המכירות של המותג לטיפוח השיער "אולפלקס" ממשיכות לרדת, כאשר הסיבה העיקרית לכך היא: מעצבי השיער.
מכירות המותג הבינלאומי ירדו ברבעון האחרון ב-48%, כך דיווחה אתמול (שלישי) החברה, שגם חתכה את תחזית המכירות והרווח שלה עד לסוף שנת 2023. המכירות במספרות ירדו אף יותר, ב-61%, כאשר המכירה דרך מספרות מהווה כ-38% מסך המכירות של החברה.
לפי "אולפלקס" למעצבי השיער תפקיד מרכזי בהשפעה על המכירות, מאחר ומרבית מהמשתמשים של המותג נתקלים בו לראשונה אצל הספר או הספרית והחברה סומכת על אותה היכרות ראשונית להפיכת אותם לקוחות ללקוחות קבועים.
View this post on Instagram
"מעצבי השיער הם עמוד השדרה של המותג", אמר מנכ"ל החברה, ג'ו וונג, בכנס מעצבי שיער שנערך בחודש מאי האחרון. וונג ציטט סקרים של צרכנים שהראו כי "המקור האמין ביותר לרכישה של מוצרי שיער היא דרך מעצבי השיער".
"אולפלקס" הגיחה אל העולם בסערה והפכה לטרנד בקרב קהל צרכנים קבוע שניסו לראשונה את המוצר אצל הספר ורכשו את סדרת התכשירים להמשך טיפול בבית. אך במהרה הגיעו מתחרים עם מוצרים המבטיחים גם הם לחזק את השיער – מה שמגביר את התחרות.
המותג, שנוסד בשנת 2020, מבטיח להגן על השיער מפני תהליכים כימיים במספרה, כמו צביעה או גוונים, ונועד לחזק את סיבי השיער ולתקן נזקים שנגרמו כתוצאה מטיפולי עבר. אבל כנראה שכמו בכל טרנד של טיפוח, נשים תמיד יחפשו את המוצר החם הבא, והמתחרים עובדים קשה על פיתוחים חדשניים שמציעים חלופות מקצועיות לרכישה דרך מספרות.
"אולפלקס" התמודדה עם לא מעט אתגרים בחודשים אחרונים, כאשר אחד מהם הוא התביעה במסגרתה טענו כ-100 צרכנים כי מוצרי החברה גרמו להם לנשירת שיער. בחודש שעבר בית המשפט דחה את הטענות של התובעים, אבל נראה כי לדבר הייתה השפעה על הירידה במכירות.
"ערוצי הקמעונאות חוו ירידה בביקוש, כך שחלק מהלקוחות שלנו ביקשו להקטין את המלאי שלהם במספרות", הסביר וונג את הירידה בהצהרה שנתן לתקשורת. "אנחנו נגדיל את ההשקעה שלנו בשיווק על מנת שנוכל להתייצב ולעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו עד לסוף השנה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו