בשיתוף simple mobilty
לראשונה, טנדרים חשמליים מועדפים ונבחרים על פני טנדרים עם מנוע דיזל ! בשנת 2025 עלו על הכביש יותר טנדרים חשמליים מאשר טנדרים המונעים במנוע דיזל או בנזין. במשך שנים ארוכות שלטו טנדרי הדיזל בעולם וגם בישראל: אלו כלי רכב חזקים ואמינים, אך גם רועשים, יקרים לתחזוקה ותלויי דלק. בשנים האחרונות, וביתר שאת במהלך 2024–2025, המציאות הזו מתחילה להשתנות. ההתפתחות הטכנולוגית, העלייה בעלויות הדלק והתחזוקה, והצורך בהתייעלות תפעולית – מובילים יותר ויותר בעלי מקצוע לבחון אלטרנטיבות. עבור רבים מהם, הטנדר החשמלי מציע תשובה ברורה.
זהו לא סתם טרנד חולף, אלא תוצאה של צורך אמיתי מהשטח. אנשי עסקים, עצמאים, קבלנים, חקלאים ועובדי תעשייה מגלים שהטנדר החשמלי הוא לא פשרה – אלא שדרוג אדיר לעסק המשלב חסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה בשילוב עם חווית נהיגה בטנדר חשמלי איכותי.
הסילברדו ו ה GMC החשמליים נכנסו לעולם רכבי העבודה בסערה ומוכיחים שניתן לשלב כוח, אמינות וחיסכון. זהו טנדר שנועד לעבודה: לגרור משקלים כבדים של עד 3.5 טון, להעמיס ציוד כבד ולנסוע יום שלם בין אתרים – וכל זה בלי עצירות בתחנות דלק, בלי רעש מיותר של מנוע דיזל ובלי הוצאות תחזוקה כבדות. מי שעובד עם הרכב ביום-יום מבין מהר מאוד את המשמעות הכלכלית: חיסכון של אלפי שקלים בחודש, ועשרות אלפי שקלים בשנה.
בזכות סוללות עם קיבולת של 200-240 קילו וואט מתאפשרים טווחי נסיעה שטרם נראו, עד 794 ק”מ טווח נסיעה ! כלומר נסיעות ארוכות מהצפון לדרום ללא טעינה כלל.
בזכות המנועים החשמליים המתקדמים של GM יש לרכבי העבודה הללו כוח אדיר בנסיעה ובגרירה, עד 750 כוחות סוס ותאוצה שלא מביישת רכבי ספורט למיניהם.
אבל המהפכה היא לא רק במספרים – היא בתפיסה. אם בעבר רכב חשמלי נתפס כפתרון עירוני או פרטי, היום יותר ויותר אנשים מגיעים לעבודה עם טנדר חשמלי. רואים את זה כבר על הכביש: בקיבוצים, באתרי בנייה, בעסקי תשתיות ובחברות שירות – הטנדר החשמלי כבר חלק מהנוף. הוא שקט יותר, נעים יותר לעבודה ממושכת, ובעיקר מאפשר לעסק להתנהל בצורה חכמה ויעילה יותר.
מי שמובילים את השינוי הזה בפועל הם סימפל מוביליטי – חברה שמתמחה ברכבים חשמליים ובפתרונות תחבורה מתקדמים. עם מעל 200 טנדרים חשמליים שכבר נמסרו, ניסיון מוכח בשטח וצוות מקצועי שחי את עולם העבודה, סימפל מוביליטי מלווה עסקים, עצמאים וארגונים בתהליך המעבר לחשמל.
איך תיראה שנת 2026 בשוק הטנדרים החשמליים?
כדי להבין לאן השוק הולך, שוחחנו עם תום טוראל וניר בן שלמה מסימפל מוביליטי, העוסקים בייבוא וליווי של לקוחות ברכישת רכבי עבודה חשמליים, ושמסרו עד היום למעלה מ 200 רכבי עבודה חשמליים בישראל. לדבריהם, מה שנראה כיום כמהפכה הוא למעשה רק שלב ראשון בתהליך רחב הרבה יותר.
“אם בשנים האחרונות עוד היה צורך להסביר למה טנדר חשמלי מתאים לעבודה ולעשות חישובים כאלה ואחרים בין עלויות של דלק וחשמל, אלא שבשנת 2026 השיח כבר יהיה אחר. השאלה לא תהיה אם טנדר חשמלי יספק את צרכי העסק, אלא איזה דגם מהגרסאות הקיימות מתאים ביותר לצרכים של העסק, איזה טווח נדרש ואיזה פתרון טעינה נכון יותר, אנחנו מתחילים לראות לקוחות נוספים ומגזרים שונים שטנדר חשמלי לא היה בסל השיקולים שלהם בכלל”.
ניר בן שלמה, מנכ״ל משותף בסימפל מובילטי מוסיף: ״ החוויה של הקנייה אצלנו היא שונה ממה שנהוג בעולם הרכבים, ברגע שתגיעו אלינו לקיבוץ גליל ים תרגישו בהבדל, אנחנו נסביר, נדריך ונתאים לרוכש את הרכב שמתאים לו בדיוק לפי התקציב לפי גובה ההחזר החודשי ולפי הצרכים האמיתיים שלו בעבודה״
במקביל, גם התשתיות והסביבה העסקית מתיישרות עם השינוי. פריסת עמדות הטעינה מתרחבת, פתרונות טעינה לעסקים הופכים זמינים יותר, והמודעות בקרב מנהלי צי רכב הולכת וגדלה. כל אלה יוצרים מציאות שבה טנדרים חשמליים אינם עוד אלטרנטיבה שולית, אלא כיוון ברור לעתיד הקרוב
אם שנת 2025 היא שנת ההוכחה, הרי ששנת 2026 צפויה להיות שנת ההטמעה הרחבה.
טנדרים חשמליים כבר אינם ניסוי – הם פתרון עבודה לגיטימי, יעיל ומשתלם.
הטנדרים החשמליים כאן כדי להישאר – והמהפכה כבר בעיצומה.
רוצים גם טנדר עבודה חשמלי? היכנסו לאתר simple mobilty
בשיתוף simple mobilty
