"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

למה כל כך קשה לנו להשתנות - ומה הסוד לשבור את המעגל?

על ההרגל להיות מי שאנחנו ועל הפוטנציאל הנסתר בתוכנו

,עודכן
0השמעה
לפתוח את עצמנו לשינוי. צילום: Getty Images

הרבה פעמים כשאנחנו מתחילים לעשות שינוי אז מגיע הרגע שאנחנו רוצים לוותר - בגלל שזהמתחיל להיות קשה.אנחנו מתעמתים עם דפוסי מחשבה והרגלים, ואנחנו פתאום מתחילים להרגיש שאולי זה קשה מדי להשתנות - בגלל הגיל שלנו, הסטטוס שלנו וכו'.

בהרצאה שעשיתי לאחרונה - מישהו גם שיתף אותי שכל הנושא הזה של יצירת מציאות, זה אולי עובד, אבל זאת עבודה קשה. שזה דורש מחויבות וזה לא כזה קל.

הגיע הזמן לשבור את הדפוס,צילום: freepik

החיים על אוטומט: למה אנחנו תקועים באותם דפוסים

ג'ו דיספנזה, אחד המנטורים הגדולים בעולם, אומר בהקשר הזה - שאחת הסיבות שכל כך קשה לנו להשתנות, זה בגלל שהתרגלנו. התרגלנו להיות מי שאנחנו. התרגלנו לקום בבוקר, לשתות קפה ולצאת לעבודה. התרגלנו לבית שלנו, למשכורת שלנו, ליחס מהבוס וכו'. במובן מסוים אנחנו רוב הזמן חיים על אוטומט.

בספרו "לשבור את ההרגל להיות עצמכם" הוא ציין כי"עד גיל 35 כ-95% מההוויה שלנו היא סדרה של תוכנות תת הכרתיות אשר הפכו לאוטומטיות". במילים אחרות - רוב ההחלטות, המחשבות והרגשות שלנו יוצאות מהתת מודע.

ככה שברגע שאנחנו מאתגרים את המיינד שלנו ומתחילים לבחור אחרת - זה יכול להרגיש לא נוח. זה יכול להרגיש לא אני. ולכן רובנו נבחר במה שמוכר לנו - בהרגלים ובתחושות שהגוף כל כך מזהה, גם אם זה במחיר של חיים שפחות מתאימים לנו.

הכלי שיעזור לכם לשבור את המעגל

אם תשאלו אותי - הכלי הטוב ביותר להתחיל להתרגל לשינוי הזה הוא מדיטציה. (שוב, גם זה משהו שלמדתי מג'ו דיספנזה ובזכות העבודה שלו). כי בזמן הזה שאנחנו מתרגלים מדיטציה - אנחנו מאפשרים לעצמנו כמה רגעים של ניתוק מהמחשבות המוכרות לנו.

ואם נצלול עמוק מספיק, נצליח לחוות שקט אמיתי. מתוך השקט הזה נגלה את האני האמיתי שלנו - שהוא הרבה מעבר למחשבות שהתרגלנו לחשוב, או לרגשות שאימצנו עם השנים. האני האמיתי שלנו שמכיל בתוכו את הפוטנציאל לכל מה שאנחנו מבקשים - אם זה חופש, אהבה, שפע, שמחה...

View this post on Instagram

A post shared by Tal Mizrachi (@talmizrachi3)

למה כדאי לכם להתחיל עכשיו

אם תשאלו אותי, הרבה יותר קשה לחיות את החיים בידיעה שיש משהו בתוכי שרוצה לצאת החוצה ואני לא מאפשרת לו לקרות. זה לא קל לדעת שעוד יום עבר, עוד שבוע, עוד חודש, עוד שנה... ואני עדיין לא חיה את החיים שחלמתי, כשבסתר ליבי אני יודעת ומרגישה שהם אפשריים עבורי.

אז נכון זו יכולה להיות "עבודה" קטנה לתקופה מסוימת - שוב, כי להשתנות מצריך שבירת הרגלים, ואנחנו לא תמיד נקבל את זה בקלות. אבל העבודה העצמית הזאת כל כך משתלמת. כי ברגע שתתחילו להרגיש שאתם קמים בבוקר ואתם חיים את החיים שנולדתם לחיות - זו כבר לא תהיה עבודה. זו תהיה דרך חיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר