לאחר משמרת קשה וארוכה בבית החולים: מתמחה בכירורגיה נפטר מדום לב

ד"ר שאדי אסלאן נפטר מדום לב לאחר שיצא מניתוח בתום תורנות ארוכה במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה • הוא הותיר אחריו אישה בהיריון • הלוויתו תתקיים הערב בכפר מזרעה • ארגון הרופאים המתמחים: "מצפים שתוקם ועדת חקירה"

שאדי אסלאן, צילום: המרכז הרפואי בני ציון

מקרה טרגי בבית החולים "ציון" בחיפה: ד"ר שאדי אסלאן, בן 34, מתמחה בכירורגיה, נפטר מדום לב לאחר שסיים משמרות ארוכה בבית החולים. הוא הותיר אחריו אישה בהיריון.

"הכרתי אותו כמתמחה בכירורגיה. הוא היה אדם משכמו ומעלה. המשפחות והמטופלים אהבו אותו", סיפר ד"ר עבד אגבריה, מנהל המערך האונקולוגי ב"בני ציון" ויו"ר ועדת הרופאים. "שאדי נפטר מיד לאחר שיצא מחדר ניתוח בתום תורנות ארוכה. הוא התמוטט, פרכס ועבר החייאה ממושכת של 3 שעות עד שנקבע מותו. אנחנו משתתפים בצער המשפחה. זו אבידה גדולה לכל הקהילה הרפואית בארץ".

שאדי אסלאן בבית החולים, צילום: ד"ר אביתר קינרייך

זאת ועוד, ד"ר עבד אגבריה סיפר על הקשיים איתם התמודד אסלאן במהלך עבודתו בבית החולים: "הרבה פעמים קורה שרופאים לא מרגישים טוב ומזניחים את בריאותם. ממשיכים לעבוד ולנתח. כירורגיה זה מקצוע מלחיץ ואינטנסיבי ולפעמים גם אם אתה לא מרגיש טוב אתה ממשיך בתורנות, כי אם תחסיר תורנות אתה פוגע בחברים שלך. אני בטוח שהוא הרגיש מיחושים ולא הרגיש טוב ולמרות זאת המשיך לנתח".

גם בארגון הרופאים המתמחים ביכו על מותו וביקשו חקירה: "אנחנו שולחים תנחומינו למשפחתו ולחבריו ומצפים כי תוקם ועדת בדיקה לחקור את הטרגדיה הקשה הזו".

מבית החולים נמסר לאחר האירוע העצוב: "זו טרגדיה גדולה ואנו כואבים ועצובים מאוד ומשתתפים בצערה של המשפחה".

הלווייתו של ד"ר שאדי אסלאן תתקיים הערב בשעה 20:30 בכפר מזרעה. בהלוויה, צפויים להשתתף מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אוהד הוכמן, בכירים במרכז הרפואי וחברים רבים לעבודה.

מקרה דומה התרחש לפני כשנתיים בבית החולים בילינסון. במהלך משמרת, ד"ר אורן זוסמן, בן 37, שהיה מומחה ברפואה פנימית והתמחה בקרדיולוגיה בבית החולים בילינסון, התמוטט במהלך משמרת ונפטר מדום לב.

לאחר מותו, קרוביו ועמיתיו החלו במיזם שנועד להפחית את התמותה מהתקפי לב ע"י הצבת דיפיברלטורים במקומות ציבוריים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר