדים. ישנם מעט אנשים שיודעים לזהות כיום את האזור, אך בפורום שיתפו מספר גורמי בטחון שאמרו כי מדובר בסבירות של כ-90 אחוזים בחורבות היישוב כדים. הם נעזרו בין היתר באלישע ירד, תושב השומרון לשעבר וכיום תושב רמת מגרון בבנימין, שסייר באופן נדיר בחורבות היישוב לפני מספר חודשים ותיעד את המקום.

כוחות חמאס באימונים ברצועה, צילום: AFP

"שוב אנו מקבלים תזכורת כואבת למצב המסוכן שנוצר בצפון השומרון, בדיוק כפי שהזהירו שוב ושוב אוהבי ארץ ישראל מעל כל במה כי 'ההתנתקות תתפוצץ לכם בפנים'", אמרו בפורום "מאבק על כל דונם". לדבריהם, "בדומה למדינת הטרור האיסלאמי שקמה לה בשטח יישובי גוש קטיף, נבנית לה כעת מתחת לאפנו בלב הארץ - קילומטרים בודדים מעפולה ויישובי הגלבוע, מדינת טרור עצמאית ורצחנית שתעלה לנו בדם רב.

"היום ברור יותר מתמיד, כי העדר התיישבות יהודית בצפון השומרון הופכת את האזור לחמאסטן", הוסיפו בפורום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר