האפליקציה הסודית של יהודי גרמניה

לראשונה: אפליקציה שמסייעת להילחם באנטישמיות הושקה בקהילה היהודית בפרנקפורט • היישומון משתף מידע הקשור לאירועי הקהילה ולמעגל החיים היהודי בגרמניה • ראש מחלקת הדיגיטל: "כשיש אירועים אנטישמיים או אנטי ישראלים, ניתן לדווח על האירוע ואנחנו נתגייס לדווח עליו לרשויות, או לסירוגין, לייצר מפגן תמיכה נגדי בישראל"

מפגינים פרו פלשתינים בעימות עם ח״כ שרן השכל בברלין

לאחר שלוש שנות מחקר ופיתוח השיקה הקהילה היהודית בפרנקפורט אפליקציה שתסייע במלחמה באנטישמיות בגרמניה ותייצר מרחב בטוח ל-7000 חברי הקהילה בעיר. האפליקציה שהושקה בשבוע שעבר הינה סודית וחלק ניכר מהתכנים שלה מיועדים לחברי הקהילה היהודית בפרנקפורט בלבד. אולם, כבר עתה היא זוכה להתעניינות מצד קהילות נוספות בגרמניה, שכן היא יכולה להעביר מסרים והתראות מיידיות למספר גדול של חברים בלחיצת כפתור.

לאפליקציה ישנם שני שימושים מרכזיים. הראשון מיועד לכל אדם המעוניין לקבל מידע כללי על חיי הקהילה היהודיים בפרנקפורט, וגם מידע כללי על חיים יהודיים. החלק השני מיועד לחברי קהילה בלבד אשר נרשמים באפליקציה ומקבלים אישור והרשאות לאחר אימות פרטיהם האישיים. חברי הקהילה יוכלו לקבל התראות על אירועים אנטישמיים או על חשדות מסויימים, כולל מסרים מצד כוחות הביטחון על הצורך לגלות ערנות סביב אירועים ספציפיים, והכל באופן מיידי לנייד. חברי הקהילה יוכלו גם לשתף מידע על אירועים פנים קהילתיים, צרכים שעולים מצד אחד החברים, העברת רהיטים וחפצים בין חברי הקהילה, אירוח של אנשים שנתקעו בפרנקפורט בשבת ומחפשים מקום להתארח, ואפילו חיפוש של בייביסיטר.

עצרת למען ישראל בגרמניה, צילום: אי.פי

"בניגוד לקבוצות רבות משתתפים באפליקציות השונות, כאן אנחנו מאשרים רק חברי קהילה מוכרים ומייצרים מרחב בטוח שבו חברי הקהילה יכולים לשתף חברים אחרים תוך ידיעה שרק חברי קהילה נחשפים למסרים שמועברים באפליקציה", מסביר בנג'מין גראומן, ראש המחלקה הדיגיטלית בקהילה היהודית בפרנקפורט ומראשי הקהילה, "כרגע האפליקציה נגישה רק בגרמנית, אך בשבועות הקרובים יושק הממשק באנגלית ובקרוב נייצר פיצ'רים חדשים נוספים".

לדברי גראומן, הפיילוט החל לפני 7 באוקטובר אך התקופה שלאחר הטבח בדרום הדגישה עוד יותר את הצורך בכזאת אפליקציה, "יש לנו כבר 500 חברי קהילה רשומים, רבים מהם צעירים, והאפליקציה מעניקה לנו את האפשרות לתקשר באופן מהיר עם כל חברי הקהילה. כך למשל, כאשר יש אירועים אנטישמיים או אנטי ישראלים, אז כל מי שיתקל בהם יוכל לדווח על האירוע ואנחנו נתגייס לדווח עליו לרשויות, או לסירוגין, לייצר מפגן תמיכה נגדי בישראל".

הפגנת ניאו-נאצים בגרמניה, צילום: אי.פי

מלבד חברי קהילה צעירים, נכון לעכשיו רשומים גם חברי קהילה השייכים לבית האבות היהודי בפרנקפורט, חברים מהמרכז הקהילתי לצעירים, הורים לילדים ועוד, "מדובר בכלי שמייצר קהילה שמדברת באופן מיידי ונגיש ומצליחה להגיע לכל אחד ואחת מאיתנו בלחיצת כפתור שמייד מייצר פוש אצל כל אחד מחברי הקהילה הרשומים", מסכם גראומן, "כך נוכל להגיע הכי מהר שאפשר לכל אחד מחברי הקהילה שנרצה להזהיר אותו, או פשוט לעזור לו"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר