3 סבתות בשלניות: 3 מתכונים לארוחה מפסקת

לקראת ערב יום כיפור ביקרנו בירושלים בבתיהן של יעל בן חביב (72), סימה זיני (85) וחנה אריה (73) - הן לימדו אותנו להכין מנות אותן הן מגישות באופן קבוע לפני הצום

נרגסי פרסי. צילום: אורן בן חקון

לא בכדי ירושלים נחשבת גם בירת הסליחות. במהלך חודשי אלול ותשרי האווירה בעיר הבירה ייחודית - היא מתקשטת ונערכת לקבלת רבבות, שעולים אליה לרגל עם מגוון פעילויות, מופעים ואירועים שמקיימת העירייה.

כדי שנוכל לטעום ממנה גם בבית לקראת יום הכיפורים, נפגשנו עם שלוש סבתות ירושלמיות והן שיתפו אותנו במתכונים למאכלים אותם הן נוהגות להגיש לסעודה מפסקת.

סבתא חנה מגישה נרגסי, צילום: אורן בן חקון

נרגסי פרסי (פשטידת בשר וירק בסיר)

חנה אריה בת ה-73 לימדה אותנו להכין פשטידה בסיר שמשלבת בשר, ירק וביצים מיוחדת שהביאה איתה מטהרן שבאירן. "באוכל הפרסי יש הרבה ירק ובמנה הזאת יש הרבה חלבון והרבה ירקות, אז זה מחזיק אותך", היא מסבירה.

כנסו למתכון

סימה זיני עם מנת הסלמון, צילום: אורן בן חקון

סלמון עטוף בבצק ומנת גרגירי חומוס חגיגית

סימה זיני בת ה-85, שנולדה וגדלה בירושלים, שיתפה אותנו בזיכרונות ובמתכונים למנת סלמון עם ירקות עטופה בבצק פילאס שנאפת בתנור ובמנת גרגירי חומוס מהמטבח המרוקאי שנהוג לאכול בשבתות, בחגים, וכמובן, לפני הצום.

כנסו למתכון

מרק עוף,

מרק עוף עם אטריות ומרק ירקות גרוסים

יעל בן חביב בת ה-72, שמוכרת כמתמודדת תוכנית הריאליטי המצליחה "בואו לאכול איתי" לימדה אותנו להכין את המנות הקבועות שלה בארוחה שלפני יום כיפור. לשולחן היא מגישה שתי קערות מרק - אחת מרק צח עם שוקיים ואטריות, השנייה מרק ירקות מגורדים דק דק בפומפייה.

כנסו למתכון

שנה טובה וצום קל!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר