בכירי בי"ח העמק: "אפליה והזנחה נוראית של בית החולים"

טענות קשות נגד כללית בוועדת הבריאות של הכנסת: "'העמק' הפך למחסן, טעינו כשהנחנו שמנהלי הקופה הם דוברי אמת" • יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "משבר האמון צריך להיפתר"

בית חולים העמק, צילום: דני מרון

בעקבות החשיפות ב"ישראל היום": בדיון שנערך אתמול (שלישי) בוועדת הבריאות של הכנסת על המשבר הקשה בביה"ח "העמק" בעפולה, אמר ד"ר בועז בלוך, מנהל היחידה הפסיכיאטרית, כי "בית החולים הפך למחסן, ואנחנו הפכנו לאסקופה נדרסת וסובלים מאפליה ומהזנחה נוראית".

מנהלי מחלקות ביה"ח העלו טענות קשות מאוד נגד הנהלת קופ"ח כללית, הבעלים של בית החולים, ונגד ראשי משרד הבריאות שגרמו לקיפוח הקשה וארוך השנים של ביה"ח לעומת מקביליו בצפון. "איך מישהו מהרמה הממונה בקופה מסוגל להסתכל לנו בעיניים?", תהה ד"ר בלוך, "'העמק' היה מוסד מפואר, ואני אעבוד בו עד יומי האחרון כרופא. נילחם על בית החולים הזה עד שנוכל להגיד לציבור שהוא מקבל את המינימום במאה ה-21".

להמחשת מצבו החמור של ביה"ח אמר פרופ' דורון קופלמן, מנהל מחלקה כירורגית ב' בביה"ח, כי "פג שנולד בבי"ח 'העמק' צריך לנסוע בעגלה ולהיטלטל על מרצפות שבורות עד שהוא מגיע למחלקת האשפוז. אני לא רופא ילדים, אבל אני יודע שזה עלול לגרום נזק בלתי הפיך לתינוק. גם פצוע עם חבלת ראש צריך להעביר לבית חולים אחר, וכך עם מטופלים עם פציעת חזה וכאלה שצריכים ניתוחי לב או ניתוחי ראש - שירותים שב'כללית', משום מה, לא חושבים שמגיעים למחוז צפון".

עוד אמר פרופ' קופלמן כי "מפלים את האוכלוסייה שביה"ח משרת, שברובה מוחלשת ולא יודעת לעמוד על הדרישות. יש מחסור בכל התחומים - רופאים, אחיות, דיאטניות ופיזיותרפיסטים". פרופ' נמרוד רוזן, מנהל חטיבת האורתופדיה והשיקום ב'העמק', הצטרף לדברים ואמר: "הנחנו שנקבל מהקופה תוכנית מקיפה רב-שנתית לפיתוח ביה"ח ושהקופה תעמוד מאחוריה, אבל ההנחה הזו היתה שגויה.

"גם ההנחה שמנהלים מעלינו הם דוברי אמת הוכחה כשגויה, ואני שואל: איפה שר הבריאות? איפה מנכ"ל משרד הבריאות? כנראה שלא כל כך מטריד אותם מה שקורה בצפון המדינה".

בסיכום הודיעה יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן כי הוועדה תפקח ותעקוב אחר נתוני 'כללית' שהוצגו, כמו גם אחר נתונים שמשרד הבריאות יידרש להציג לאור מה שעלה בדיון.

"נקיים בקרוב סיור מקיף בבית החולים וכן דיון חוזר בוועדה כדי לדעת היכן דברים עומדים", אמרה, "כשאנחנו שומעים על בית חולים, שהיה פנינה של הצפון גם מרופאים וגם מאחרים, ועכשיו הם מרגישים אבודים - אנחנו לא יכולים לאפשר לזה לקרות. משבר האמון הזה צריך להיפתר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר