70 זה ה-30 החדש: כל כוכבי האקשן המבוגרים שחוזרים לפעולה

אז למרות שהם כבר לא מתוחים וחלקים והשרירים לא משומנים כבעבר, הגברים שהפכו לאייקון תרבותי של סרטי הפעולה הגדולים משנות ה-80 וה-90 מתקמבקים ושבים למסכים בפרויקטים חדשים • אספנו עבורכם את המיטב שבהם • ניסיון הוא לא מילה גסה

הריסון פורד ב"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל". צילום: יח"צ

הם כבר לא צעירים ולא נתפלא אם המפרקים שלהם קצת חורקים, אבל הם בטח לא תשושים וחלשים. כמה מכוכבי הפעולה הגדולים של האייטיז והניינטיז חוזרים השנה למסכים בסרטים ובסדרות אקשן שיכולים ללמד את הדור הצעיר שיעור או שניים בלשבור קופות (ואת העצמות של הרעים), כי מתברר ש-70 ואפילו 80 הם ה-20 וה-30 החדשים. אז במי מדובר? הפשילו שרוולים, שמנו את השרירים, נפחו את החזה, סננו משפט מחץ וגלו.

הריסון פורד

קילומטרז': אוטוטו 81

נותן השנה בראש ב: "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל"

כשהוא כבר נמצא בתוך העשור התשיעי של חייו, הריסון פורד רואה את כל הכוכבים הקשוחים האחרים ברשימה הזו במראה האחורית שלו. "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", הפרק החמישי בסדרת סרטי ההרפתקאות המכוננת, יגיע לקולנוע לקראת סוף החודש, ופורד יכנס בפעם האחרונה לנעליו של הארכיאולוג ההרפתקן - יותר מ-40 שנה אחרי ש"שודדי התיבה האבודה" התחיל את הסאגה ב-1981.

בעוד שרוב בני גילו מעדיפים להעביר את היום בנחת, מקסימום להתפרע על איזה כוס תה וטיול בשכונה, פורד טרם תלה את השוט והכובע המפורסמים שלו, ועדיין מצלם סצנות של מרדפי סוסים ברחובותיה הסואנים של ניו יורק. נכון מאוד - השחקן התעקש לבצע לפחות חלק מהפעלולים בסרט החדש בעצמו, ואפילו התרגז על אנשי צוות שניסו לסייע לו לרדת מהסוס בבטחה.

בראיון שהעניק לקראת יציאת "חוגת הגורל", סיפר הכוכב הנערץ שאחרי שסיים לצלם את סצנת המרדף, הוא התכונן לרדת מהסוס שלו ופתאום הרגיש כמה זוגות ידיים שמיששו את פלג גופו התחתון. "חשבתי שאני מותקף על ידי סוטים!", הסביר פורד בראיון. "הסתכלתי למטה וראיתי שלושה פעלולנים שדאגו שלא אפול. הם אמרו 'אה, פחדנו מפני שחשבנו, אתה יודע, בלה בלה בלה', ואני אמרתי להם 'תעזבו אותי בשקט, אני איש זקן שיורד מסוס ורוצה שזה ייראה ככה!". ענק.

הריסון פורד, ב-2022, צילום: איי.אף.פי.

וזה לא הכל: בשנה הבאה יצטרף פורד (שכבר יהיה בן 82, כן?) ליקום הקולנועי של מארוול ויגלם לפחות בשני סרטים ("קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש" ו-"Thunderbolts") את נשיא ארצות הברית, תאדוס רוס (דמות שהשחקן המנוח ויליאם הרט גילם בסרטים קודמים). ואם חשבתם שהנשיא רוס לא יצטרף לאקשן בעצמו, אתם ככל הנראה טועים, שכן לפי השמועות הדמות תהפוך לענק האדום (Red Hulk), בדיוק כמו שקרה בקומיקס.    

ארנולד שוורצנגר

ארנולד שוורצנגר בסדרה Fubar, צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

קילומטרז': 76 ממש מעבר לפינה

נותן השנה בראש ב: "Fubar"

החדשות המאכזבות: ארני כבר לא ישוב לגלם את הטרמינייטור - הדמות שהפכה אותו לשרירן הכי מפורסם בהוליווד. סביר להניח שהוא גם לא ישחק שוב את קונאן הברברי, וגם לא יופיע בסרט נוסף בסדרת "הטורף". עם יד על הלב, חייבים להפנים שימי האקשן הקולנועיים של מושל קליפורניה לשעבר כבר מאחוריו - אולי חוץ מקומדיית פעולה משונה בשם "Kung Fury 2" שצפויה לצאת בהמשך השנה.

החדשות הטובות: ארני מככב ממש עכשיו ב-"Fubar", סדרת האקשן הקומית של נטפליקס, וגם בסדרת התעודה החדשה "ארנולד". מעבר לכך, השחקן מונה לאחרונה ל"קצין האקשן הראשי" של נטפליקס, ובמסגרת תפקידו הוא אחראי, לפחות באופן סמלי, על כל הפקות הפעולה העתידיות של שירות הסטרימינג. הנה, יש אפילו סרטון רשמי שבו הוא מכריז על הג'וב הנחשק (כולל פירגון לסרט החדש של גל גדות, "לב של אבן"). ברכות על התפקיד.

וזה לא הכל: רגע, מה אנחנו שומעים? שוורצנגר דווקא כן מתכנן לצלם סרט אקשן חדש בשם "Breakout", בו הוא יגלם אבא שיוצא לחלץ את בנו החורג הכלוא בכלא מעופש במדינה מושחתת? הצילומים אמורים להתקיים בהמשך השנה במזרח אירופה. נחזיק אצבעות שזה באמת יקרה.

סילבסטר סטאלון

סילבסטר סטאלון מלך הפעולה, צילום: יח"צ

קילומטרז': 77 בחודש הבא

נותן השנה בראש ב: "שומרי הגלקסיה חלק 3" ו"בלתי נשכחים 4"

המצב עם סליי קצת עדין. הוא אמנם מופיע השנה בצמד סרטי אקשן נחשבים, אבל זמן המסך שלו בשניהם מוגבל למדי. ב"שומרי הגלקסיה" השלישי הוא מבליח בסצנות ספורות ולא עושה יותר מדי, ואילו ב"בלתי נשכחים" הרביעי, שיגיע לקולנוע באוגוסט, הוא מוגדר כשחקן אורח - אף שהיה הכוכב הראשי והיוזם של שלושת הפרקים הראשונים (ג'ייסון סטיית'האם צפוי לקבל את המושכות ולהנהיג את חבורת הלוחמים המזדקנים מעתה). עם זאת, בטריילר הראשון של "בלתי נשכחים 4", ששוחרר ממש לפני ימים אחדים, רואים שגם בגילו המתקדם ולמרות זמן המסך המצומצם, סטאלון עדיין מסוגל לחבוט ברעים כמו פעם. אז מי אנחנו שנשמיט אותו מהכתבה הזו?

וזה לא הכל: אל חשש, לוח הזמנים של סילבסטר סטאלון צפוף למדי, תודה ששאלתם. בנוסף לסדרת הריאליטי "משפחת סטאלון" והעונה שנייה של דרמת הפשע "המלך של טולסה", יש גם דיבור על סרט המשך "לאיש הרס" - סרט האקשן-מדע בדיוני מ-1993, שמעולם לא קיבל, לטעמנו, את הכבוד שמגיע לו.

הסרט אמנם לא הוכרז רשמית וצילומיו טרם יצאו לדרך, אבל סטאלון הבטיח שזה יקרה. מתישהו. בתקווה. והיי, אנחנו גם מחזיקים אצבעות (וקומצים אגרופים) לקאמבק מתבקש ב"קריד 4". הסיפור של רוקי עדיין לא הסתיים!

סמואל ל. ג'קסון

סמואל ל. ג'קסון ב"פלישה סודית", צילום: יח"צ

קילומטרז': 74

נותן השנה בראש ב: "פלישה סודית" ו"המארוולס"

נכון, מר ג'קסון מעולם לא הוריד את הרגל מהגז. כבר 15 שנה, מאז "איירון מן" הראשון, הוא ממשיך לשמש כאחד מאבני הפינה וכמבוגר האחראי ביקום הקולנועי של מארוול, שם הוא מגלם כמובן את ניק פיורי. אבל ב-21 ביוני יקבל פיורי לראשונה את קדמת הקדמה ב"פלישה סודית" - סדרת הסולו המחוספסת שלו שתושק בדיסני פלוס. וכך, אם אנחנו לא טועים, בגיל 74 יהפוך ג'קסון לשחקן המבוגר ביותר אי פעם שמככב בתפקיד ראשי בהפקת קומיקס (לא שממש אפשר לדעת, כי נראה שהבחור לא מזדקן לעולם. עניין של גנים כנראה).

חוץ מזה, בנובמבר הקרוב יגלם ג'קסון את ניק פיורי פעם נוספת, בתפקיד משני אמנם, ב"המארוולס" - סרט ההמשך של "קפטן מארוול". בקיצור, הוא כאן כדי להישאר.

וזה לא הכל: מתברר שיש חיים גם מחוץ ליקום הקולנועי של מארוול, שכן ג'קסון עתיד לככב בשנים הקרובות בלפחות שלושה סרטי אקשן ומתח חדשים, ביניהם "Argylle" (לצידם של דואה ליפה, הנרי קאוויל וג'ון סינה); "The Kill Room" עם אומה ת'ורמן; ו-"Damaged" - שבו יגלם בלש אמריקני המתחקה אחר רוצח סדרתי בסקוטלנד.

מייקל קיטון

מייקל קיטון ב"הפלאש", צילום: יח"צ

קילומטרז': 71

נותן השנה בראש ב: "הפלאש"

מייקל קיטון מעולם לא היה כוכב סרטי פעולה של ממש ובטח שלא שרירן הוליוודי, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהחודש הוא שב לגלם את באטמן, יותר מ-30 שנה אחרי שעשה זאת בפעם האחרונה. אומרים שקיטון גונב את ההצגה כאיש העטלף ב"הפלאש", ככל הנראה סרט הקומיקס הכי גדול של השנה, שמציג באטמנים (ופלאשים, וסופרמנים) מממדים שונים, באופן שדי מזכיר את "ספיידרמן: אין דרך הביתה" ואת "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" - רק שהפעם מדובר בהפקה מבית אולפני DC ולא מארוול. מפאת כמות הספוילרים האדירה שיש בסרט, נפסיק את זה כאן.

וזה לא הכל: אם כבר הזכרנו את מארוול, קיטון גם לא אמר את המילה האחרונה שלו כנשר - נבל העל המכונף שנלחם בספיידרמן ב"השיבה הביתה" (והבליח לרגע גם ב"מורביוס"). לא מספיק? אז יש לו בקנה גם את "ביטלג'וס 2" שיגיע לקולנוע בשנה הבאה. לגמרי במקרה, סידרנו לכם ידיעה נפרדת על זה כאן.

אזכורים של כבוד ניתנים ל: ליאם ניסן (71) - שאמנם עומד בגיל הנדרש, אבל מקפיד להפגיז באינספור סרטי אקשן כמעט מדי שנה ויצר לעצמו נישה פרטית של גיבור אקשן מזדקן, אז בעצם אין כאן קאמבק; דנזל וושינגטון (68), שיככב בספטמבר הקרוב ב"נקודת שוויון 3" ויופיע בשנה הבאה ב"גלדיאטור 2". תנו לו עוד שנתיים ונצרף אותו למועדון רשמית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר