המסעדות הכי טובות בארץ: אלו הם הזוכים בפרסי המטבח הישראלי

"ג'ורג' וג'ון" במלון דריסקו זכתה למצטיינת השנה ואסף דוקטור לשף המצטיין • מי נבחרה להיות המסעדה הכשרה הטובה ביותר ואיזה דוכן אוכל רחוב התעלה מעל כולם? • הנה תוצאות הטקס הנחשב בענף הקולינריה בחסות אמריקן אקספרס לשנת 2024

בתמונה: אבי זק, מבעלי המלון והמסעדה, שף תומר טל וסטיבן לובל, מנכ"ל הקבוצה. צילום: יחסי ציבור

עם כניסתן של מסעדות בישראל לתחרויות ודירוגים בינלאומיים, גם התחרויות המקומיות בתחום מתחילות לקבל משנה תוקף. אמש (ראשון), בסופו של חודש המטבח הישראלי, התקיים טקס פרסי המצוינות בענף לשנת 2024 בחסות אמריקן אקספרס. אירוע הענקת הפרסים נערך ברחבת מוזיאון תל אביב, בסמוך לכיכר החטופים, יש לציין.

במסגרתו מסעדת ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל, זכתה בפרס המסעדה המצטיינת של המטבח הישראלי. השף אסף דוקטור (אייבי, האחים, דוק), שהוביל בחודשים הראשונים של המלחמה חמ"ל תרומות מזון, נבחר להיות השף המצטיין של המטבח הישראלי.

אסף דוקטור במרכז התמונה מקבל את הפרס,

בתואר המסעדה החדשה המצטיינת של המטבח הישראל זכתה מסעדת תריסר של השף ענר בן רפאל פורמן. פרס השראה יוצאת דופן הוענק לחלוצת הספרות הקולינרית בארץ, רות סירקיס ופרס הוקרה מיוחד הוענק ל-19 אנשי ונשות הקולינריה שהתגייסו לתרום ממשאביהם וזמנם למען החברה הישראלים, התושבים המפונים מהדרום והצפון, וכוחות הביטחון מתחילת המלחמה ועד היום.

שווארמה אמיל מחיפה, שפועלת כבר כמעט 60 שנה ונחשבת לאחד המקומות הראשונים שהגישו דונר קבב כמו בטורקיה, גרפה את פרס אוכל הרחוב המצטיין של המטבח הישראלי. את פרס המוסד המצטיין של המטבח הישראלי קיבלה מסעדת עזורה של עזרא "עזורה" שרפלר, שאמנם הלך לעולמו לפני כשנה וחצי בגיל 90, אבל הותיר אחריו מורשת של ריח פתיליות בירושלים.

חברי מסעדת תריסר, צילום: אחיקם בן יוסף

בפרס המסעדה הכשרה המצטיינת זכתה מסעדת ג'קו סטריט בירושלים של שף זכאי חוג'ה ורפי רביבו. בתואר המסעדה בעלת תפריט יין מקומי מצטיין זכתה הבסטה בתל אביב ובתואר המסעדה הקז'ואלית זכה בר 51 התל-אביבי של שף מושיקו גמליאלי.

אירוע חלוקת הפרסים של חודש המטבח הישראלי התקיים השנה בפעם השלישית. הוא נוסד כדי להוקיר מצוינות ויצירתיות במטבח הישראלי, ולהאיר זרקור על שפים, מסעדנים, יזמים, יצרנים, חקלאים ויוצרים שתורמים ליצירת תרבות קולינרית מקומית, יצירתית ומשגשגת.

השנה הוא הועבר בהנחיית ובהובלת יו״ר ועדת הפרס, מר עמית אהרנסון, היזמים – נירית וייס, דוד קישקה וגרטל שיינר, והשותפים לפסטיבל: מני כהן מנכ"ל אמריקן אקספרס; דן פרנס מנכ״ל קרסו נדל״ן; רועי וייזר סמנכל שיווק ופיתוח עסקי של קבוצת סוגת; ואלי גידור מנכ״ל יקב רקאנטי.

מתוך הטקס,

תהליך בחירת המועמדים החל בפרסום קול קורא פתוח, שאחריו נערכה הצבעה בקרב 100 בכירי קהילת אנשי האוכל המובילים בישראל: עיתונאים, אנשי אירוח ויין, בלוגרים ועוד - אשר דרגו את בחירותיהם.

חמשת המועמדים הסופיים בכל קטגוריה עברו להצבעת ועדת פרס בה חברים 12 מקצועני קולינריה מן השורה הראשונה. בראש הוועדה עמד, כאמור, יו"ר ועדת הפרס ואיש הקולינריה, עמית אהרנסון ("מדבר מהבטן"), מעיתונאי הקולינריה הבולטים בישראל ב-15 השנים האחרונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר