לכם יש כאלה? אלו הם החברים הכי טובים בטלוויזיה לדורותיה

לכבוד יום הידידות העולמי, סרקנו תוכניות טלוויזיה מכל הזמנים במטרה לדלות מהן את זוגות וקבוצות החברים הכי טובים ואיקוניים שהופיעו לנו אי פעם על המסך • ממרדית' וכריסטינה מ"האנטומיה של גריי" ועד וויל ומייק מ"דברים מוזרים" - האם הידידים האהובים עליכם נכנסו לרשימה?

חברים טובים (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

חברים, מתברר, יש לא רק באגד - אלא גם בטלוויזיה. לכבוד יום הידידות העולמי שחל היום, 30 ביולי, נזכרנו בזוגות (ובקבוצות) החברים הכי טובים, זכורים ואהובים שריצדו על המסך הקטן בעשורים האחרונים. כל זאת תוך הקפדה על שני חוקים בסיסיים: החברות חייבת להיות אפלטונית ואסור שיהיה בין הדמויות קשר משפחתי. סרקנו אינספור סדרות בחיפוש אחר הבסטיז המושלמים, והתוצאות לפניכם. לא מסכימים עם הבחירות שלנו? אין בעיה, אתם יותר ממוזמנים ללכת לחפש את החברים הכי טובים שלכם. מבטיחים שלא ניעלב.

מגשימות חלומות: לוורן ושירלי ("לוורן ושירלי")

"לוורן ושירלי". צילום: יח"צ

בואו נחזור בזמן לאמצע שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, כש"לוורן ושירלי", סדרת הספינאוף הלא פחות מוצלחת של "ימים מאושרים", הייתה אחד מהסיטקומים הכי מצליחים בעולם. בישראל היא אמנם שודרה בערוץ המזרח התיכון ("לבנון") כמה שנים לאחר שירדה מהמסכים בארה"ב, אבל החברות האמיצה בין שתי השותפות לדירה והעמיתות לעבודה לוורן דפאזיו (פני מארשל) ושירלי פיני (סינדי וויליאמס) עדיין מהווה דוגמה ומופת - בדיוק כמו שיר הנושא הבלתי נשכח של הסדרה שעוסק, איך לא, בהגשמת חלומות משותפים.

הן גרו ביחד, עבדו ביחד, התגייסו יחד לצבא ועברו יחד דירה, ותמיד-תמיד תמכו אחת בשנייה - גם ברגעים הכי קשים, למשל כשהדייט של לוורן הבריז לה בערב הסילבסטר, ושירלי החולה ניחמה אותה בין ערימות הטישו.

*מוקדש לסינדי וויליאמס, שהלכה לעולמה מוקדם יותר השנה בגיל 75.

דוקטור בסטי: מרדית' וכריסטינה ("האנטומיה של גריי")

מרדית' וכריסטינה, "האנטומיה של גריי", צילום: יחסי ציבור

יש להיות החברות הכי טובות, ויש להיות ה-Person אחת של השנייה - היישות הראשונה ביקום שכל אחת תפנה אליה ברגעי משבר מתוך ידיעה שהיא תהיה שם בשבילה - בדיוק כמו מרדית' גריי (אלן פומפאו) וכריסטינה יאנג (סנדרה או). מה הן לא עברו ביחד? התרסקות מטוס ואירועים קטלניים אחרים, דיכאונות, שברונות לב ואפילו, שלא נדע, הצלחות. החברות של השתיים הניעה לא מעט קווי עלילה מרכזיים בעונות הראשונות של "האנטומיה" - עד שאו עזבה את הסדרה אחרי העונה העשירית.

האנטומיה של גריי - טריילר

אבל גם בשנים הרבות שחלפו מאז, מקפידים להבהיר לנו מדי פעם שצמד רופאות-העל עדיין שומרות על קשר הדוק, אפילו כשכריסטנה נטשה את הג'וב הנחשק שלה בסיאטל ועברה לשוויץ. אנחנו עדיין מייחלים לקאמבק מרגש שלה בעונה ה-20.

ידידים תת-ימיים: בובספוג ופטריק ("בובספוג מכנסמרובע")

בובספוג ופטריק, "בובספוג מכנסמרובע", צילום: יח"צ

באחריות, בובספוג מכנסמרובע ופטריק סטאר הם החברים הכי טובים, באופן חד משמעי, בכל סדרת טלוויזיה שהופקה אי פעם - או לפחות בכאלה שהעלילות שלהן מתרחשות מתחת לפני הים. ספוג הים הצהוב וכוכב הים הוורוד הם חברים כל כך טובים, עד שפעם הם אפילו דמיינו שהם מזדקנים יחד ונקברים זה לצד זה. תראו לנו צמד אחר בכתבה הזו (או בכלל) עם התחייבות אפלטונית מרגשת יותר מזו, ונוריד בפניכם את הקסדה של חליפת הצלילה שלנו.

שום מפלצת לא תפריד ביניהם: וויל ומייק ("דברים מוזרים")

וויל ומייק, "דברים מוזרים". צילום: יח"צ

מודים, העונה הרביעית של סדרת הלהיט מבית נטפליקס קצת שיבשה לנו את התוכניות, אחרי שוויל באיירס (נואה שנאפ) הודה שהוא מאוהב במייק וילר (פין וולפהארד). אבל למרות שהחברויות בכתבה הזו חייבות להיות אפלטוניות, החלטנו להתעלם מהחוקים רק בפעם הזו, שכן השניים היו בסטיז (לפחות בעיניו של מייק...), חברי ילדות מהסוג הכי נאמן ותמים שיש, במשך שלוש עונות. ומכיוון שחברות אמיתית נמדדת במוכנות של האחד להקריב את עצמו כדי להציל את השני מציפורניו של יצור מבעית שכלא אותו בממד אחר, באמת שאי אפשר לבוא לאף אחד מהם בטענות (אתם גם מוזמנים לשאול את הבסטי שלכם אם הוא יעשה את אותו הדבר בשבילכם).

כאילו, ליטרלי: רייצ'ל, מוניקה ופיבי (וגם ג'ואי וצ'נדלר - "חברים")

"חברים". צילום: יח"צ

שם הסדרה אומר הכל, לא? במשך 10 עונות הגדירו ששת הרווקות והרווקים הניו-יורקיים את המהות של המושג "חברים", וכל הסבר נוסף יהיה מיותר (אף שתכלס, רוס לא היה בסטי אמיתי של אף אחד מהחבורה). רייצ'ל (ג'ניפר אניסטון), מוניקה (קורטני קוקס), פיבי (ליסה קודרו), ג'ואי (מט לבלנק), צ'נדלר (מת'יו פרי) ו... בסדר, בסדר, גם רוס (דיוויד שווימר) הרכיבו את הקליקה הסגורה שכל אחד מאיתנו, ללא יוצא מהכלל, חלם להשתייך אליה באזור תחילת המילניום, ואת ההישג הזה שום חברות טלוויזיונית אחרת לא תוכל לקחת מהם לעולם. למרות כמה מריבות, רומנים, משולשי אהבה מיתולוגיים ואפילו נישואים - החברים תמיד, אבל תמיד, יישארו חברים.

עד לסדרת ההמשך ומעבר: די.ג'יי וקימי ("צער גידול בנות" ו"הדור הבא")

די.ג'יי וקימי, "צער גידול בנות". צילום: יח"צ

נתחיל בזה "שצער גידול בנות" הוא ככל הנראה התרגום העברי הכי מעצבן לשם של סדרת טלוויזיה אי פעם. ואם אנחנו כבר מדברים על דברים מעצבנים, יש סיכוי לא רע שקימי גיבלר (אנדראה ברבר), לפחות בסדרה המקורית, הייתה השכנה-חברה הטלוויזיונית הכי מעצבנת אי פעם. אבל עם חברות אמת לא מתווכחים, ועובדה שקימי ודי.ג'יי טאנר (קנדס קמרון בר) החזיקו מעמד כבסטיז עד עצם היום הזה, עשרות שנים אחרי, בסדרת ההמשך. קימי אפילו עברה להתגורר עם די.ג'יי כדי לעזור לה לגדל את הילדים שלה, ובכך בעצם סוגרת מעגל ומהווה את הצלע השלישית ב"צער גידול בנות: הדור הבא", לצד די.ג'יי ואחותה הצעירה, סטפני (ג'ודי סוויטין).

נ.ב - אף "שצער גידול בנות" הוא שם נוראי, אפשר להבין את רצון המתרגמים בישראל לא להישאר עם "פול האוס". למקרה שאיזו חומוסייה חלילה לא תתבע.

פאות או לא להיות: ברנדון ודילן ("בוורלי הילס 90210")

ברנדון ודילן, "בוורלי הילס 90210", צילום: יח"צ

ניוזפלאש: חברות לא נמדדת (רק) בזה שיש לשניכם פאות לחיים מרשימות ותואמות א-לה ג'יימס דין, ושאתם נוהגים לדפוק למצלמה פוזות עם מבטים מיוסרים. לא, לא. ברנדון וולש (ג'ייסון פריסטלי) ודילן מקיי (לוק פרי ז"ל) הגדירו, לפחות במשך רוב עונות הסדרה, את הברומנס המושלם. קלי טיילור בכבודה ובעצמה לא הצליחה להפריד ביניהם, ויש שיגידו שברנדה לא הייתה יותר מגלגל שלישי. עם השנים הפכו השניים לסוג של אחים, כשדילן, הזאב הבודד הנצחי, התגבר על המגננות שלו ומצא לעצמו משפחה מאמצת אצל הוולשים, וברנדון אפילו שימש כשושבין של דילן בחתונה לאנטוניה - בתו של המאפיונר האכזר שרצח לכאורה את אבא של דילן (עזבו, בשלב מסוים "בוורלי" איבדה כל קשר למציאות). עם כל הכבוד לסטיב ולדיוויד, ברנדון ודילן תמיד שיחקו בליגה משלהם.

רביעיית המופלאות: קארי, מירנדה, שרלוט וסמנת'ה ("סקס והעיר הגדולה" ו"פשוט ככה")

"סקס והעיר הגדולה", צילום: יח"צ

למה להסתפק בחברה טובה אחת אם אפשר לקבל שלוש כאלה? קארי ברדשו (שרה ג'סיקה פרקר), מירנדה הובס (סינת'יה ניקסון), שארלוט יורק (קריסטין דיוויס) וסמנת'ה ג'ונס (קים קטרל), רביעיית "סקס והעיר הגדולה" האיקונית, שברה (ויש שיגידו עדיין שוברת ב"פשוט ככה", למרות הביקורות הפושרות) מוסכמות ולבבות במנהטן הנוצצת, כשכל אחת מהן תופסת תפקיד אחר במשוואה: קארי היא המנהיגה והמצפן המוסרי של החבורה, שארלוט היא טובת לב ותמימה, מירנדה היא המלומדת וסמנת'ה (שעתידה להבליח בתפקיד אורח בפרק האחרון של העונה השנייה של "פשוט ככה") היא המתוחכמת והמתירנית. כמעט כמו צבי הנינג'ה, כשחושבים על זה. בכל אופן, אף שלכל אחת מהארבע יש השקפות עולם ודעות שונות, הן עדיין תומכות זו בזו ואוהבות אחת את השנייה, לא משנה מה. תזכירו לנו בשביל מה צריך גברים?

מזל שהוא לא סטרייט: וויל וגרייס ("וויל וגרייס")

"וויל וגרייס", צילום: יח"צ

הוא עורך דין הומוסקסואל חולה סדר וניקיון, היא מעצבת פנים מבולגנת מבית יהודי טוב, והשניים הם החברים הכי טובים מאז ימי הקולג'. וויל טרומן (אריק מקורמק) וגרייס אדלר (דברה מסינג), עוברים להתגורר יחד בדירה במנהטן, אחרי שכל אחד מהם נפרד מבן זוגו. למרות ששניהם החליפו לא מעט פרטנרים רומנטיים במשך 11 העונות של הסדרה המצליחה ועטורת הפרסים, וויל וגרייס מגלים כל פעם מחדש שהם תמיד יכולים לסמוך זה על זו יותר מעל כל אחד אחר, ושהחברות ביניהם היא טהורה ואמיתית.

סוקי סטקהאוס וטארה ת'ורנטון, "דם אמיתי", צילום: יח"צ

אזכורים של כבוד: ביוויס ובאטהד ("ביוויס ובאטהד"); דורותי זבורנק, רוז ניילנד, בלאנש דברו וסופיה פטרילו ("בנות הזהב"), פרד פלינסטון ובארני ראבל ("משפחת קדמוני"); ג'רי סיינפלד וג'ורג' קוסטנזה ("סיינפלד"); סוקי סטקהאוס וטארה ת'ורנטון ("דם אמיתי"); לאונרד ושלדון ("המפץ הגדול"); באפי ו-וילו ("באפי ציידת הערפדים") ויודעים מה? גם אריק ובנץ ("רחוב סומסום").

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר