ארנולד שוורצנגר. צילום: AP

ארנולד שוורצנגר על ההטרדות המיניות: "תשכחו מכל התירוצים שלי - זה היה פסול"

במסגרת סדרת התעודה החדשה על אודותיו בנטפליקס, הכוכב והשרירן האוסטרי-אמריקני מתייחס לאחר שנים להאשמות נגדו בדבר היחס הלא הולם שהפגין כלפי נשים לאורך השנים

מחר (רביעי) תושק בנטפליקס סדרת התעודה החדשה "ארנולד", שמעניקה הצצה ו"בוחנת את חייו האישיים והמקצועיים של ארנולד שוורצנגר" - מכוכבי סרטי הפעולה הגדולים והאהובים בכל הזמנים. עם זאת, במשך השנים התקבלו טענות לגבי היחס של שוורצנגר לנשים, יחס שלא פעם הוגדר כלא הולם.

ארנולד שוורצנגר בסדרה Fubar, צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

למעשה, ב-2003, חמישה ימים לפני הבחירות לתפקיד מושל קליפורניה, התפרסמה בעיתון הלוס אנג'לס טיימס כתבת תחקיר שהאשימה את השרירן האוסטרי-אמריקני בהשפלה, בגיפוף וב"מישוש" של שש נשים, בתקריות שונות שהתרחשו על סטים של סרטים במשך שלושה עשורים.

שוורצנגר, שכידוע ניצח בבחירות, הכחיש תחילה את ההאשמות, אולם בסופו של דבר פרסם הודעת התנצלות שבה הודה כי התנהג "לא יפה" על הסטים ועשה "דברים לא ראויים שחשבתי אז שהיו שובבים", לדבריו.

ארנולד שוורצנגר, צילום: אי.פי

כעת, שלושים שנה בדיוק לאחר אותה התנצלות מרוככת ובמסגרת הסדרה החדשה שלו, מתייחס שוורצנגר להאשמות (ולניסיון ההתחמקות) בצורה ישירה ורצינית - ולוקח על המקרים אחריות מלאה. "התגובה שלי בהתחלה... קצת התגוננתי", אומר הכוכב, שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-76. "כשאני מסתכל על הדברים כיום, אני יכול להגיד שלא משנה באיזה זמן אנחנו חיים, ולא משנה אם זו היתה תקופת 'חוף השרירים' (Muscle Beach - חוף ים בקליפורניה שבו נוהגים להתאמן שרירנים; ד"פ) של לפני 40 שנה או היום - זה היה פסול. תשכחו מכל התירוצים - זה היה פסול", הוא קובע באופן חד משמעי.

ארנולד שוורצנגר, צילום: GettyImages

אולי כדי להכות על חטא, בסדרה החדשה אף מתראיינת קארלה הול, אחת מהעיתונאים שחתומים על התחקיר של הטיימס. "באופן אישי, הופתעתי שלא היתה לכתבה השפעה גדולה יותר על הבחירות. חשבתי שיותר אנשים ייפגעו ממנה", אומרת הול ב"ארנולד" - שגם כוללת ראיונות עם סילבסטר סטאלון, עם הבמאי ג'יימס קמרון (שביים את שוורצנגר בצמד סרטי "שליחות קטלנית" הראשונים וב"שקרים אמיתיים"), ועם דמויות משמעותיות אחרות מחייו של הכוכב, שללא ספק משתמש בסדרה כדי לעשות סוג של חשבון נפש.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו