אלגנטיות חשופה: הטרנד שאתם חייבים לאמץ בעיצוב הבית

תקרה במראה פלטות בטון חשוף | צילום: גדעון לוין, עיצוב פנים: דורי רדליך, ריהוט ואביזרים משלימים prat living

השימוש בבטון חשוף בבתים צובר תאוצה, ועם התקדמות הטכנולוגיה - הבחירה בו נעשית קלה יותר • בקירות, בתקרה, ואפילו במטבח שלכם • כך תשלבו אותו בצורה חכמה בבית

שימוש בבטון חשוף כחלק מעיצוב הבית הוא לא טרנד חדש, אבל עדיין ממשיך לככב בעקביות בישראל, ומעמיק את הנוכחות שלו. הבטון משדר יציבות וביטחון, ואפשר להבין למה הישראלים מתחברים אל החומר הזה. גם בעולם הטרנד מככב בהרבה מקומות, והוא מעניק לחלל מראה תעשייתי.

לא ראינו את זה מגיע: מהפך מדהים בדירת קבלן סטנדרטית

חורף חם: הטיפים המושלמים לעיצוב הבית בעונה הקרה

המראה המתקבל קורץ לחלל עם מערכות אינסטלציה חשופות, תעלות מיזוג מתכתיות, וגם מראה של קיר בלוקים חשוף שמחכה לשכבת צבע או טיח שאמור לבוא מעליו. המראה התחזק בשנות ה-90 המאוחרות, בצמוד לרכישות של חללים תעשייתיים שהוסבו ללופטים מגניבים שיועדו למגורים. החללים האלו עמדו חשופים, והמראה שמשמר את הווייב התעשייתי תפס.

קיר ותקרה במראה בטון חשוף, באדיבות סמט אדריכלים, צילום: עודד סמדר

הטרנד תפס תאוצה, ואדריכלים החלו לשאוב ממנו השראה ולשלב אותו במקומות שונים, שאינם תעשייתיים במהותם. ככה וילה ברמת השרון קיבלה מראה תעשייתי, למרות שהיא רחוקה מהנושא שנות אור.

חזית בית פרטי מחופה לוחות במראה בטון מחורר, צילום: עמית גירון, , אדריכל: איציק ניב
ספרייה על רקע קיר במראה בטון חשוף, צילום: עמית גירון, אדריכל: איציק ניב

הבטון הוא החומר הנגיש והמרכזי ביותר שמאפשר להעביר את סגנון מסוים. זה הוביל לדרישה של השארת קירות חשופים ותכנון תקרות מבטון. על פניו נשמע שמדובר בעיצוב זול יותר, אלא שבמציאות תקרת בטון היא עניין יקר ומורכב, שאם הקבלן אינו מומחה לדבר - עדיף לוותר על הרעיון.

הבשורה הגיעה מכיוון הפתרונות הטכנולוגיים, שאפשרו לקבל אלמנטים לחיפוי קירות פנים וחוץ, תקרות, וריצוף החלל בדמות מוצרים שנראים כמו הדבר האמיתי – כמו לוחות במראה בטון חשוף שהם למעשה חומר אחר, עמיד ונקי יותר, שאינו דורש תחזוקה, לא נסדק ולא "נושם" כמו בטון אמיתי.

הפיתוחים האותנטיים ביותר מתאפשרים באמצעות שימוש במדפסות תלת ממד, שמדמות את הגוון ואת הטקסטורה המדויקים של הבטון החשוף. בתחום המטבחים ומשטחי העבודה למשל, קיים מנעד רחב מאוד של גווני אפור שמסמלים את המראה התעשייתי. במקרה הזה הם יגיעו עם פני שטח חלקים שנדרשים בשל אופי השימוש בהם.  מראה הבטון החשוף הוא מראה שמדגיש קו עכשווי, תעשייתי, קצת מתוחכם, ונתפס כאלמנט אדריכלי עיצובי שמעיד על אנינות. ובעיקר, מדובר בסגנון שאנחנו פשוט אוהבים לאהוב.

חלל אמבטיה מחופה אריחים מקולקציית דוט, אלוני, צילום: יח"צ חו"ל

חלל רחצה צבוע בגוון אפור חול עם כיור אפור בטון מעט שונה, צילום: קארין רבנה, עיצוב פנים: מיכל מטלון, טמבור (אפקט ערבה)

חלל מגורים שמשלב קיר כוח במראה בטון חשוף, צילום: עמית גירון, אדריכל: איציק ניב
פלטת גוונים אפורה בדירה, באדיבות גורניה, צילום: אלעד גונן, עיצוב פנים: ליעד יוסף

קיר דקורטיבי בלב חלל המגורים, צילום: אלעד גונן, עיצוב: עדי ארונוב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר