ויזה לאירופה לישראלים החל משנת 2025, כל מה שצריך לדעת

ייתכן שכבר שמעתם, ואולי זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על הויזה החדשה לאירופה, אשר תיכנס לתוקף החל מ - 2025. המשמעות של השינוי החדש מרחיקה לכת וקריטית ולכן חשוב שתכירו את כל מה שצריך לדעת טרם השינוי נכנס לפעולה

freepik

בשיתוף ETIAS

ישראל עתידה בקרוב להיכנס לרשימת המדינות אשר אזרחיהן נדרשים בויזה טרם כניסתם למדינות האירופאיות החברות בהסכם. העתיד כבר כאן, שינויים קורים מהם ובצורה מתמדת.

הוסיפו לקרוא וגלו את כל מה שאתם צריכים לדעת, כדי שהטיול הבא שלכם לאירופה לא יתקל במהמורות לא מתוכננות.

איך השינוי עתיד להראות עבורנו?

כפי שצוין, ישראל נכנסת לרשימה של מדינות אשר נזקקות בויזה כדי להיכנס למדינות אירופה החברות באמנת שנגן. ההליך הינו הליך פשוט ומוכר אשר בסך הכל מבקש להדק את חגורת הבטיחות של מדינות אירופה.

אם עד היום, הגבולות היו יותר פרוצים והייתה פחות בקרה, הטופס החדש מבקש לעשות סדר ולדאוג שרק מי שצריך להיכנס למדינה יכנס. זאת אומרת, להילחם בעיקר בהגירה בלתי חוקית ולהוריד את הסכנה למפגעי טרור. לכן, השינוי עתיד לתת גם לנו, הישראלים אשר מבקרים באירופה קצת יותר תחושת ביטחון.

מיהן אותן מדינות החברות בהסכם שנגן?

הויזה החדשה לאירופה נקראת טופס ETIAS, אשר מהווה ויזה לאירופה עבור מי שנדרש לכך.

טופס ETIAS מייצג את המדינות אשר חברות בהסכם שנגן. הסכם שנגן מאגר בתוכו את רוב מדינות אירופה ומגדיר חוקים והסכמים בניהן. רוב החוקים קשורים לתנועה בין מדינות, הגירה, ביטחון וקשרים שונים נוספים בין המדינות.

המשמעות של כך היא שמדינות שנגן הן רוב המדינות הרלוונטיות אשר ישראלים מבקרים בהן באירופה.

להלן חלק מהמדינות המופיעות באמנת שנגן:

  • צרפת
  • איטליה
  • יוון
  • רומניה
  • ספרד
  • פורטוגל
  • שוויץ

והרשימה עוד ארוכה..

איך ממלאים את הטופס?

החדשות הטובות הן שניתן יהיה למצוא טופס ETIAS לאירופה אונליין ולמלא אותו בצורה פשוטה מכל מקום ובכל זמן. את הטופס יהיה ניתן למצוא גם בשפה העברית באינטרנט ופשוט למלא אותו בצורה יעילה.

הטופס ידרוש מכם לספק פרטים אישיים אודותיכם ואודות הטיול שלכם.

בסך הכל מבקש הטופס לאתר תיירים בעיתיים אשר מבקשים להיכנס לאחת ממדינות אירופה. אין מה לחשוש בעת מילוי הטופס.

במקרים אשר מעלים מעט חשד, תתבקשו לספק מידע רפואי או כלכלי וכן לוודא שאינכם מבקשים להיכנס לאירופה מסיבות אחרות מאשר תיירות או עסקים.

חשוב מאוד שלא תפספסו את הדברים הבאים

כפי שצוין, טופס ETIAS עתיד להיות אינטרנטי וקל למציאה ומילוי, אמנם עדיין ישנם כמה סעיפים חשובים אשר כדאי שתדעו ותכירו מבעוד מועד:

דרכון ביומטרי

חשוב מאוד לוודא שאתם מחזיקים בדרכון ביומטרי מכיוון שלא תיתכן הגשת טופס ETIAS ללא דרכון ביומטרי בתוקף. חשוב גם שתוקף הדרכון שלכם יהיה לפחות לשלושה חודשים טרם כניסתכם לאחת ממדינות אירופה.

במידה ואינכם מחזיקים בדרכון ביומטרי מומלץ לכם ללכת ולהוציא דרכון חדש.

תוקף הויזה

כניסה לאירופה מעת קבלת הויזה תתאפשר למשך שלוש שנים. תוכלו לשהות בתוך אירופה למשך שלושה חודשים ברצף בסך הכל, לכל חצי שנה של הויזה.

תנועה בין מדינות

עדיין תתאפשר תנועה בין מדינות שונות במהלך שהותכם באירופה, אך חשוב לשים לב שחובה להגיש את הויזה עבור המדינה הראשונה אותה אתם מתכננים לבקר! זאת אומרת, אחר שנכנסתם לאותה מדינה ראשונה עליה הוצאתם את הויזה, לא תצטרכו להוציא ויזה נוספת לכל מדינה שתבקרו בנוסף, ותוכלו פשוט לנוע בלי שום בעיה בין המדינות השונות.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף ETIAS

כדאי להכיר