אתר Rotten Tomatoes קבע: זהו הסרט הטוב ביותר בכל הזמנים

אתר הקולנוע והטלוויזיה הנחשב דירג את רשימת "300 הסרטים הכי טובים בכל הזמנים" • מי ניצח והאם הסרט האהוב עליכם נכנס לרשימה? הצביעו בסקר

אולם קולנוע (אילוסטרציה). צילום: Getttyimages

אתר הביקורות המוביל Rotten Tomatoes פרסם שלשום (שני) את רשימת "300 הסרטים הכי טובים בכל הזמנים" המעודכנת שלו - דירוג שנקבע על ידי עיבוד ושקלול ממוצעי ציונים של מבקרי קולנוע מובילים, כמו גם ביקורות גולשים. אז מהי ההפקה הקולנועית הטובה ביותר אי פעם, לפחות לפי האתר? ללא הקדמות מיותרות, הנה עשרת הגדולים בסדר יורד:

מקום 10: "חופי הכרך" (1954) - דרמת הפשע המעולה בבימויו של איליה קאזאן ובכיכובם של מרלון ברנדו וקארל מולדן.

מקום 9: "צ'יינהטאון" (1974) - דרמת המתח האייקונית של רומן פולנסקי עם ג'ק ניקולסון ופיי דאנאוויי.

"צ'יינהטאון", צילום: יח"צ

מקום 8: "צעצוע של סיפור 2" (1999) - סיקוול האנימציה המוערך שהמשיך את מעלליהם של וודי (טום הנקס) ובאז שנות-אור (טים אלן), ובבימויו של ג'ון לסטר. סרט האנימציה היחיד בעשירייה הראשונה.

מקום 7: "אהבה בשחקים: מאווריק" (2022) - המשכון האקשן האווירי עם טום קרוז. במאי: ג'וזף קוסינסקי. הסרט החדש ביותר בעשירייה הפותחת, ומתברר שגם הסיקוול הכי טוב בכל הזמנים.

"אהבה בשחקים: מאווריק", צילום: יח"צ

מקום 6: "רשימת שינדלר" (1996) - יצירת המופת של סטיבן ספילברג שעוסקת בחסיד אומות העולם אוסקר שינדלר. סרט השואה המרשים ביותר אי פעם.

מקום 5: "פרזיטים" (2019) - קומדיית המתח השחורה הדרום קוריאנית המהוללת של הבמאי בונג ג'ון-הו.

מקום 4: "שבעת הסמוראים" (1954) - אפוס האקשן האדיר של הבמאי אקירה קורוסאווה. הסרט הטוב ביותר בדירוג שאינו דובר אנגלית/אינו הפקה אמריקנית.

מקום 3: "קזבלנקה" (1942) - הדרמה הסוחפת הנצחית של הבמאי מייקל קורטיז ובכיכובם של המפרי בוגרט ואינגריד ברגמן. הסרט "העתיק" ביותר בעשירייה.

"קזבלנקה", צילום: יח"צ

מקום 2: "הסנדק" (1972) - סאגת הפשע של הבמאי פרנסיס פורד קופולה, עם מרלון ברנדו (שני סרטים בעשירייה) ואל פצ'ינו כמאפיונרים הראשיים.

"הסנדק", צילום: יח"צ

ובמקום הראשון: "סודות אל איי" (1997) - סרט הפשע המיתולוגי בבימויו של קרטיס הנסון, שהציג אנסמבל שחקנים מרשים עם ראסל קרואו, קווין ספייסי, קים בייסינגר ודני דה ויטו. "סודות אל איי", אגב, לא זכה בפרס "הסרט הטוב ביותר" בטקס האוסקר, אלא הפסיד ב-1998 את התואר ל"טיטאניק" - שכלל לא התברג בדירוג 300 הגדולים של Rotten Tomatoes. מעניין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר