ניצולי שואה נגד הבמאי סטיבן ספילברג: "השתיקה שלך פוגעת בנו"

"כקולנוען היהודי הנודע ביותר בעולם, שתיקתך מהווה נחמה לאויבינו", לשון המכתב הפתוח שנשלח לבמאי המוערך מטעם נשיא קרן ניצולי השואה בארה"ב • זאת על רקע שתיקתו אל מול מלחמת חרבות ברזל המתחוללת בישראל • כל הפרטים

סטיבן ספילברג. צילום: רויטרס

לא מעט ביקורת נשמעת מאז החלה הלחימה בין ישראל לעזה על ידוענים ואנשי תרבות בינלאומיים הבוחרים לשתוק לנוכח המצב, ונדמה שקול בולט אחד צורם במיוחד בשתיקתו - הבמאי היהודי המוערך וזוכה האוסקר סטיבן ספילברג.

סטיבן ספילברג, צילום: AFP

מי שכואבים וזועמים על שתיקתו של ספילברג הם ניצולי שואה מארגון הקרן לניצולי השואה בארצות הברית, שפנו אל ספילברג במכתב פתוח בו הביעו בחריפות את אכזבתם וכאבם וקראו לו להתבטא עכשיו נגד הטרור של חמאס. "כיוצר הסרטים היהודי המוביל בעולם, השתיקה שלך עכשיו היא נחמה לאויבינו", כתב בכאב ובזעם דיוויד שאקטר, נשיא הארגון, במכתב שגובה על ידי חברי הוועד הפועל בארגון.

סטיבן ספילברג, צילום: AP

שאקטר, ניצול השואה בן ה-94, הוסיף וסיפר במכתב כיצד העריץ את פועלו של ספילברג בכל הקשור לשואה במשך שנים ודווקא בשל כך שתיקתו מאז הטבח ב-7 באוקטובר צורמת כל כך. "רשימת שינדלר' עסקה באדם אחד שהיה לו את האומץ המוסרי לסכן את חייו כדי להציל אחרים. אנחנו לא מבקשים ממך לסכן את חייך. אנחנו מבקשים ממך להשתמש בקולך", כתב שאקטר. "קח את זה מאלה מאיתנו שהיו נתונים לאנטישמיות הברוטלית והקטלנית ביותר בכל הזמנים - היא לעולם לא תיעלם, והיהודים לעולם לא יהיו בטוחים עד שישראל תהיה בטוחה ומוגנת", המשיך וכתב.

מתוך הסרט "רשימת שינדלר", צילום: יח"צ

"התמיכה המלאה והמוצהרת שלך בישראל וביהודים ברגע הזה בהיסטוריה תהיה השינוי הנחוץ לא רק עבור האנשים שלנו אלא עבור העולם כולו. אנחנו לא צריכים סרט נוסף בעוד שלוש שנים על זוועות ה-7 באוקטובר. מה שאנחנו צריכים הוא שאתה ואחרים תדברו עכשיו כשזה הכי משנה", נחתם המכתב, שלדברי שאקטר הגיע לידיו של ספילברג שקרא אותו אך טרם הגיב עליו.

ספילברג (76) ידוע כמי שעסק בנושא השואה בעשייה הקולנועית שלו במשך השנים ואף זכה באוסקר על סרטו המדובר "רשימת שינדלר" והקים בין היתר קרן שמרכזת עדויות מצולמות של ניצולי שואה. ספילברג גם יצא להגנת ישראל לא מעט פעמים בעבר, מסרב להיפגש עם פעילים או מנהיגים אנטישמים או אנטי ציונים ומחרים את תנועת ה- BDS.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר