חשבת ללכת לישון עם שיער רטוב? תחשבי שוב

כרית רטובה היא אולי לא כל כך נעימה לשינה בלילה, אבל יש עוד כמה סיבות מדוע לא מומלץ ללכת לישון עם שיער רטוב • זה הזמן להוציא את הפן או להעביר את החפיפות לבוקר

שיער. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

אין דבר יותר מפנק ממקלחת לילה רגע לפני שנכנסים למיטה לשינה טובה. אבל מה שלא כל כך טוב הוא לחפוף את השיער ולהיכנס למיטה.

כרית רטובה היא לא הסיבה היחידה שבגללה אולי כדאי  לך לשקול להוציא את הפן ולייבש את השיער, למעשה, שינה עם שיער רטוב עלולה לגרום ללא מעט נזק, ואנחנו ממש לא מתכוונים למיתוס על הצטננות כתוצאה משיער רטוב.

אם אתן רוצות למזער נזקים לשיער ולשמור על בריאות הקרקפת זה יהיה רעיון רע מאוד להיכנס לשינה ארוכה עם שיער רטוב. הרטיבות בשיער יוצרת סביבה לחה לקרקפת ומה שמותר אותה רגישה יותר לצמיחה של בקטריות, מסבירה ד"ר ג'ולי רוסק, מייסדת ומנכ"לית מרפאת דרמטולוגיה של רוסק בניו יורק. "הרטיבות של השיער יוצרת חוסן איזון שעלולה להביא לדלקות ולחיידקים לא בריאים על הקרקפת שאף משפיעים באופן ישיר על צמיחת השיער".

ללכת לישון עם שיער רטוב יגרום לנזק. אילוסטרציה / צילום: GettyImages

אבל זה לא הכל. כשהשיער רטוב הוא שביר יותר, אומרת ג'סמין ברנסייד, מעצבת שיער בניו יורק. "ללכת לישון עם שיער רטוב או לח מוביל לחיכוך בין השיער לכרית באופן שהוא פשוט יישבר".

בעוד שכולם נמצאים בסיכון לנזקים פוטנציאליים כשהולכים לישון עם שיער רטוב, איליישה לוסיאנו, מעצבת שיער ומייסדת The Way בניו יורק אומרת שמי שיש לו שיער דק, מצבי קרקפת בעיתיים כמו קשקשים, יצטערו מאוד על הבחירה הזאת, מאחר והמצב רק יחמיר.

אם כבר בכל זאת החלטת לחפוף את שיערך בלילה ואין לך פן, מומלץ לעטוף את הקצוות של השיער במגבת ייעודיות שיכולה לספוג חלק מהלחות של השיער.

גם לסוג הציפית יש חשיבות כשמדובר על בריאות השיער. לדברי רוסק מומלץ לבחור בציפית משי מאחר והיא מפחיתה את החיכוך של השיער ואינה הורסת את המבנה של השיער. בנוסף מומלץ למרוח סרום על מנת להגן על השיער.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר