"האוכל נזרק וחיילים נשארו רעבים": המסעדה המפורסמת הפכה לכשרה כדי לתרום

מסעדת האחים הוציאה תעודת כשרות לאחר שנאלצה לזרוק אלפי מנות שניסתה להעניק לחיילי צה"ל • בעזרתו של נשיא המדינה - עשרות אלפי מארזים יוכלו כעת להגיע ליעדם • הבעלים: "פונה לגורם האחראי על הכשרות בבקשה שידאג להכשיר את המסעדות בחירום - אסור להשאיר את החיילים שלנו מתחננים לאוכל לפני שהם יוצאים לקרב"

הכינו אלפי מנות עבור חיילי צה"ל שלוחמים בעוטף עזה במסעדת האחים. צילום: גדעון מרקוביץ

מסעדת האחים בתל אביב, בבעלות האחים דוקטור, הוציאה היום (שלישי) תעודת כשרות מיוחדת בעזרתו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, רק כדי שתוכל לספק אוכל לחיילים ולתושבים שפונו מבתיהם ברצועת עזה. זאת לאחר שאמש נאלצה להשליך לפח 2000 מנות, מאחר שלא הותר לה לספקן לבסיסי צה"ל.

"הגענו עד לנשיא המדינה בבקשה שיתערב ויעזור לנו", מספר יותם דוקטור, אחד הבעלים, לאחר שנתקל בקשיים רבים בדרך לקבלת תעודת הכשרות ומוסיף: "אני לא אוכל אוכל כשר, אבל אני מכבד את זה ופונה לגורם האחראי על הכשרות בבקשה שיעשה מה שצריך וידאג להכשיר את המסעדות בחירום - כי להשאיר את החיילים שלנו מתחננים לאוכל לפני שהם יוצאים לקרב, זה מצב בלתי אפשרי".

השפים אסף דוקטור ורז רהב עם תעודת הכשרות:

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Asaf Doktor‎‏ (@‏‎asafdok‎‏)‎‏

ביום ראשון השבוע, יום לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, התחילו במסעדות "האחים" ו"דוק" ביוזמה להכנת מנות לחיילים בשטח. עד היום הוכנו במסעדות בין 20-30 אלף מנות, שרק לפני זמן קצר קיבלו את האישור להגיע ליעדן.

"התחלנו את היוזמה ביום ראשון אחרי השוק הראשוני שבו ניסינו להבין מה קורה. כבר באותו היום הבנו שהתחילה להצטבר מצוקה למזון אצל החיילים והחלטנו להשתמש במסעדות שלנו כדי לספק להם אוכל", מספר דוקטור ומוסיף: "היות ואנחנו דואגים לכל החיילים שלנו ויודעים שהם מורכבים מסוגים שונים של אוכלוסיות עם תפיסות עולם ואמונות שונות, דאגנו לקבל סחורה אך ורק מספקים כשרים. דאגנו להוציא את האוכל, למרות שאין לנו תעודת כשרות, כך שיהיה בשרי כשר".

מתנדבים במסעדת האחים, צילום: גדעון מרקוביץ

אמש יצאה משאית עם 2000 מנות המיועדות לחיילי צה"ל. "מכיוון שאין לנו תעודת כשרות האוכל נזרק וחיילים נשארו רעבים", מספר דוקטור נסער. "זה מאוד מתסכל מצד אחד, אבל מובן. לכן כבר אתמול בערב תיאמנו עם משגיח שיגיע היום בבוקר למסעדה, לבדוק אותה ולאשר. הוא התרשם לטובה, חיזק את ידנו אבל אמר שהוא צריך ללכת, שיבוא מישהו אחר ולא נתן לנו את התעודה. מצאנו את עצמנו עם אלפי מנות מוכנות ששליחתן מתעכבת במשך שבע שעות בזמן שאנחנו לא מפסיקים לקבל פניות מהשטח - מהחיילים שאין להם אוכל ושתייה, ממשפחות שנעקרו מהבתים שלהן ואין להן אוכל".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Asaf Doktor‎‏ (@‏‎asafdok‎‏)‎‏

בשל הסיטואציה המורכבת פנו בעלי המסעדה, כאמור, לנשיא המדינה יצחק הרצוג בבקשה לעזרה. "יש מסעדות בכל הארץ שנרתמות כרגע כדי לעזור לחיילים שלנו, ומשגיחי הכשרות לא מנסים לעזור לנו לפתור את זה", אומר דוקטור וקורא: "אם אנחנו לא מסעדה כשרה ורוצים להכשיר - תעזרו לנו. מדובר במצב חירום. הנשיא אכן התערב ואנחנו עומדים לשחרר את הפקק". תעודת הכשרות הזמנית ניתנה למסעדה עד תאריך 13 באוקטובר 2023. 

עשרות בני אדם באו להתנדב במסעדת האחים, צילום: גדעון מרקוביץ

מה דעתך על ההתנהלות?

"אנחנו עובדים בשיתוף עם כ-100 מסעדות, נכון לעכשיו. זה בלתי נתפס ולצערי זה מצטרף לכל אווירת חוסר האמון הטוטלי שיש לציבור הישראלי היום. יש פה חוסר תפקוד וחוסר הבנה של מהי בכלל החברה הישראלית וזוהי הדוגמה. לא יכול להיות שסקטור במדינה יכשיל את המאמצים האלה. זה שיקוף של מה שקורה במדינה ביתר שאת בשנה האחרונה. אנחנו חייבים להתעשת ולפעול יחד", אומר דוקטור ומסכם: "מי שינצח במלחמה הזאת זאת החברה הישראלית. צה"ל הוא החברה הישראלית ואנחנו לא ננצח אם לא כל החברה הישראלית תתגייס יחד לנצח את המלחמה הזאת". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר