"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

רוצים לחיות יותר זמן? המאכל המפתיע שמפחית סיכון למוות מוקדם

מחקר רחב היקף שכלל מיליוני משתתפים מצא קשר בין צריכה מתונה של שוקולד לבין ירידה בסיכון למוות מוקדם ולמחלות לב • החוקרים מצביעים על תרכובות פעילות ונוגדי חמצון שנוצרים בתהליך העיבוד, אשר עשויים לתרום לחיזוק המערכת החיסונית ולהפחתת מחלות כרוניות

,עודכן
0השמעה
ארוחת קינוחים. צילום: Gemini

אוהביםשוקולד? ובכן, עכשיו יש לכם סיבה נוספת להמשיך את צריכתו של ממתק הקקאו החום-שחור. מחקר חדש שבחן נתונים של 3 מיליון איש מצא כי צריכת שוקולד בכמות מתונה מקטינה את הסיכון למוות מוקדם, מכל סיבה שהיא ב-10%. מעבר לכך התברר עוד כי צריכה מתונה של שוקולד מקטינה את הסכנה לחלות במחלות לב בשיעור של כ-16%.

לא רק פינוק

המחקר שנערך על ידי חוקרי אוניברסיטת הרוקופיו באתונה ופורסם בכתב העת המדעי ב-Frontiers in Nutrition, מסביר כי הסיבה ליתרונות של הממתק נובעת מתרכובות פעילות, בהן נוגדי חימצון וויטמנים שנוצרים בשוקולד במהלך תהליך ההתססה שהוא עובר במסגרת הליכי העיבוד שלו.

טוב ללב שלכם,צילום: לירון אלמוג

החומרים שנוצרים בתהליך, שגם נוצרים במהלך התססתיוגורטומאכלים נוספים, הנם בעלי יכולת לחזק את המערכת החיסונית שלנו ולהורדה של הסיכון לחלות במחלות כרוניות.

"הממצאים שלנו תומכים בידע שכבר קיים על כך שצריכת מזונות מותססים כגון חלב, גבינה ושוקולד מגינים עלינו מפני מחלות לב ומפני תמותה בטרם עת", כתבו החוקרים במאמר.

משמח לבב אנוש,צילום: אסף קרלה

עם זאת, חשוב לציין כי התרומה המרכזית של הקקאו בשוקולד נפגעת לא פעם עקב כמות הסוכר הגדולה וכן של שומנים רוויים המוכנסים אליו במהלך ייצור השוקולד. חומרים אלו מזיקים ומקטינים את התרומה הבריאותית של המאכל עצמו.

על הרקע הזה מציעים החוקרים לצרוך שוקולד מריר עם ריכוז קקאו גבוה (דבר שמקטין מאוד את התוספים הלא בריאים) במנות קטנות. מנות אלו יסייעו לגוף כשהיתרונות שלהם יהיו גדולים יותר על החסרונות שנגרמים על ידי התוספים של המוצר הטעים והממכר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר