הכנת אורז בסיר אידוי חשמלי

נמצא בכל בית: הרכיב שיהפוך את האורז שלכם ללא פחות ממושלם

מבשלים אורז בסיר אידוי? כל מה שאתם צריכים לעשות כדי שהוא ייצא מצוין הוא פשוט להוסיף לו חמאה • מה בדיוק היתרונות בשימוש בחמאה, מתי כדאי להוסיף אותה לסיר ומה פשוט אסור לכם לעשות בזמן הבישול?

אורז הוא אחד המאכלים הפופולריים ביותר בעולם, בין אם הוא לוקח חלק גדול או קטן במנות מסוימות או אם הוא עומד בכבוד בפני עצמו. אבל אם גם אתם מכינים את האורז שלכם בסיר אידוי חשמלי, יש רכיב נוסף שאם תוסיפו אותו – הוא ישנה את הטעם של המנה באופן משמעותי.

הכניסו מעט חמאה לסיר לפני שתכניסו לתוכו את האורז ואת המים שאיתם תבשלו את המנה, מה שימנע מגרגרי האורז להידבק אחד לשני, כך שייצא לכם אורז רך ומהנה במיוחד. אם זה לא מספיק עבורכם, החמאה תעניק לאורז שלכם מליחות שתספק טעם מלא יותר, ויותר מכך – המתחלבים שבחמאה ייצרו מעין מחסום על פני השטח של המנה, כך שהאורז לא יידבק לחלק התחתון של הסיר, מה שיגרום לאורז שהכנתם לצאת מהסיר בשלמותו, מבלי לאבד אף גרגר.

ישדרג לכם את המנה. חמאה, צילום: Getty Images


עוד קודם לכן, ודאו שאתם משמנים את הצדדים של הסיר כדי שהוא יהיה מאוזן עם המים המורתחים שתשפכו אליו יחד עם האורז. כשהסיר מגיע לטמפרטורה הרצויה שבה האורז מתבשל, החמאה תתחמם – ובכך תיצור פני שטח לא דביקים. אם החמאה שלכם לא רכה מספיק, המיסו אותה לכמה שניות במיקרוגל, ורק אז הכניסו אותה לסיר.

במקרה והאורז נדבק לתחתית הסיר לאחר שהשתמש בטריק הזה, בפעם הבאה נסו קודם לכן לשטוף את האורז במים קרים, שיסירו את העמילן שבו, מה שימנע מהגרגרים להצטבר בתחתית הסיר. כמו כן, בפעם הבאה פשוט כבו את הסיר כשהמנה מוכנה, כדי שאלה לא יתבשלו יתר על המידה כשהסיר פועל במצב שבו החימום נשאר פועל גם בסיום הבישול.

הכנת אורז בסיר אידוי חשמלי, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו