בשיתוף promanager
בשנים האחרונות, חלו שינויים דרמטיים אך שקטים באופן שבו מנכ”לים מנהלים את תחומי השיווק והמכירות בחברות בינוניות. תפקידי ליבה שבעבר הצדיקו משרה מלאה, ולעיתים אף צוותים שלמים, כבר אינם פועלים באותו אופן.
מנהל שיווק במשרה מלאה או מנהל מכירות שעסוק בתפעול יומיומי – הפכו, ברבות מהחברות, לפחות רלוונטיים לאור היעילות שמאפשרים כיום הכלים הדיגיטליים החדשים.
המגמה המתהווה היא מעבר מ”החזקה קבועה של תפקיד” אל מודל של מיקור חוץ ניהולי מקצועי Outsourced Manager או בקיצור OSM, בו מתבצע ניהול בפועל של התחומים הללו — אך בהיקף שעות מצומצם, עם מיקוד בתוצאה ולא בנוכחות.
התייעלות מבנית שמתחילה בטכנולוגיה – ומסתיימת בשינוי תפיסה
במהלך 2023–2025, שילוב של מערכות CRM מתקדמות, אוטומציה שיווקית, ובינה מלאכותית ניהולית שינה את הדרך בה מתבצעים תהליכי ניהול צוות מכירות, ניהול מערך השיווק, ואפילו הוצאה לפועל של אסטרטגיה שיווקית חוצת פלטפורמות (אמיתית).
מה שבעבר הצריך עבודה רציפה של עשרות שעות בשבוע, התכנס לעבודה תכליתית של עשרות שעות בחודש.
למשל:
- אסטרטגיה שיווקית, שבעבר נבנתה לאורך שבועות של סיעור מוחות ואיסוף מידע, נכתבת כיום תוך שעות – עם כלי תכנון המבוססים על ניתוח תחרותי אוטומטי ו-BI.
- תפעול שוטף של סוכנויות דיגיטל, שהיה מורכב ודורש תיאום מתמיד, הפך לניהול פרויקטלי מדויק, עם דוחות התקדמות בזמן אמת ואינטגרציות בין מערכות.
- מעקב אחר תהליכי מכירה, שבעבר כלל עשרות שיחות ומשובים, נעשה כיום בעזרת דשבורדים חכמים, המאפשרים זיהוי מוקדם של בעיות ותעדוף משימות מיידי.
מנהל שיווק במיקור חוץ: מיקוד בתוצאה, לא בתפקיד OSCMO – Outsourced Chief Marketing Officer
מודל חדש של מנהל שיווק במיקור חוץ צובר תאוצה.
מדובר במנהלים חיצוניים בכירים, הפועלים עבור החברה לפי היקף שעות מדוד, ואחראים בפועל על:
- ניהול מערך השיווק כולו – מתכנון, דרך ביצוע ועד מדידה.
- ניהול סוכנויות דיגיטל ופרילנסרים, תוך שמירה על שפה אחידה והובלת מהלכים בין-ערוציים.
- הוצאה לפועל של אסטרטגיה שיווקית, ללא צורך בהעסקה מלאה או תחזוקה ארגונית כבדה.
היתרון? מיקוד מלא בביצועים, גמישות תפעולית, וחיסכון משמעותי בעלויות קבועות.
מנהל מכירות במיקור חוץ: מעקב אמיתי, בלי ניהול מיותר OSCRO – Outsourced Chief Revenue Officer
בדומה לכך, גם מנהל מכירות במיקור חוץ מהווה פתרון מדויק לחברות שאינן זקוקות לניהול מכירות יומיומי, אלא לפיקוח אסטרטגי.
תפקיד כזה כולל:
- ניהול צוות מכירות בהתבסס על נתונים ודוחות CRM, במקום שיחות יומיומיות או מיקרו-ניהול.
- שיחות אישיות ממוקדות לפי ביצועי הצוות – לא לפי נוכחות.
- קישור שוטף בין יעדי המכירות לתוכן השיווקי בפועל – באופן שמונע “פינג פונג” בין מחלקות.
מנהל חיצוני יכול לזהות כשלים, לנתח את מקורם (תהליך לא טוב, טיפול בהתנגדות לא טובה, פער בין המכירות לשיווק, להטמיע מערכות, נהלים ותוכנות לשיפור) ולהמליץ על שינוי מהיר – מבלי להעמיס שכבת ניהול נוספת.

עלות מול ערך: מה באמת משתלם?
במידה ואתם מעוניינים לקבוע שיחת ייעוץ עם מנהל במיקור חוץ תוכלו לעשות את זה בטלפון 0522-112-122 PROMANAGER
לא כל חברה מתאימה – אבל רבות כבר שם
המעבר למודלים של מנהל שיווק במיקור חוץ או מנהל מכירות במיקור חוץ אינו בהכרח מתאים לכל חברה.
בארגונים בעלי אופי טכנולוגי מורכב, צוותים גדולים מאוד או סביבה רגולטורית תובענית – ייתכן שמשרה מלאה עדיין רלוונטית.
אך בחברות בגודל של 5-30 עובדים, בפרט בענפים כמו שירותים, מסחר, נדל”ן, קמעונאות וכו…
המודל החדש מאפשר ניהול ברמה גבוהה, עם שליטה טובה יותר בתקציב ובביצועים, ובלי לוותר על נוכחות מקצועית בשטח בעלויות שפעם לא היו אפשריות.
לסיכום: שאלה ניהולית, לא רק תקציבית
הדיון איננו רק על חיסכון.
אלא על ערך – שחרור המנכ״ל, מחלקה שמנוהלת נכון עם תשומת לב עמוקה ויעדים ברורים – האם השירות הולך לשנות את פני SMB בארץ ובעולם?
השאלות שכדאי לשאול איננה “האם נכון לגייס? או האם זה מתאים לחברה שלי?״
אלא: האם אני בתור מנכ״ל באמת מוציא את המקסימום ממחלקת השיווק והמכירות שלי?
וכמה זה יהיה היה שווה לי אם הייתי מצליח לעשות את זה?
בשיתוף promanager
