הרוח נושבת קרירה: כל הטיפים למרפסת מעוצבת בחורף

החורף כאן, ואנחנו אספנו עבורכם הצעות לשדרוג המרפסת בקלות • רהיטים מעוצבים, מפזרי חום, ומדורות בסטייל שלא תרצו להשאיר לבד

מדורת בטון על גז, ממוקמת בפינת הישיבה בשטחי החוץ, צילום: עודד סמדר, עיצוב: נועה קופרמן

החורף הוא התקופה האולטימטיבית להישאר בבית, להתכרבל מול הטלוויזיה עם שמיכה ומשקה חם, ולצאת כשיגיע הקיץ. למרבה המזל אנחנו חיים בישראל, מה שאומר שהחורף שלנו מגיע לפי מצבי רוח, ויש לנו הרבה ימים שבהם אפשר לצאת החוצה ולשנות אווירה. אם יש לכם מרפסת, תוכלו לאבזר אותה בציוד הנדרש, ולהשתמש בה כפתרון אלטרנטיבי לסלון בימים נעימים.

• חורף חם: הטיפים המושלמים לעיצוב הבית בעונה הקרה

 הטיפים שלנו לחורף חמים במרפסת

 שטיחי חוץ

כדי ליהנות מהמרפסת גם בעונה הקרה, אנחנו ממליצים להשתמש בשטיחים שייתנו הרגשה חמימה וביתית, כאלו שדומים בתחושה ובנראות לשטיחים בתוך הבית. ישנן קולקציות שלמות שמיועדות לשימוש מחוץ לבית, ועשויות מחומרים שעמידים ללחות, ומאפשרים ניקיון בקלות. אנחנו ממליצים לפרוס שטיח כזה מתחת לשולחן האוכל, או ליד פינת הישיבה.

מרפסת חורפית עם קירוי נגד גשם, צילום: נופר בוגנים, אדריכלית: עדי ארונוב

פינות ישיבה

בחירת פינת ישיבה היא עניין שקשור בטעם אישי ובהעדפות של כל אחד. לא משנה אם אתם אוהבים להשתרע על הכורסאות או לשבת זקוף, מה שבטוח הוא שחשוב מאוד שתקפידו לבחור בפריטים עמידים. עולם רהיטי הגן עשה צעדים משמעותיים בנושא, והתחום מתפתח כל הזמן. יש היום ריהוט מפלסטיק יציב מאוד, שנותן לנראות מקום של כבוד, ומציע דוגמאות של קליעת רטאן או מרקמים אחרים. התוצאה נעימה מאוד לעין, החומר אינו דורש תחזוקה וניתן לנגב ולנקות אותו בקלות.

מערכת ישיבה בגוון מוקה, עם שולחן שהוא גם פתרון אחסון, כתר, צילום: יח"צ כתר
מערכת ישיבה בגוון חום כהה, עם שולחן רחב שהוא גם פתרון אחסון, כתר, צילום: יח"צ כתר

כירבוליות

כירבוליות הן ממש לא דבר חדש, אבל אנחנו בטוחים שאתם מכירים את הסיטואציה שבה אתם הופכים את הארון בבית עד שאתן מוצאים אחת להתפנק איתה. הטיפ הכי טוב שאנחנו יכולים לתת לכם הוא לרכוש 3-4 כירבוליות יפות וכיפיות, שיתאימו בצבעוניות לריהוט במרפסת. כדי לאחסן אותן בנוחות אנחנו ממליצים על ארגז דקורטיבי, שיכול להיות מפלסטיק בשביל העמידות, או שולחן קפה שמשמש גם לאחסון, ושם תשמרו אותן בהישג יד, כל הדרך עד להתכרבלות הבאה.

 

מוצרי החימום

הכוכבים האמיתיים של פינות החוץ החורפיות הם כמובן אביזרי החימום. אין כמו לשבת במרפסת, וליהנות מהחום שהם מפיצים. מדובר בתחום רחב שגדל מעונה לעונה, והיום ניתן להשיג גם מוצרים שפועלים על חשמל ולא על גז כמו בעבר.

מחמם חוץ חשמלי תלוי עם שלט, 990 שקל, אמגזית, צילום: יח"צ

לצד פטריות החימום הקלאסיות, היום ניתן למצוא גם מנורה תלויה שמפיה חום, פטריית חום שנראית כמו מאוורר, ועוד שלל אופציות מגוונות. גם עיצוב המוצרים התפתח, והיום ניתן למצוא אותם בעיצובים מעודנים, ובצבעים חורפיים כמו שחור או כסף, שיתאימו במדויק לאווירה.

פטריית חימום חשמלית על עמוד מבית STAR PATIO, אמגזית, 1,590 שקל, צילום: יח"צ

כשמדובר במפזרי חום, ההמלצה שלנו היא כמו במקרה של הכרבוליות – תמיד תדאגו שיהיה אחד בהישג יד, בין אם כדי לחמם את כפות הרגליים שהתקררו, או סתם בתור תוספת דקורטיבית לחלל.

ואיך אפשר לדבר על חימום במרפסת, בלי להזכיר את המדורות הביתיות? הן יכניסו סטייל וחום לאזור, ותוכלו לשבת סביב המדורה, בלי לצאת לטייל בטבע.

מפזר חום רטרו, 149 שקל, גאלה הום מבית שופרסל, צילום: יח"צ חו"ל

פטריית חימום חשמלית מבית STAR PATIO, 1690 שקל, אמגזית, צילום: יח"צ

פטריית חימום קלאסית, אמישראגז, צילום: יח"צ

תנור חימום אינפרא עם חצובה, 298 שקלים, MAX STOCK, צילום: קבוצת אוהב ציון בע"מ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר