איך לא חשבו על זה קודם: הסטארט־אפ הישראלי שישים סוף להתחזויות ברשת

פתרון אימות ישראלי חדש מבקש להחזיר את האמון לאתרים, עסקים ובעלי מקצוע בלחיצת כפתור אחת בלבד

המייסדים, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול . צילום: TrueScontrol

בשיתוף TrueScontrol

בעידן שבו הקמת אתרי אינטרנט או הצגת זהויות מקצועיות הפכו לפעולה פשוטה ומהירה, גוברת תחושת חוסר הוודאות בקרב גולשים. אתרים נראים מקצועיים, תארים מוצגים בביטחון, חוות דעת מופיעות בשפע, אך לא תמיד קיימת דרך ברורה לדעת מי באמת עומד מאחורי המסך. התחזויות, הצגת מידע חלקי או לא מבוסס וחוסר שקיפות הפכו לתופעה רחבה, במיוחד בתחומים שבהם אמון הוא תנאי בסיסי להתקשרות.

על רקע המציאות הזו הוקם TrueScontrol, סטארט־אפ ישראלי חדש המבקש להציע פתרון פרקטי לבעיה שמעסיקה גולשים ועסקים כאחד: יצירת שכבת אמון דיגיטלית אחידה, ברורה ונגישה לכל משתמש.

מקרה אישי שהפך לרעיון עסקי

הרעיון ל־TrueScontrol  לא נולד מתוך מחקר אקדמי או תוכנית עסקית סדורה, אלא דווקא ממקרה אישי פשוט. הכול התחיל כאשר אחד מבני המשפחה נזקק לטיפול קוסמטי ובמהלך החיפוש אחר גורם מקצועי ברשת נחשפה מציאות מטרידה: אתרים נראו אמינים ומרשימים, תארים הוצגו בביטחון, אך בפועל היה קשה לדעת מי עומד מאחוריהם. האם מדובר ברופא שיניים, רופא כללי או רופא פלסטי מומחה והאם ההכשרה והניסיון אכן תואמים את השירות המוצג. הגבול בין מקצועיות אמיתית לבין מצג שווא דיגיטלי התגלה כמטושטש והצורך בגורם חיצוני שמבדיל בין אמינות לבדיקה הפך ברור מתמיד.

רעיון ישראלי שמעורר עניין כבר מהשלב הראשון

TrueScontrol  הוקם על ידי היזמים גל חזיזה (מהנדס) ו־שחר ישראל בוטבול (איש יחסי ציבור), פועל מישראל ופונה בראש ובראשונה לשוק המקומי. עם זאת, בחברה מציינים כי כבר בשלבי ההשקה הראשונים נרשמה התעניינות רחבה מצד עסקים, בעלי מקצוע וגופים דיגיטליים, המחפשים דרך מובנית להציג אמינות ושקיפות מול לקוחותיהם.

לדברי המייסדים, הפניות הגיעו ממגוון תחומים - החל מאתרי מסחר מקוון ועד נותני שירותים בתחומים מקצועיים כמו רפואה, משפטים, הנדסה וייעוץ - כולם מתמודדים עם אותה בעיה: כיצד לבדל את עצמם בעידן של ריבוי זיופים והתחזויות.

תהליך אימות רב־שלבי

בלב הפתרון של TrueScontrol עומד תהליך אימות מובנה, המשלב בדיקות דיגיטליות ואנושיות. כל עסק או בעל מקצוע שמעוניין לקבל את תו האימות עובר סדרת שלבים שנועדו לוודא את זהותו, פעילותו והמידע שהוא מציג לציבור.

בשלב הראשון נבדקים פרטי הזיהוי של בעל העסק או נותן השירות, לצד אימות בסיסי של קיומו ופעילותו. בהמשך נבחנים מסמכים רשמיים, רישיונות מקצועיים והצהרות מהותיות, זאת בהתאם לאופי התחום שבו פועל העסק. חלק מהבדיקות מבוצעות באמצעים טכנולוגיים וחלקן כוללות אימות אנושי ייעודי.

עם השלמת התהליך מונפק תו אימות דיגיטלי, המוטמע באתר העסק. לחיצה על התו מפנה לעמוד ציבורי ייעודי, המציג את פרטי העסק המאומת, זהות הבעלים והמידע שאושר בבדיקה, זאת באופן שקוף וברור לכל גולש.

"האמון צריך להיות מבוסס על בדיקה"

"ראינו פער ברור בין איך שהאינטרנט נראה לבין היכולת לדעת על מי באמת אפשר לסמוך" אומר גל חזיזה, ממייסדי החברה.
"הרעיון היה ליצור מנגנון שלא נשען על הצהרות או עיצוב, אלא על בדיקות אמיתיות."

שחר ישראל בוטבול, מייסד שותף, מוסיף:
"המטרה שלנו היא ליצור סטנדרט חדש. כלי שמאפשר לצרכן להבין תוך שניות מי עומד מאחורי האתר ולתת לעסקים לגיטימיים יתרון ברור".

לא רק מסחר מקוון

למרות שהפתרון רלוונטי במיוחד לאתרי איקומרס, ב־TrueScontrol  מדגישים כי הוא מיועד גם לבעלי מקצוע ולתחומים שבהם האמון הוא קריטי במיוחד. בתחומים כמו רפואה, משפטים, הנדסה וייעוץ, היכולת להציג אימות זהות ורישוי כבר בשלב הראשון עשויה להשפיע באופן משמעותי על החלטת הלקוח.

מבט קדימה

TrueScontrol  כבר החלה להטמיע את הפתרון באתרים פעילים בישראל ובחברה מעריכים כי ככל שהמודעות לתופעת ההתחזויות תגדל, כך יעלה הצורך בפתרונות אימות מבוססי בדיקה. בעידן של טכנולוגיות מתקדמות וזיופים דיגיטליים, הם מאמינים, אמון יהפוך למרכיב מרכזי בחוויית הגלישה והבחירה.

תו עסק מאומת, צילום: איור

מידע נוסף על תהליך האימות והתו הדיגיטלי זמינים באתר החברה: www.truescontrol.org

בשיתוף TrueScontrol

כדאי להכיר