אתר Rotten Tomatoes קבע: זוהי הסדרה הטובה ביותר ב-25 השנים האחרונות

אתר הקולנוע והטלוויזיה הנחשב דירג את תוכניות הטלוויזיה המוצלחות ביותר בחצי היובל האחרון • מי ניצחה והאם הסדרה האהובה עליכם נכנסה לרשימה?

צפייה בטלוויזיה (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

"ברייקינג באד" ("שובר שורות", כפי שנקראה בישראל) היא תוכנית הטלוויזיה הטובה ביותר ברבע המאה האחרונה. כך קבע אתר Rotten Tomatoes, המדרג סרטים וסדרות, לרגל חגיגות 25 השנים להיווסדו.

שובר שורות - הסרט | טריילר רשמי נטפליקס

לציון המאורע, ביקשו עורכי האתר משלל מבקרי טלוויזיה לדרג את חמש הסדרות הטובות ביותר מבחינתם אשר שודרו בשניים וחצי העשורים האחרונים. הבחירה ב"ברייקינג באד" כטובה ביותר מבין כל סדרות הרשימה התבססה על שקלול של דירוג והצבעות המבקרים.

"שובר שורות", צילום: AP

בעוד מדובר בסדרה מוערכת ואהובה במיוחד, מיקומה במקום הראשון ברשימה מעט שנוי במחלוקת. זאת נוכח העובדה שרבים נוטים לראות ב"הסופרנוס" או "הסמויה" כמייצגות הנאמנות ביותר של מה שמוגדר כתור הזהב של הטלוויזיה. "הסופרנוס", שנחשבת לחלוצת טלוויזיית המופת, הגיעה למקום השני ברשימה, בעוד "הסמויה" מאיישת את המקום השלישי. למקום הרביעי ברשימה הגיעה, באופן לא ממש מפתיע, "מד מן", בעוד את החמישייה הראשונה חותמת "יורשים", הטרייה מכולן ואשר הגיעה לסיומה לאחרונה.

"הנותרים", צילום: יח"צ

עוד בעשירייה הראשונה: "הנותרים", סדרת הדרמה של HBO, שעקפה את "משחקי הכס" האהובה אשר הגיעה למקום השביעי. מיקומה של סדרת הפנטזיה מעורר תמיהה אף הוא, במיוחד בהתחשב בפופולריות העצומה שלה, בהשפעתה על שוק הטלוויזיה האמריקני וכן במעמד הפולחן שבנתה לה. ייתכן שפרק הסיום של "משחקי הכס", אשר אכזב מעריצים רבים שלה, הוא זה שהביא לדירוגה הנמוך יחסית ברשימה.

"טווין פיקס: החזרה", צילום: יח"צ

"טווין פיקס: החזרה", מהדורת הקאמבק מ-2017 של סדרת הטלוויזיה פורצת הדרך של דיוויד לינץ' משנות ה-90', התברגה במקום השמיני. אחריה ברשימה נמצאת "אבודים" - תוכנית נוספת שזקנתה ביישה את בכרותה ומקרה קלאסי של נרטיב מסקרן שעורר עניין רב בתחילתו, אך הלך והתברר לקראת סופו כפלונטר תסריטאי נטול פואנטה אמיתית. את עשרת הגדולים חותמת "עמוק באדמה", סדרת מופת שיש שיטענו כי הייתה צריכה לאייש מקום גבוה הרבה יותר ברשימה - ועל כך יעיד ספיישל 50 שנים ל-HBO בו דירגנו אותה במקום הראשון.

"עמוק באדמה", צילום: יח"צ

"פליבאג" השנונה הגיעה למקום ה-11, ואחריה בסדר יורד נמצאות "טד לאסו", "סמוך על סול" (אף היא ראויה לדירוג גבוה יותר, והיא מועמדת לשבעה פרסי אמי על עונתה האחרונה), "בוג'אק הורסמן" המאוירת והנהדרת ו"תרגיע" של לארי דיוויד. מיד אחריהן נמצאות "אטלנטה", "דברים מוזרים", "גברת מייזל המופלאה", "המשרד" (האמריקנית) ו"הבית הלבן" האיקונית.

"הסופרנוס", צילום: איי.פי

 לחמשת המקומות האחרונים הגיעו סדרת המתח והריגול "האמריקאים", "מחלקת גנים ונוף" המשובחת, "משפחה בהפרעה" ו"השומרים" – שלה עונה אחת בלבד. למקום האחרון (ועם זאת המכובד, בהתחשב בכמות סדרות האיכות שלא מצאו דרכן לרשימה) הגיעה "צ'רנוביל" המדכאת אמנם אך העשויה היטב.

"טד לאסו", צילום: יח"צ

יש לציין כי בעוד אתר Rotten Tomatoes נחשב למעין אוטוריטה בתחומו ודירוגה של יצירה טלוויזיונית או קולנועית בו יכול להשפיע על סיכויי הצפייה בה, מדובר בכלי מהימן חלקית וכזה שאת המלצותיו יש לקחת בערבון מוגבל.

"דברים מוזרים", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר