חוזרים הביתה: כל מה שצריך לדעת על חודש המטבח הישראלי 2024

מנות בהשראת זיכרונות ומסורות במסעדות שף, סיורי אוכל וביקור בביתם הפרטי של בלוגרים מובילים בתחום • "הבית" מקבל בימים אלו של מלחמת חרבות ברזל משמעות גדולה מתמיד - וזהו הקונספט שנבחר השנה לפסטיבל הקולינריה של ישראל בחסות אמריקן אקספרס

חודש המטבח הישראל אצל נופר זוהר. צילום: גיל אבירם

חודש המטבח הישראלי בחסות אמריקן אקספרס, שנולד במטרה להוקיר ולקדם את תרבות המטבח המקומי, יוצא לדרך זו השנה השלישית בין התאריכים 27 במרץ-12 באפריל. עיקר האירועים יתקיימו השנה במסעדות שונות ברחבי הארץ בסימן "הבית". בסופם, בתאריך 14 באפריל, יערך טקס חלוקת פרסי מצוינות בענף המסעדנות והקולינריה בישראל במוזיאון תל אביב למועמדים בכ-20 קטגוריות שונות. הפסטיבל ופרסי המטבח הישראלי נעשו בהובלת נירית וייס, דוד קישקה וגרטל שיינר.

אחת המנות שתוגש במסעדת מנרה, צילום: אסף קרלה

עשרות האירועים והתפריטים המיוחדים שנוצרו עבור הפרויקט על ידי שפים ושפיות, בשלנים ובשלניות מביאים לידי ביטוי פרשנות לבית ממנו הם הגיעו דרך זכרונות, מסורות עבר והשפעותיהן על ההווה. הם גם יוצרים הזדמנות לבחון לעומק דרך אוכל את המושג, שמקבל בימים אלו של מלחמת חרבות ברזל משמעות גדולה מתמיד.

במסגרת הפסטיבל יוגש ב-20 מסעדות מובילות ברחבי הארץ תפריט ספיישל שנבנה עבור חודש המטבח הישראלי. בין המסעדות המשתתפות יהיו: תריסר בנמל תל אביב של השף ענר בן רפאל פורמן, רובידה במזכרת בתיה של השף עמוס חיון, מסעדת צמח של קבוצת מחניודה שבראשה עומד השף אסף אטיאס, מסעדת אלנה במלון נורמן של השפים עומר שדמי ודניאל צור, צ'נה של השף גיל דהן, אונזה היפואית של השף אליעד דנון, מסעדת נאיפה של השפית נאיפה מולא בנווה צדק בתל אביב, ז'קו סטריט של שף זכאי חוג'ה בירושלים ועוד, ועוד.

חלק מהשפים המשתתפים, צילום: יח"צ

כחלק מהפסטיבל פותחים את דלתות הבית הפרטי שלהם אנשי קולינריה ויוצרי תוכן מובילים בתחום האוכל לסדרת מפגשים אינטימיים. במסגרתם יוזמן הקהל, בין השאר, לאירוח במטבחים של נופר זוהר, רותם ליברזון, אפרת אנזל ואורן לוקסנבורג. אנשי האוכל הללו יחשפו את האורחים בביתם לסודות המטבח הביתי והמזווה הפרטי שלהם, ויגישו מנות ביתיות מיוחדות בשילוב חומרי גלם של חברת סוגת - מוצרים שמאז שנות החמישים מהווים חלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי.

במסגרת הפסטיבל יערכו גם פופ אפ של השף המוערך אוהד לוי בתל אביב לאחר שמסעדתו MAMO באילת נסגרה מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר. הוא יתארח במסעדת סקוליארד של בית הספר למצוינות קולינרית "דנון" למשך שני ערבים בתאריכים 9-10 באפריל. שישה מפגשי שיח וטעימות עם שף יוסי שטרית יערכו במתחם אומאמי קריית אונו בנושא סודות האוממי הישראלי בתאריכים 5,7,8 באפריל. גם סיורים קולינריים עם אנשי קולינריה ומומחי השווקים של ישראל יתקיימו כחלק מהאירוע באתרים מובילים. יהיה ניתן להכיר ולטעום במהלכם את חומרי הגלם הטובים ביותר, לעבור בבתי עסק אגדיים, ולעצור בבתים של מארחים.

יוסי שטרית מכין חומוס, צילום: אסף קרלה

לפרטים נוספים והזמנות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר