הטיפים שיהפכו את חדר השינה שלכם לחורפי ונעים

גב מיטה ותאורה נכונה מייצרים תחושה חורפית, באדיבות רשת אליתה ליוינג | צילום: יח"צ

עונת הכרבולים נמצאת בעיצומה, וזה הזמן להתאים את חדר השינה לעונה • מצעים נעימים, הדומים, וילונות ומפיצי ריח • מדריך

 החורף הוא סוג של מסע בלתי פוסק אחר התכרבלות, שתשיג עבורנו מנה ראויה של חמימות עוטפת. זה נכון כשמדובר בספה שמול הטלוויזיה או על הכורסה עם הכרבולית שממוקמת סמוך לקמין, אבל אין כמו חדר השינה שבו מתחילים את היום, ונכנסים אליו שוב כשיורד הערב.

הרוח נושבת קרירה: כל הטיפים למרפסת מעוצבת בחורף

אלגנטיות חשופה: הטרנד שאתם חייבים לאמץ בעיצוב הבית

רוצים להרגיש כמו בריזורט מפנק? הפריט שאתם חייבים בבית

חדר שינה שעוטה על עצמו חמימות חורפית הוא כזה שיהיה לנו קשה להיפרד ממנו. החדשות הטובות הן שניתן לייצר את המראה והתחושה הזאת די בקלות, עם קצת תשומת לב וכמה כללים די בסיסיים.

מתחילים.

חלל שינה חורפי, HeziBank- COCOON- בעיצוב פיט בון_ph.cocoon, צילום: יח"צ

מצעים

מצעים הם הכוכבים של כל חלל שינה. אף אחד לא אוהב להיכנס בחורף לתוך מיטה קרה, ולהתחיל לזוז מתחת לשמיכה כדי להמריץ את הדם. כשמדובר בחלל חורפי, כדאי לשלב בין מספר מרקמים, ולדאוג שכולם יהיו נעימים למגע - פשתן, קטיפה, כותנה אורגנית, בדי טטרה (בדי חיתול), בדי אריג סרוגים ומצעי פלנל.

מצעי כותנה אורגנית וכיסוי מקטיפה, ערד טקסטיל, צילום: עדי גלעד
מצעי כותנה אורגנית בגוון כחול מעושן יוצרים חמימות בחלל השינה, ערד טקסטיל, צילום: עדי גלעד

הקטיפה למשל, לא תתאים כסדין, אבל כן תוכל לשמש ככרית ראש מאורכת, ככיסוי מיטה, או להשתלב באלמנטים המשלימים את החלל כמו הדומים וכורסאות שמשולבים בו.

מצעי פשתן בגוון חמרה חרדלי מבית נאוטיקה הום, צילום: יח"צ

רצוי לבחור בצבעוניות חמה ועמוקה כמו אפור אבן, מוקה, חום, כחול כהה, חרדל וחמרה. אם אתם מהמחוברים ללבן ולא מוכנים לוותר עליו גם בחורף, הקפידו לבחור אלמנטים משלימים בצבעים חמים.

הדפס מנומר מחמם את החלל, זארה הום, צילום: יח"צ חו"ל

 
שימוש בצבעי קפה יוצר רוך חמים בחלל השינה, קולקציית המצעים של ינאי פרישר גוטמן, צילום: יח"צ
אין כמו מצעי פלנל כדי ליצור חמימות, מצעי פלנל מבית ורדינון, צילום: תמי בר שי

טפטים

חשוב לא ליצור עומס ויזואלי בחדר השינה. עם זאת, יצירת קיר כוח נוכח ובולט, ייתן תוספת שתשנה ברגע את המראה כולו. מומלץ לבחור בקיר שבגב המיטה מכמה סיבות. הראשונה - באופן הזה המיטה מקבלת רקע מרהיב שמדגיש אותה. השנייה - כשאתם נכנסים לחדר אתם נהנים מהמראה היפה, אבל כשאתם שוכבים במיטה אתם לא רואים את הטפט מול העיניים, והוא לא יוצר לכם עומס כשאתם צופים בטלוויזיה או סתם בוהים בחלל.

שימוש בטפט לחימום חלל השינה, MILANO SMART LIVING, צילום: יח"צ

יש היום טפטים שניתנים להסרה ממש בדומה למדבקה, כך שהסרבול בהתקנה ובהחלפה עתידית אם רוצים, כמעט לא מהווה שיקול. החורף מזמין טפטים בצבעוניות חמה ובצבעים כהים שישלימו את מראה המצעים.

שימוש בצבעוניות תוססת באמצעות וילונות וטפטים ליצירת חלל חם, RENBY, צילום: יח"צ

גופי תאורה

לא ניקח למצעים את המקום המכובד בראש הרשימה, אבל אין ספק שגופי התאורה חשובים לא פחות. אור צהבהב יחמם כל מקום שבו תבחרו לשלב אותו. גם גוף התאורה עצמו מכניס עניין, ומדגיש את העובדה שחדר השנה הוא גם סוג של חלל מנוחה ורוגע, שכיף לשבץ בו פריטים מעוצבים.

מנורת שולחן מבטון עם נורת פחם, מחממת את האווירה, FOX HOME, צילום: אסף פינצ'וק

יש גופי תאורה קטנים שניתן להניח על שידת הצד ליד המיטה, יש גופים ניצבים ותלויים. כדאי להתעכב על בחירת גופי התאורה, ולבחור כאלו שהם גם יפים בעיניכם וגם מפיצים אור רך וחמים.

הימנעו מבחירה בגופי תאורה עם נורת ליבון בגוון לבן ניאוני. זה גוון משרדי וקר שיחרב את המראה החמים והאינטימי שאתם מבקשים ליצור. גם גוון אור יום שמאוד מקובל היום לבחירה עבור חלל המגורים, פחות יתאים כשמדובר בחלל שינה חורפי. האור הנכון ביותר הוא אור צהבהב שיצור עבורכם מקסימום חמימות תואמת עונה.

וילונות

הווילונות הם סוג של שמיכה מעוצבת. לראות חלון עירום מווילון עושה קר על הנשמה. יש היום מבחר עצום של וילונות מוכנים ברשתות הסטוק וברשתות לעיצוב הבית. בנוסף, אפשר תמיד לטייל ביון חנויות הבדים ולתת לתופר השכונתי שיכין לכם וילון לפי המידות הרצויות.

שימוש בטקסטיל ליצירת חלל שינה חם, באדיבות שאנל מור וילונות, צילום: עודד סמדר

מומלץ לבחור בווילון שמתכתב עם המצעים ועם שאר הפריטים בחדר. למשל - אם בחרתם וילון עם הדפסים צבעוניים, חשוב שבין הצבעים תהיה גם רמיזה לצבע של סט המצעים שלכם, של ההדום או של פריט אמנותי או דקורטיבי אחר שממוקם בחלל. 

אם הבחירה שלכם היא בגוון אחד לוילון, שחקו עם טונים – אם בחרתם בסט מצעים חום, הוילון יכול להיות בגוון מוקה בהיר יותר, לקבלת מראה הרמוני. אם אתם מבקשים מראה קונטרסטי ונוכח יותר. אפשר לבחור בגוונים מאותה המשפחה, רק עמוקים ועזים יותר עם מידה גבוה של ניגודיות, כמו למשל - חמרה או חרדל.

הדומים וספסלים

ההדום או הספסל שממוקם בקצה המיטה, נוח מאוד לישיבה לפני הכניסה למיטה. אפשר לשבת עליו - לחלוץ נעליים בנוחות, להתפשט ולהחליף לבגדי בית. מעבר לכך, הרבה פעמים פשוט נוח לזרוק עליו סתם פריטים. הדומים וספסלים מרופדים בקטיפה יהיו מושלמים לעונה הקרה. הקטיפה נעימה למגע ומיד מייצרת מראה חמים.

חלל שינה חורפי, עמינח, צילום: יח"צ עמינח

שטיח

השטיח הוא פריט חובה בחלל השינה החורפי, בראש ובראשונה משום שהוא נעים ברגליים. כיף לצעוד עליו כשנכנסים למיטה, ועוד יותר נעים לפגוש בו כשקמים בלילה לשירותים, או בבוקר להתארגנות לקראת היום. מגע השטיח הוא חמים ונעים, ועושה הבדל גדול ומשמעותי. החורף מזמן שטיחים עבים יותר, במגע צמרירי רך. שטיחים דקים לא יעשו את העבודה במקרה הזה, בעוד ששטיחי השאגי הרכים יעשו עבודה מעולה.

שטיח היפואלרגני, צמר שטיחים יפים, צילום: ערן תורג'מן, עיצוב חלל: רונית שיסמן

אם אתם אלרגיים, חשוב לדעת שקיימים היום גם שטיחים היפואלרגניים שמונעים היווצרות כמות גדולה של אבק.

הרשתות הגדולות מציעות מבחר גדול בעלויות של כמה מאות שקלים. בבוטיקים ובחנויות הייעודיות המחיר יכול לטפס למעלה. בכל מקרה, שווה לעשות סיבוב, פיזי או דיגיטלי, ואולי למצוא מבצעים נקודתיים על דברים שאהבתם.

מפיצי ריח

ניחוח מדויק ונכון ישלים את האווירה שתיצרו לעצמכם בחלל השינה החורפי. חשוב מאוד לזכור שני דברים:

  1. האווירה בחלל המנוחה והשינה חייבת להיות מעודנת ומותאמת. ניחוח חזק מדי עלול לקלקל הכל. גם אם מדובר בניחוחות שאהבתם שמתאימים לחנויות בגדים או למסעדות, אל תתפתו להכניסם לחלל השינה, כי התוצאה תהיה הפוכה ממה שאתם מבקשים לעצמכם.
  2. נרות שידועים כמפיצי ניחוחות ויוצרי אווירה, פחות מתאימים לחדר השינה, שבו קיימת סבירות גבוהה שתירדמו, והנר עלול להצית שריפה.

מפיץ ריח חשמלי ארומתרפי להפצת שמנים אתריים מבית קסם צמחים, אתר dealcosmetics, צילום: שני הלוי

הניחוחות המתאימים ביותר לחלל השינה הם ניחוחות של שמנים אתריים. איזה שמנים בדיוק? אלו שמתאימים לכם. הלבנדר ידוע כשמן מרגיע מאוד, רענן ונעים, אבל הוא ממש לא היחיד. יש מפיצי ריח חשמליים שלתוכם מטפטפים כמה טיפות שמן אתרי שעושה את העבודה. הבחירה בידיכם - תוכלו להריח ולהתאים לעצמכם את השמן שאהבתם. לשמנים האתרים גם סגולות של מרפא. מומלץ להתייעץ עם המוכר - ולהדגיש שאתם מחפשים ניחוח מרגיע שיתאים לחלל השינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר