אחרי שכתבה לאירוויזיון: הזמרת והיוצרת משחררת סינגל חדש משלה

אחרי שנים שבהן כתבה ויצרה בעיקר עבור אמנים אחרים, מאי ספדיה משחררת סינגל חדש - ומתייחסת גם לשיר שכתבה לאירוויזיון והגיע לבסוף רק למקום השני • "השנה פחות חשוב מי כתב"

מאי ספדיה. צילום: אביחי ג'רפי

היא חתומה לצד יוצרים נוספים על השיר "יוניקורן" של נועה קירל, על "השמלה החדשה שלי" של רן דנקר, על "מאמי" של נועה קירל ואודיה, על "בסוף זה בא" של רוני דלומי ועוד, אבל לצד היצירה עבור אחרים מאי ספדיה, מהיוצרות הצעירות המסקרנות במוזיקה הישראלית, גם עובדת על אלבום משלה, שממנו שוחררו לרדיו כבר כמה סינגלים.

היום היא משחררת לאוויר העולם את "צריכה אותך דקה" שכתבה והלחינה, ואשר עוסק בתחושת החום והביטחון שנוצרת בזוגיות, שבה מתפתחת במקביל גם תלות. וכאילו כל זה לא מספיק - היא חלק מדרמת האירוויזיון שמתחוללת בימים אלו ממש, כאחת מהיוצרים שחתומים על השיר שהגיע למקום השני.

נועה קירל באירוויזיון עם השיר שכתבה (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

"זה בעצם שיר שמצד אחד מציג את הרגע של החיבוק, את העטיפה, את הרגע של ההישענות, להגיד שזה בסדר להישבר לפעמים. אחרי הרבה שירים שלי שאני חזקה בהם, היה לי חשוב להראות את המקום הזה", היא מספרת. "חלק מהמשפטים הם מחוויה אישית שלי, וחלק מהסיפור שהיה לי בראש וזרמתי איתו. אני נשואה (צוחקת), בעלי הוא מהנדס, והמשפט 'כמעט כל יום אותו דבר, מסביבי הכל זז ואתה נשאר' מתייחס לקריירות שלנו, שאצלו כל יום נראה אותו הדבר - זה משהו יציב שמחזיק אותי מאוד, בעוד אצלי הכל תמיד זז ונראה אחרת".

היא יוצרת עבור אחרים, מופיעה עם אמנים ועובדת על יצירה משלה, ולדבריה, "אף פעם לא תכננתי לכתוב ולהלחין לאחרים, זה משהו שקרה איכשהו, ותמיד מאוד ברור לי מה הם השירים שלי. אין לי שירים במגירה לאמנים, אני יוצרת לאחרים כי אני נפגשת איתם, וכשאני עם עצמי אני יוצרת שירים שהם בשבילי. לאחרונה, וזה משהו שעוד לא אמרתי, אני לוקחת קצת צעד אחורה מכתיבה לאחרים. אני רוצה להתמקד באלבום שלי, שייצא בחודשים הקרובים".

אירוויזיון 2023 (ארכיון), צילום: Corinne Cumming / EBU

לאחרונה מצאת את עצמך בסאגת האירוויזיון, שנכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא הסתיימה.

"נכון, הגשתי שיר עם עדן גולן, ינון יהל ורון ביטון שנקרא 'Dance Forever'. ינון התקשר אלי ואמר, בואי נעשה שיר לאירוויזיון, ואמרתי, יאללה. זה היה מאוד ספונטני. היתה לי תחושה מאוד טובה, אני מאוד האמנתי בשיר, שמדבר על זה שנרקוד לנצח ונרקוד שוב".

השיר המדובר הגיע למקום השני, בעוד השיר שנבחר הואשם בטקסט פוליטי. בתוך המצב הנפיץ גם השיר שהגיע למקום השני נבחן, ואף הוא נחשד באירופה כפוליטי, אולם בזמן הראיון התברר כי השיר שיישלח לתחרות - זה שהגיע למקום הראשון - עבר עדכון של השם ושל מילות השיר.

"אני ממש לא חושבת שהשיר שלנו היה פוליטי", מגיבה ספדיה. "אנחנו לא כתבנו על פוליטיקה, אלא על עניין מהותי שקשור בחיים וברגשות של אנשים. כששמעתי שהגענו למקום השני, ברור שהיתה אכזבה, תמיד טוב לנצח בתחרות, אבל המתחרים שלנו הם אבי, קרן וסתיו, שאני מאוד אוהבת ובטוחה שהשיר שלהם מדהים. לא שמעתי אותו, ראיתי את הטקסט ואהבתי אותו, ואני חושבת שהשנה פחות חשוב מי כתב את השיר ויותר שנשלח שיר מתאים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר