תריסר: השף ענר בן רפאל פורמן פתח מסעדה חדשה

השף, שכבר צבר קהל סועדים נאמן, פתח את תריסר בנמל תל אביב • המסעדה ממנה נשקף הים מגישה תפריט עונתי מתחלף המבוסס על מקומיות

שף ענר בן רפאל פורמן בתריסר. צילום: חיים יוסף

השף ענר בן רפאל פורמן פתח את "תריסר", מסעדה חדשה השוכנת בנמל תל אביב, האנגר 12, בחלל קטן עם חלון גדול ממנו נשקף הים. תפריט המסעדה, כמאפיין את הגישה של השף, נשען על הקונספט "מהשדה לצלחת" ומשתנה בהתאם לחודשי השנה.

בן רפאל פורמן, שהחל לא מכבר להנחות את הסדרה "ארוחה של החיים" בערוץ כאן 11 לצד רזומה של 20 שנה, פותח את תריסר לאחר סגירה מפתיעה של שתי מסעדות מוערכות שהקים בעבר. האחת, "איגרא רמא", שהתמקדה בדגים וחומרי גלם מקומיים ונסגרה בתקופת הקורונה. אחריה הוא פתח את "אלטער" ברמת השרון. בן השאר, היה השף גם שותף בקייטרינג של רן שמואלי. השף צבר במהלך השנים קהל סועדים נאמן, שחיכה בקוצר רוח לפתיחת המסעדה חדשה.

מנת פטה אבטיח,

במסעדת תריסר הוא מבשל את הסיפור של 12 עונות השנה עם דגש על מיקרו עונתיות. "התוצרת של האדמה משתנה בתדירות גבוהה וכל חודש מביא איתו טעמים, ריחות וצבעים שונים", מסבירים במקום. האוכל המוגש במקום יצירתי, מקומי ועונתי. כך כמעט כל מנה מתמקדת בחומר גלם אחד שעומד במרכזה, בין אם מדובר בירק, בשר או דג.

לשמחת הקהל שעוקב אחרי בן רפאל, אחת המנות בתפריט החדש היא מנה שהופיעה גם בתפריט של אלטער. זוהי מנה של גבינת פטה רותחת מצופה ציפוי קראנצ'י של גרעיני דלעת וחמנייה, מוגשת על ציר אבטיח שמזכיר מרק גספצ'ו מעט חרפרף שעשוי מהפרי, עליו משולב גם סלט קליפות אבטיח ומוסיף רובד מרקמי למנה (66 שקלים).

מנות במסעדת תריסר,

מנה נוספת בתפריט היא "פנקוטה עגבנייה" המשלבת עגבניות שרי, בזיליקום וחריף ( 56 שקלים). בתפריט תמצאו גם סשימי דג ים עם קייל חרוך, רוטב ליצ'י, שמן טרגון, עלי שיסו וצ'ילי (84 שקלים) או קבב דג ובטן טלה מעושנת עטופים בעלה גפן עם חמאת לימון ופטרוזיליה לצד סלט מלפפונים (102 שקלים). גם הקינוחים בתפריט יצירתיים מאוד. בהם אפשר ליהנות למשל מקינוח עלה תאנה עם קרם אנגלז עלי תאנה, קונפיטורת תאנים ותאנים טריות (54 שקלים).

אלמנטים טבעיים, צילום: חיים יוסף

מבחינה עיצובית, החלל שנבחר לתריסר ונפתח על חורבותיה של מסעדת "קיטשן מרקט" משלב חומרים טבעיים כמו אבן, עץ ונחושת. בחודש מרץ האחרון דיווחנו לראשונה על כך שהשף פותח את המסעדה החדשה. בשיחה איתו הוא אמר: "אני תמיד מנסה להקשיב למקום שבו אני נמצא ומכאן נראה גם שינוי באוכל. בנוסף, אני מרגיש שהמקום עצמו, החלל עצמו הפעם, יותר מחייב".

מסעדת תריסר
האנגר 12, נמל תל אביב
הקומה השנייה של שוק האיכרים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר