לאחר סערת ביה"ח העמק: מנכ"לית כללית רות רלב"ג מאיימת להתפטר

ברקע הדברים: סכסוכים עם ועד עובדי כללית • פרוספר בן חמו, יו"ר הוועד: "אנחנו לא אשמים בשום דבר, נמשיך לשמור על הקופה שלנו" • לדברי בן חמו, מערכת היחסים בין רלב"ג לוועד "לא הכי תקינה" • סביבתה של רלב"ג: "הסיפור יצא מפרופורציה"

מבוטחי כללית מתאשפזים יותר, צילום: יהושע יוסף

טלטלה בארגון הבריאות הגדול בישראל, על רקע הפרסומים ב"ישראל היום": מנכ"לית כללית רות רלב"ג מאיימת להתפטר, תשעה חודשים בלבד לאחר שנכנסה לתפקיד. בשלב זה היא ממשיכה בתפקיד.

שורת הכתבות ב"ישראל היום":

בכירי בי"ח העמק: "אפליה והזנחה נוראית של בית החולים"

המחדל בבי"ח העמק: "למה ילד חולה סרטן מעפולה צריך לקבל טיפול בפתח תקווה?"

ביה"ח העמק מציג: מחלקה בלי רופאים, אחיות ומיטות

ההזנחה בביה"ח העמק: בדיקות ריאה שמסכנות את חיי החולים

לאחרונה פוטר מנהל העמק, ד"ר זיו רוזנבוים, ברקע טענות קשות של מנהלי מחלקות בבית החולים להזנחת הפריפריה ולשירות לא מספק, כפי שפורסם בסדרת כתבות ב"ישראל היום".

ברקע הדברים עומדים סכסוכים עם ועד עובדי כללית, כאשר ביום רביעי התקיימה ישיבה סוערת שבה השתתפו רלב"ג ונציגי הוועד. בימים הקרובים צפויות התפתחויות נוספות בנושא.

אחרי תשעה חודשים בלבד בתפקיד. מנכ"לית כללית, רות רלב"ג, צילום: רמי זרנגר

בכיר בכללית ציין כי "כללית מתמודדת עם מכה תדמיתית לא פשוטה בעקבות הפרסומים על מה שקורה בבית חולים העמק, ועכשיו מגיע גם הדבר הזה".

פרוספר בו חמו, יו"ר ועד עובדי כללית, אמר: "כשממנים מישהו אומרים שזה אנחנו, וכשמפטרים אומרים שזה אנחנו. מכניסים את הוועד לעניין. אבל אני לא מתרגש מזה ולא יודע מה הסיבה לשמועות. אם רוצים להדביק את זה על ועד העובדים - שידביקו. אנחנו לא אשמים בשום דבר. נמשיך עם ראשי הוועדים לשמור על הקופה שלנו".

עם זאת, בן חמו ציין כי יש סכסוכי עבודה בין הוועד לרלב"ג, ומערכת יחסים "לא הכי תקינה". עוד אמר: "נבקש להיפגש איתה אחרי החג ולשמוע פרטים. הארגון הזה חשוב לי, וחשוב שהיסודות שלו יהיו חזקים ובטוחים. היו מקרים שלא שיתפו את הוועד וניסו לעשות מחטפים. עצרנו הכל, דיברתי איתה בחפץ לב וביקשנו שתפסיק להתעקש על דברים, אבל היא אומרת 'כן' ואחר כך עושה הפוך - וחבל".

פרוספר בן חמו, יו"ר ועד עובדי כללית. "הארגון הזה חשוב לי", צילום: אורן כהן/דוברות ההסתדרות

יצוין כי בשנים האחרונות הניהול בכללית עבר כמה טלטלות, שבהן עזיבה של המנכ"ל נועז בר ניר כעבור שנה בלבד בתפקיד, ואחריה עזיבה של מחליפו, ד"ר אודי דודסון. כמו כן, הניהול בכללית, שמתאפיין ביציבות ובמינויים סדורים, ספג שני משברים עם פיטוריה המפתיעים של מנהלת קפלן, ד"ר שרית אבישי אלינר, באופן מהיר ובאמצע משבר הקורונה לפני שנה וחצי.  

מסביבתה של רלב"ג מסרו: "הסיפור יצא מכל פרופורציה, וזה עצוב. אין שום אולטימטום, אלא צומת שבו צריך לקבל החלטות. היא כרגע בתפקיד ללא כל שינוי".

בכיר בכללית גיבה את המנכ"לית, ואמר: "יש המון אהדה למנכ"לית, שמעיזה להסתכל קדימה ולדרוש עמידה בסטנדרטים של רפואה טובה, תוך כדי קידום ובחינה מחדש של מוסכמות ששרדו שנים רבות - וזה מאיים על בעלי אינטרסים".

מכללית נמסר: "אין כרגע מידע חדש, וכשיהיה - נעדכן".

כללית היא הקופה הגדולה בישראל, המבטחת יותר מ־4.5 מיליון איש. לקופה יש 1,500 מרפאות ו־14 בתי חולים - תשעה כלליים וחמישה מתחומי הגריאטריה, בריאות הנפש והשיקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר