חומוס בלי חומוס. צילום: איתי סליקטר

"אנשים לא מאמינים": מתכון לחומוס בלי חומוס במרקם נפלא

השף עודד טלמור, שמקדם תזונה קטוגנית, הסביר לנו איך מכינים את המנה שפיתח עם שימוש במרכיב סודי ומפתיע • "כמה פשוט - ככה טעים", הוא מבטיח ומסביר: "הרבה אנשים לא אוכלים קטניות, אבל עדיין היו רוצים לאכול את המאכל"

"כמה פשוט - ככה טעים", מבטיח שף עודד טלמור, מחבר הספר "שומן הוא חבר" בסרטון למתכון שלו לחומוס בלי חומוס, שפרסם לאחרונה בעמודו באינסטגרם. טלמור, שאובחן בצעירותו כחולה קרוהן, גילה את התזונה הקטוגנית - תזונה דלה מאוד בפחמימות ועשירה בשומנים - במקרה. לדבריו, היא הפכה את חייו וסייעה לו להירפא מהמחלה הכרונית ממנה סבל. מאז הוא פיתח שיטה בשם "קיטו שפוי" שנועדה להימנע מצריכת פחמימות ולהעשיר את התפריט בחלבון ושומנים. היום הוא מקפיד לשתף ברשת החברתית מתכונים יצירתיים שיכולים לסייע לגולשים המאמצים את השיטה שלו. אחד המתכונים ששיתף לאחרונה וזכה לאהדה גדולה, הוא חומוס ללא חומוס. 

"הרעיון לחומוס ביצים מגיע מכך שקטוגנים ועוד הרבה אנשים לא אוכלים קטניות. גם בשל בעיות של גזים, גם כי זה מפוצץ בפחמימות, אבל הם עדיין היו רוצים לאכול חומוס", הוא מסביר. "אחרי הרבה הרבה ניסוי וטעייה של איך אני עוקף את הדבר הזה, ניסיתי את זה בפעם הראשונה עם ביצים קשות. מדובר במתכון שרץ ברשת לפני 10 שנים בגרסאות דומות ואחרות, והאמת שדי מהר פיצחתי את זה, וזה פתרון מדהים".

אנשים לא רוצים לוותר על חומוס, צילום: אסף רחמים

אנשים זיהו שלא מדובר בחומוס אמיתי?

"שמע, רוב האנשים, עד שאתה לא אומר להם שזה חומוס בלי חומוס - לא מאמינים, לא מבינים. כשף אני גם אגיד לך שזה די פשוט. בסוף, מה זה חומוס? זה 50 אחוז טחינה. הטעם של החומוס מגיע גם מהטחינה, והתיבול. חומוס בפני עצמו הוא דבר די ניטרלי מבחינת טעם, הוא נותן בעיקר מרקם. הביצים מחליפות את המרקם וקיבלת חומוס בלי חומוס. הרבה יותר חלבון, הרבה יותר שומן, מעט מאוד פחמימות, ואנשים די בשוק כשאתה מספר להם שזה עשוי מביצים קשות".

טלמור אובחן עם קרוהן בגיל 24. "אחרי שהייתי, מה שנקרא, 'ילד טוב' ועשיתי כל מה שאמרו לי. חייתי על כדורים, לקחתי סטרואידים, התנפחתי והוספתי 30 קילו למשקל, החלטתי שאני לוקח את הבריאות שלי לידיים. ניסיתי כל שיטה, כל ליקוק צפרדעים, כל דבר הומאופתי, עד שבטעות נתקלתי בכמה רופאים שמדברים על קיטו דל פחמימה. התנסיתי ולאט לאט הרגשתי יותר ויותר טוב. עם הזמן העפתי את התרופות והעמקתי בקיטו. כבר 15 שנים אני נקי מכל דלקת, אין קרוהן. משם המשכתי לפתח את זה לשיטת הקיטו השפוי שאני מקדם היום".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Oded talmor‎‏ (@‏‎ketochef_oded_talmor‎‏)‎‏

המתכון לחומוס הוא אמנם סיפור הצלחה, אבל יש גם מתכונים שפחות הלך לו איתם וניסיונות שאפשר לומר שכשלו. "פיצה וקינוחים בלי סוף", הוא מספר בחיוך. "אחד שאני עובד עליו ועוד לא צלח הוא כנאפה. אני תקוע שם ולצערי עדיין לא פיצחתי את זה, אבל אני אפצח את זה כמו כל דבר. יש מאות שכבר כן פיצחתי ועובדים ממש ממש יפה".

 מתכון ל"חומוס" של עודד טלמור

רכיבים:

4 ביצים קשות (אפשר גם שבושלו יום קודם)

כף מלח

1 לימון סחוט

כוס טחינה גולמית

חצי כוס מים פושרים

אופן ההכנה:

להכנת ביצים קשות מושלמות -

לתוך סיר עם מים מומלחים מוסיפים את הביצים, ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש (עד למצב שהמים כבר לא מבעבעים) ומפעילים טיימר ל-10 דקות. דקה לפני שהביצים מוכנות לוקחים כף ונותנים להן מכות קטנות, שיגרמו לסדקים (זאת על מנת לסייע בתהליך קילופן). אחרי 10 דקות מעבירים את הביצים למי קרח בכדי לעצור את תהליך הבישול שלהן ולגרום לכיווץ הקליפה הפנימית, מה שיעזור גם כן בהליך הקילוף.

להכנת החומוס -

במעבד מזון טוחנים את הביצים עם כף שטוחה של מלח גס, מיץ מלימון שלם, וכוס מים פושרים עד לקבלת מרקם חלק.

תוך כדי טחינה, מוסיפים כוס של טחינה גולמית. במידה שהמרקם לא לטעמכם, ניתן להוסיף עוד טחינה.

הצעת הגשה:

מעבירים את החומוס לצלחת הגשה, מקשטים בשמן זית ותבלינים.

בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו