כוכבת "האנטומיה של גריי" תוקפת את נטפליקס

אלן פומפאו, כוכבת הסדרה האיקונית והמצליחה, יצאה בהתבטאות ביקורתית נגד ענקית הסטרימינג בטענה כי האמנים אינם מקבלים תמלוגים הוגנים על עבודתם - זאת על רקע שביתת השחקנים בהוליווד

אלן פומפאו כמרדית' גריי. צילום: יח"צ

שביתת השחקנים בהוליווד ממשיכה במלוא כוחה, וכעת גם אלן פומפאו, הכוכבת הראשית (לשעבר?) של "האנטומיה של גריי", נוקטת בעמדה נחרצת - ועל הדרך גם עוקצת את נטפליקס בטענה שענקית הסטרימינג לא משלמת לשחקנים את התמלוגים הראויים על השתתפותם בהפקות השונות.

האנטומיה של גריי - טריילר

הכל התחיל אחרי שנטפליקס העלתה אמש מם משעשע לטיקטוק, ובו נראית דוקטור מרדית' גריי, הדמות שפומפאו מגלמת כמובן בסדרת הדרמה הרפואית המצליחה, במבט אדיש וקשוח לצד הכיתוב "אני כשיש פצצה בחלל בבית החזה". מדובר במחווה לפרק מיתולוגי מהעונה השנייה של "האנטומיה" ששודר ב-2006, פרק שבו מנסים הרופאים של בית החולים "סיאטל גרייס" (לפני ששמו שונה, כמובן), להציל מטופל שפצצה ננעצה בבית החזה שלו, ומרדית' הנחושה מתבקשת לתחוב את ידה לחור שנפער כדי לייצב את המצב.

אלן פומפאו מתוך הפרק המדובר של "האנטומיה של גריי",

פוסט הטיקטוק, שכבר צבר כ-15 אלף לייקים וכמה מאות שיתופים ותגובות, גם תפס את תשומת ליבה של פומפאו עצמה, שלא נשארה חייבת ובחרה לתקוף את נטפליקס בסטורי אינסטגרם משלה, ולנצל את ההזדמנות כדי לקדם את השביתה (יצוין כי "האנטומיה של גריי" זמינה לצפייה בנטפליקס ארה"ב, אך לא במדינות רבות אחרות, ביניהן בישראל, אלא זמינה בדיסני פלוס).

בסטורי, השחקנית בעצם עשתה ריפוסט למם של נטפליקס עם אותה תמונה, אבל הוסיפה לו את הכיתוב "גם אני כשנטפליקס לא משלמת תמלוגים לשחקנים". בכך מתייחסת פומפאו למאבק העיקש של איגוד גילדת השחקנים האמריקנית ופדרציית אמני הטלוויזיה והרדיו (SAG-AFTRA) נגד האולפנים, הערוצים ושירותי הסטרימינג השונים, בטענה שהאמנים לא מקבלים תמלוגים הוגנים על עבודתם - גם כשההפקה מוכיחה את עצמה כלהיט, נהנית מרייטינג גבוה ומשודרת בסינדיקציה.

שביתת השחקנים, שהחלה לפני כשבוע, עתידה לעורר כאוס רב בלוחות השידורים של הטלוויזיה האמריקנית, וצילומים של אינספור סדרות צפויים להידחות בכמה חודשים טובים עד שהשביתה תסתיים. למעשה, העונה ה-20 של "האנטומיה של גריי", שהיתה אמורה לעלות לשידור בסתיו הקרוב, כבר נדחתה לתחילת 2024 לכל המוקדם, ועשויה להכיל מספר פרקים מצומצם מהרגיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר