האורז יוצא לכם דביק או קשה מדי? כך תכינו אותו בדיוק כמו שצריך

מיליארדי בני אדם צורכים אורז, וזו מנה שהיא לא רק טעימה - אלא גם די פשוטה להכנה • זה לא אומר שאנחנו לא מסתבכים לפעמים בהכנה שלה (שנספר לכם כמה פעמים הצלחנו לשרוף אורז?), אבל 8 הצעדים הפשוטים האלה יעשו לכם את העבודה

מנת אורז, צילום: Getty Images

אורז הוא אחד המאכלים הנפוצים ביותר בישראל, ובאופן טבעי הוא זוכה למקום של כבוד גם במטבח הישראלי. עם זאת, זה לא אומר שכולנו מצליחים להכין אותו בצורה מוצלחת, ובואו נודה באמת – לפעמים הוא יוצא לנו קשה מדי, דביק מדי ואפילו שרוף.

רוצים להכין אורז מבושל בצורה הכי טובה שאפשר? עקבו אחר ההוראות הבאות, ואנחנו בטוחים שאתם עוד תודו לנו.

• ישנה את חייכם: הטריק הפשוט לחיתוך בצל שכבש את הרשת

• אוהבים פירה תפוחי אדמה? הכירו את השיטה שתחסוך לכם הרבה עבודה

• הגביע הקדוש: כך תדעו אם האבוקדו שלכם מוכן לאכילה

  1. שטפו את האורז במים קרים: הפעולה הזו עלולה להיות מעצבנת לפעמים, אבל היא דווקא מועילה מאוד, שכן כך היא נפטרת מכל העמילנים שעלולים לגרום לאורז להיות דביק מדי. ברגע שהמים שיוצאים מהאורז יהיו נקיים, תדעו שסיימתם לשטוף אותו.

  2. הכל זה שאלה של מינון: עבור מרבית סוגי האורז, נהוג להשתמש ב-2 כוסות מים על כל כוס אורז. כמובן שאם אתם מכינים כמות גדולה או קטנה יותר, תוכלו להתאים את הכמויות בהתאם למינון הדרוש.

  3. הרתיחו את המים, ערבבו את האורז והוסיפו מלח לפי הטעם. אתם אפילו יכולים להתפרע ולהוסיף למנה חמאה – מבטיחים שזה ישפר פלאים את הטעם של האורז.
הכנת אורז, צילום: איתיאל ציון

 

4. לאחר שתכניסו את האורז למים הרותחים, הטמפרטורה שלהם תצנח באופן משמעותי – והם יפסיקו לרתוח. חכו שהמים יגיעו למצב של הרתחה קלה, ואז המשיכו בבישול, אחרת אתם מסתכנים בכך שהאורז לא יהיה רך מספיק.

5. אל תסירו את המכסה של הסיר, והנמיכו את עוצמת החום לנמוך. נכון, אנחנו יודעים שזה יהיה מאוד מפתה להסיר את המכסה, אבל אל תעשו זאת – זה חשוב מאוד לא להתעסק עם אדי החום.

6. חלפו 18 דקות מאז שהתחלתם להכין את האורז? בדקו מה איתו. אל תתנו למים הרותחים להיות עבורכם אינדיקציה אם המנה מוכנה או לא – האורז עצמו הוא האינדיקטור המושלם. אם נשארו מעט מים בסיר, זה בסדר גמור, פשוט הטו מעט את הסיר כך שהמים שנשארו יישפכו.

אגב, אם אתם מכינים אורז חום, בדקו את הסיר לאחר 30 דקות.

7. עזבו את הסיר במנוחה. כבו את החום, החליפו את המכסה ותנו לאורז לנוח במשך כמה דקות בתוך האדים שבסיר. הסבלנות תשתלם לכם.

8. השתמשו במזלג כדי לערבב בעדינות את האורז ועל מנת לבדוק שהגרגרים לא נדבקו אחד לשני.

בסוף עוד תכינו מנה לא פחות ממושלמת. אורז, צילום: צחי מירי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר