בלי להרגיש בריאיון עבודה: עצות הזהב שיעזרו לכם בדייט הראשון

איך עוברים את הדייט הראשון בהצלחה? | צילום: GettyImages

ברחובות חוגגים אהבה, ויש מי שנשאר לבד • אז על מה מדברים, מה עושים כשיש שתיקות מביכות, ומי צריך לשלם את החשבון? • חלק שני במדריך

הוולנטיין הגיע, ומסביבנו ניתן למצוא חגיגה שלמה של לבבות, פרחים ומתנות קיטשיות. יש מי שחוגגים את היום הזה בשמחה רבה, ובזוגיות, ויש את מי שמגיעים ליום הזה רווקים, ורק מחכים שהוא יעבור. הכנו עבורכם מדריך בשני חלקים, שיעזור לכם להגיע לדייט הראשון – ולעבור אותו בהצלחה.

החלק הראשון במדריך >>

אחוז הרווקים בגילי 49-30 בישראל עומד על 19%, מה שאומר שיש בישראל כחצי מיליון רווקים לממצאי מחקרים בנושא מעלים ש-25% מהצעירים בגילאי 34-25 כיום, לא יצליחו לייצר זוגיות לטווח הארוך לעולם.

יוצאים לדייט? הסימנים שיגלו לכם אם הצד השני מעוניין בכם

בלי להסתבך: כך תשאירו רושם חיובי בדייט הראשון

מי ישלם את החשבון? כך ייראו הדייטים שלנו בשנה הקרובה

אז מה עושים?

מחסום הדייט הראשון הוא בעיה מוכרת, ובחלק הקודם במדריך סיפרנו לכם על תהל (שם בדוי), רווקה אינטליגנטית ומוכשרת בת 30, שלא מצליחה לעבור את הדייט הראשון. "בכל פעם שאני מרגישה שהדייט עבר בהצלחה ושמצאתי חן בעיני הבחור, להפתעתי הוא לא יוצר איתי קשר אחרי המפגש. אני לא מבינה למה זה קורה לי ומה אני עושה לא נכון", סיפרה.

תהל הגיעה לטיפול נוסף בקליניקה, וסיפרה בעיניים נוצצות על הבחור החדש שהכירה. "הפעם זה יהיה בסדר. אני מרגישה בטוחה יותר בעצמי והוא נשמע בחור מקסים. ביררתי עליו וקיבלתי רשמים טובים.

תהל יישמה את העצות מהטיפול הקודם, וציינה שהם שוחחו בטלפון לפני הפגישה. "הקול שלו היה נעים, וקבענו מקום להיפגש בו. השבוע גם תרגלתי נשימות ומחשבות חיוביות, ואני מקווה שזה יעבוד", סיפרה.

בהמשך השיחה היא משתפת שבמקביל לתהליך ההכנה לדייט, היא  עדין לא בטוחה איך לנהל את הדייט עצמו. "לפעמים אני מרגישה שאני בראיון, ושאנחנו בעצם חוקרים אחד את השני", הסבירה. "אני עסוקה במחשבות על איך להפוך את הדייט לשיחה נעימה ולא לחקירה משטרתית. על מה לדבר, ומה לא כדאי להעלות בפגישה ראשונה. אני ממש מקווה שהפעם זה יעבוד ויהיו עוד פגישות בהמשך", סיפרה.

איך גורמים לדייט הראשון לעבור בשלום?, צילום: GettyImages

אז מה עושים בדייט הראשון? עצות הזהב

על מה מדברים?

חשוב לזכור שהדייט הוא לא ריאיון ולא חקירה. האווירה צריכה להיות נעימה וכיפית. זכרו לקחת נשימה עמוקה לפני הדייט והגיעו רעננים, אופטימיים ובמצב רוח טוב ככל האפשר.

תהיו עצמכם: תהיו  אמיתיים. תתנהגו בצורה טבעית ובלי פוזות מיותרות.

אל תיבהלו משתיקות: יש כאלה שהפחד משתיקות גורם להם לדבר הרבה ועל דברים מיותרים. אם אתם לא מרגישים בנוח, אפשר להתייחס לשתיקה ולדבר על המבוכה בדייט ראשון.

תתעניינו: תקשיבו לצד השני, תתעניינו בו בכנות, ותשאלו שאלות, אבל בלי לגרום לו שהוא נמצא תחת חקירה צולבת. תנו לצד השני להתבטא, ותנו לו מרחב שיחה של לפחות 10-5 דקות.

אפשר להחזיק ידיים בדייט הראשון,

מה כן עושים?

חשוב לשלב הומור ובדיחות קצרות כדי לשבור את הקרח, אבל בלי לייגע עם יותר מדי בדיחות. ספרו על הילדות ועל ההיסטוריה האישית שלכם. אפשר לדבר על עבודה, תחביבים ועל שאיפות בחיים.

מה לא עושים ועל מה לא מדברים?

הימנעו מלדבר על אקסים מיתולוגיים ואהבות נכזבות.

הימנעו  מלספר על היסטוריה רפואית - פיזית ונפשית. אם הדייטים מפתחים בצורה טובה, שתפו את הצד השני בפרטים האלו בהמשך.

הימנעו מלהשתמש בטלפון הסלולרי.

אל תפלרטטו עם נשים או גברים אחרים.

הימנעו מציניות. ישנו הבדל דק אך משמעותי בין הומור בריא שמקרב לציניות שמרתיעה ומרחיקה.

תשלום: מחקרים מוכיחים שגם בעידן המודרני הנשים מעדיפות שהגבר ישלם על הדייט הראשון, אבל בכל מקרה – מומלץ שהאישה תציע להתחלק. כשהתשלום מגיע אל תשתהו, ותוציאו מיד את הארנק.

ומה לגבי מגע בדייט הראשון?

בדייט הראשון מומלץ להסתכל אחד לשני בעיניים. אם הדייט זורם, והמשכתם לטיול – אפשר להחזיק ידיים.

ומה עם יחסים אינטימיים? גם בעידן המודרני לא מומלץ לקיים יחסים בדייט הראשון. רוב המחקרים מראים שגבר שקיימתן איתו יחסים בדייט הראשון – לא ימשיך לדייט הבא.

בהצלחה!

ד"ר רונית שרון היא מרצה באוניברסיטה העברית. מנהלת מכון קשרים לטיפול זוגי ופרטני עם סניפים בפריסה ארצית.

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר