בית החולים לניאדו בנתניה צילום- בית החולים לניאדו

הכירו את בית החולים לניאדו בנתניה

רבים שמעו על בית חולים לניאדו הלא הוא בית החולים הגדול ביותר באזור נתניה והסביבה, אך לא כולם מכירים את הסיפור מעורר ההשראה שעומד מאחורי הקמתו ופועלו

בשיתוף בית החולים לניאדו

לניאדו הוא בית חולים ציבורי בקריית צאנז בנתניה, ומספק שירותי רפואה לתושבי נתניה ולכל אזור השרון.

בית החולים לניאדו הוקם ב-1975 ונקרא על שם אלפונס ויעקב אברהם לניאדו, אחים יהודים ממוצא סורי שהיו בעלים של בנק בשווייץ, ובצוואותיהם ביקשו להקצות כספים מעזבונם לטובת הקמת בית חולים במדינת ישראל שיישא את שם משפחתם – לניאדו.

אכן הסכומים הראשונים שהושקעו להקמת יסודות בית החולים היו מכספי העיזבון של האחים לניאדו, ואילו יתרת המימון התבססה על תרומות שנאספו על ידי האדמו”ר יקותיאל יהודה הלברשטאם זצ”ל, אשר ייסד את בית החולים.

הנדר שקוים

הרב הלברשטאם לקח על עצמו את הקמת בית החולים בעקבות נדר שנדר בשואה, לאחר שאיבד את אשתו ואת אחד עשר ילדיו עם עוד בני משפחה רבים למרצחים הנאצים. הרב נשאר בודד עם ייסורי האובדן והסבל הרב של אותה תקופה, ונדר כי אם הוא יינצל מתופת השואה הוא יעסוק בהצלת אנשים, יהודים וגויים כאחד.

סיפורים מדהימים רבים מלווים את דרכו של הרב במהלך מלחמת העולם השנייה, ומלמדים על שליחותו בעולמנו. משהלך הרב לעולמו, בנו האדמו”ר מצאנז, רבי צבי אלימלך הלברשטאם, מכהן כנשיא בית החולים.

.

פעילות בית החולים כיום

בית חולים לניאדו מספק שירותי רפואה לכ-500,000 איש מאזור נתניה.

בבית החולים פעילות 15 מחלקות ובהן כ-460 מיטות אשפוז. בין המחלקות השונות ישנן מחלקת טיפול נמרץ, מחלקה לרפואה דחופה, מחלקה גריאטרית, מערך חדרי ניתוח, מחלקות פנימיות, מכון לב, אגף ילדים, אגף נשים ויולדות ,יחידה להריון בסיכון גבוה, מחלקת אונקולוגיה, מחלקת כירורגיה, מחלקת המטולוגיה, מחלקת נפרולוגיה (דיאליזה), מחלקת אורטופדיה ומכון דימות.

חשוב להדגיש כי פעילות בית החולים מושתתת על עקרונות ההלכה היהודית בכל פרט ופרט.

במקביל לפעילות בית החולים פועל גם בית הספר לסיעוד ע”ש טסלר – בית ספר למגזר החרדי המציע הכשרה לאחיות במקצועות הסיעוד, במקביל ללימודי בלימודי קודש.

יש לציין כי בית החולים לניאדו הוא תאגיד ציבורי הפועל ללא מטרות רווח, והוא מנוהל על ידי וועד הנאמנים העולמי. בהשקפתו, בית החולים מתחייב להעניק טיפול לכל אדם ללא הבדל דת, גזע, לאום ומגדר. בית החולים פעיל תמיד ואינו משתתף בשביתות כאלה ואחרות.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף בית החולים לניאדו