עדויות נוספות בתחקיר "חתונה ממבט ראשון": "לקחתי כדורים, לא האמנתי שזה קורה לי"

עוד גילויים: איומים, שקרים ומניפולציות הם רק חלק משיטות הפעולה שעליהן התלוננו משתתפי העונות השונות בריאליטי השידוכים המצליח • דובי עמירה, שלקחה חלק בעונה השלישית: "איך מקריבים ככה יושרה מקצועית?" • שחר משה מהעונה השנייה: "כשראיתי את הפרק בהשתתפותי, חשכו עיניי"

אריק ודובי. "לא האמנתי למשמע אוזניי", צילום: קשת 12

רגע אחרי הפרסום הראשון ב"ישראל היום" על התחקיר שיתפרסם בסוף השבוע, פנו אלינו מיוזמתם משתתפים נוספים של "חתונה ממבט ראשון" ובפיהם טענות קשות על היחס שקיבלו. כל המשתתפים הדגישו פה אחד כי "האמת חייבת להיאמר".

• נישואים בבני אדם: תחקיר "חתונה ממבט ראשון" המלא

אחת המתלוננות היא משתתפת העונה השלישית דובי עמירה. לדבריה, "אחרי שהיה לאריק ולי פיצוץ ביחסים, נשלחנו לפסק זמן רשמי כי היינו במבוי סתום. בזמן הזה אריק חגג יום הולדת שצולם לתוכנית ואני לא הגעתי, כי אנחנו בפסק זמן.

כוכבי "חתונה ממבט ראשון" לאחר פרק סיום העונה (ארכיון): כתבת: לי מור // צילום: משה בן שמחון // עריכה: עדן בראל

"ואז הגיע הפרק. צפיתי בבית ושמעתי את יעל פתאום אומרת שאריק נורא נפגע, כי דובי לא נתנה לו סיבה למה היא לא באה ליומולדת שלו. לא האמנתי למשמע אוזניי - ההפקה שלחה אותנו ל'פסק זמן' ועכשיו את אומרת שלא נתתי לו סיבה? איך את מקריבה ככה את היושרה המקצועית שלך? באותו היום הייתי על כדורי הרגעה. לא האמנתי שזה קורה לי".

התלוננת בפניהם?

"כן, ובשלב מסוים הבנות שלי התערבו והתקשרו להפקה. הם אמרו להם 'אנחנו נספר את האמת'. בשלב הזה הם שינו את הנרטיב קצת לטובתי, אבל אז אריק התחיל להיפגע".

משתתף נוסף הוא שחר משה, שהשתתף בעונה השנייה. "הוצגתי כאחד שעשה טעות דרמטית, ובמשך שבועיים אין בן אדם שלא שאל אותי מה הטעות שעשיתי, ואני פשוט לא חשבתי שאמרתי או שעשיתי משהו כל כך דרמטי. אבל כשראיתי את הפרק, חשכו עיניי. הסדר הכרונולוגי של הצילומים היה שונה ממה שזכרתי. הבנתי שבריאליטי יש לבמאי המון חומרים, והוא בוחר לספר את הסיפור כראות עיניו. באתי צמא לזוגיות והרגשתי שפשוט ניצלו אותי וזרקו אותי".

לשמחתו, שחר הצליח להתגבר על התקופה הקשה. "החלטתי לרדת למחתרת, להיעלם ולתת לזה להתפוגג. כמה נשים אפילו פסלו אותי להיכרות בעקבות זה. הצלקת אמנם הגלידה, אבל לא נעלמה".

הכתבה המלאה תתפרסם ביום ו' במגזין "שישבת" של "ישראל היום".

תגובות

מהפקת התוכנית נמסר: "הפקת 'חתונה ממבט ראשון' מבוססת על פורמט טלוויזיוני מצליח המשודר במספר רב של מדינות ברחבי העולם. צוות עורכי התוכנית פועל כדי להביא לצופים בבית את הסיפור האותנטי של כל זוג על כל מורכבויותיו, כמו בחיים.

"משתתפי התוכנית בחרו בתהליך ומודעים לחשיפה הטלוויזיונית הכרוכה בכך, לאחר שעברו תהליך מיון וסינון קפדני על ידי צוות פסיכולוגים חיצוני ובלתי תלוי שבודק, בין היתר, את יכולתם להתמודד עם החשיפה. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להתייחס באופן פרטני לטענות. נבהיר כי המשתתפים יכולים לפרוש בכל עת בטרם מלאו 42 יום באם ירצו בכך, ולראייה הזוג האחרון שבחר לסיים השבוע את התהליך לאחר 16 יום בלבד.

"באשר למומחי התוכנית - ד"ר יעל דורון, דני פרידלנדר וד"ר מעיין בוימן משיטה - יודגש כי הנאמנות והמחויבות של השלושה, במהלך העונה כולה, היא בראש ובראשונה למשתתפים מתחילת התהליך ועד סופו. בין היתר, בסעיף הראשון בחוזה שלהם עם הפקת התוכנית נכתב: 'המומחים יפעלו לזיווג המשתתפים על פי מיטב שיקול הדעת האישי והמקצועי. בבואם לעשות כן, מתחייבים המומחים כי ינהגו בתום לב, באופן ראוי, מוסרי ואתי, ולא יכניסו שיקולים חיצוניים להחלטתם'.

"זכות הקיום של התוכנית מבוססת על כך שייווצר חיבור של ממש בין בני הזוג. כל ניסיון לטעון כי התאמות זוגיות שאינן מצליחות נעשות במכוון ולמטרות רייטינג הינו חוטא למציאות. למען האמת, נתוני הרייטינג אף מלמדים שזוגות שאינם מתאימים מייצרים פחות רייטינג. הפקת התוכנית עושה ככל שביכולתה כדי שיצאו זוגות מתאימים בכל עונה, יחד עם המשתתפים עצמם. כמו במציאות, החיים הם מורכבים, ומורכבות זו באה לידי ביטוי על גבי המסך".

מקשת נמסר בתגובה: "'חתונה ממבט ראשון' עוסקת בעולם תוכן רגיש ביותר של מציאת אהבה וזוגיות. בהתאם, את ההפקה מלווה ועדת אתיקה מקצועית החל משלבי המיונים, דרך ליווי המשתתפים במהלך הצילומים וגם בתקופת השידורים ואחריה. כמו כן, המשתתפים זכאים לליווי מקצועי מלא של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים חיצוניים, בהתאם לצורך. אנו קשובים למשתתפי התוכנית בעבר ובהווה שבחרו באופן אמיץ לחשוף את חייהם על המסך, ונמשיך לפעול כך גם בעונות הבאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר