בשיתוף smoove
מהי אסטרטגיה שיווקית?
אסטרטגיה שיווקית היא כלל הפעולות האמצעים שהעסק משתמש בהם כדי להגדיל את החשיפה של המותג ולהגשים את המטרות העסקיות שלו. האסטרטגיה השיווקית כוללת בתוכה עניינים רבים, מקביעת המחירים של המוצרים השונים שלכם ועד לדרכים השונות שבהן אתם מגיעים ללקוחות כדי לספר להם על מבצעים ולתת להם קוד הנחה למימוש בעסק. באמצעות האסטרטגיה השיווקית אתם בעצם מציגים לקהל את הייחודיות של העסק שלכם, מניעים אותם לפעולות שונות ומשפרים את התנועה הכללית לעסק ואת ההכנסות שלו.
איך בונים אסטרטגיה שיווקית נכונה?
כדי לבנות אסטרטגיה המתאימה למטרות ולמשאבים של העסק שלכם, יש כמה שלבים חשובים שאתם צריכים לעבור:
- היכרות עם השוק, הלקוחות והמתחרים – אחד החלקים בבניית אסטרטגיה שיווקית הוא היכרות עם כל מה שקשור לתחום הפעילות שלכם: השוק עצמו, קהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי, וגם המתחרים שלכם. בין הפעולות שנעשות בשלב הזה אפשר למצוא הגדרה ופילוח של קהל היעד כדי להתאים לו מסרים שיווקיים, סקר שוק למציאת בעיות שהלקוחות מחפשים להן פתרון, ובדיקה של הערך שהמתחרים שלכם מציעים כדי להגדיר היטב את היתרון והייחודיות שלכם
- הגדרת יעדים – חשוב לקבוע יעדים מדידים כדי שיהיה לכם קל לעקוב אחר הביצועים של האסטרטגיה שלכם ולערוך התאמות. למשל, הגדלת הכניסות לאתר במספר מסוים של אחוזים, או הגדלת ההכנסות היומיות או החודשיות בסכום ספציפי של שקלים
- בחירת ערוצי השיווק הנכונים – לאחר שיש לכם תוכנית פעולה מוצקה, הגיע הזמן להפוך אותה למציאות. בחירת ערוצי השיווק הנכונים היא הדרך שלכם להגיע במדויק לכל לקוח רלוונטי, תוך כדי מזעור של שליחת מסרים לא רלוונטיים. הרשתות החברתיות הן כלי חזק בתחום, ולפעמים אפשר גם להשתמש בערוצי תקשורת שהיו בשימוש נרחב יותר בעבר כמו עיתונים, רדיו וטלוויזיה. כמובן, אי אפשר לשכוח את הכוח של אימייל מרקטינג, ובאמצעות מערכת דיוור מתקדמת ובנייה נכונה של רשימות תפוצה תוכלו לשלוח מסר ממוקד ומניע לפעולה לכל לקוח קיים או פוטנציאלי
- קביעת תקציב לשיווק – שיווק נכון שמביא תוצאות דורש מכם השקעה של משאבים, ובהם גם כסף. חשוב לקבוע מראש את התקציב שיש לכם להשקעה בתחום הזה כדי לשפר את האסטרטגיה ולקבל החזר גבוה ככל האפשר על המאמצים שלכם
טיפים נוספים לשיפור העסק
הינה עוד כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לקדם את העסק שלכם לעבר צמיחה והצלחה:
- בניית אתר אינטרנט מקצועי – אתר אינטרנט הוא החזית של העסק שלכם בעולם הדיגיטלי, ואתר מקצועי ובנוי היטב ישפר את התדמית והמוניטין שלכם. אם האתר שלכם הוא גם חנות וירטואלית, הוא צריך להיות אינטואיטיבי ונוח לשימוש כדי ליצור חוויית קנייה טובה
- נוכחות ברשתות החברתיות – חשוב ליצור קשר ברשתות החברתיות עם לקוחות פוטנציאליים ועם קהל העוקבים הקיים כדי להגדיל את המודעות למותג. ברשתות החברתיות אתם יכולים להציע ללקוחות אפיק תקשורת איתכם, וגם לספק להם תוכן בעל ערך שיכול להיות אמצעי שיווק עקיף מצוין
- הקפדה על שירות לקוחות מעולה – לקוחות מרוצים יחזרו אליכם לרכישות נוספות, ויהיו סוג של פרזנטורים למותג שלכם בסביבה שלהם
- מועדון לקוחות – מועדון לקוחות עם הטבות אקסקלוסיביות יכול לעודד לקוחות לחזור ולבצע רכישות נוספות
לסיכום
בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת היא תהליך מתמשך הדורש מחויבות והשקעה. עם התכנון הנכון אתם תוכלו לראות החזר גדול על ההשקעה שלכם, המתבטא בהגדלת הכניסות לאתר או לעסק שלכם וגם להגדלה בהכנסות והגשמה של המטרות העסקיות שלכם.
בשיתוף smoove
