ג'וני דפ ניצח במשפט לשון הרע נגד אמבר הרד

אחרי שישה שבועות, עשרות עדויות וסכסוך צהוב במיוחד, המשפט הגיע לסיומו הערב • תגובתו של דפ: "לפני שש שנים, החיים שלי, של ילדיי ושל האנשים שתמכו בי והאמינו בי - השתנו לנצח"

ג'וני דפ ואמבר הרד, צילום: איי.אף.פי.

בית המשפט של ויר'גיניה פסק בעד השחקן ג'וני דפ בתביעה נגד אשתו לשעבר. 

לאחר דחייה נוספת שאירעה אמש (שלישי), חבר המושבעים התכנס והכריע בעד הכוכב ההוליוודי ג'וני דפ במשפט לשון הרע נגד אשתו לשעבר, השחקנית אמבר הרד, והראה תמיכה בעמדתו שלפיה היא בדתה מקרים של התעללות שלו כלפיה במהלך נישואיהם הקצרים. 

הרד תצטרך כעת לפצות אותו ב־15 מיליון דולר ולשאת בהוצאות המשפטיות. מנגד, המושבעים גם פסקו לטובתה של הרד, שאמרה שהיא הושמצה על ידי עורך דינו של דפ, כשקרא להאשמותיה "תרמית". על כן, יצטרך דפ לפצות את גרושתו ב־2 מיליון דולר. 

דפ מסר בתגובה להכרעה: "לפני שש שנים, החיים שלי, חיי ילדיי, החיים של הקרובים לי ביותר, וגם חייהם של האנשים שתמכו בי והאמינו בי שנים רבות - השתנו לנצח כהרף עין". 

גם הרד הגיבה לתוצאות המשפט, וצייצה: "אני חסרת מילים ומאוכזבת. הר הראיות לא הספיק מול הכוח חסר הפרופורציה של בעלי לשעבר. אני אפילו יותר מאוכזבת מהמשמעות של פסק הדין הזה לנשים אחרות. זה מחזיר את השעון אחורה לתקופה שבה אישה שעמדה על שלה הושפלה בפומבי. עורכי הדין של ג'וני הצליחו לגרום למושבעים להתעלם מהעניין המרכזי של חופש הביטוי, ומראיות חד־משמעיות. אני עצובה שהפסדתי במשפט, אבל אני יותר עצובה שאיבדתי זכות שחשבתי שיש לי בתור אמריקנית - הזכות לדבר בחופשיות".

חיי זוגיות מורעלים

לאחר שבועות של דיונים, שכללו עדים, הקלטות סתר וקרבות מילוליים, אחד המאבקים המשפטיים היותר מתוקשרים בשנים האחרונות, שכל שנייה ממנו שודרה בלייב דרך אתרי אינטרנט ייחודיים וריתקה מיליוני צופים בכל העולם - הגיע לסיומו.

כזכור, במוקד האירוע נמצאו ג'וני דפ (58) ואמבר הרד (36). השניים התחתנו ב־2015 לאחר שהכירו על סט הצילומים של הסרט "יומן הרום" (2011). הנישואים שרדו כ־15 חודשים, והיחסים בין השניים אופיינו באלימות, קללות, מכות וחיי זוגיות מורעלים, דבר שהופץ לעיני כל במהלך העדויות במשפט.

השחקן תבע את אשתו לשעבר על לשון הרע עבור סכום של 50 מיליון דולר, לאחר שכתבה טור דעה בעיתון ה"וושינגטון פוסט" שבו הגדירה את עצמה "הפנים של אלימות במשפחה". זאת, לאחר שהיא התגרשה ממנו בטענה כי הכה אותה והתעלל בה פיזית ומינית. הרד לא הזכירה את דפ בשמו במאמר באופן מפורש, אך לטענת השחקן, ששיחק בשורה של להיטים כמו "צ'ארלי בממלכת השוקולד" (2011), "אליס בארץ הפלאות" (2010) ו"המספריים של אדוארד" (1990), בעקבות פרסום המאמר הוא הפסיד תפקידים רבים ופוטר מפרויקטים. 

עם זאת, המשפט הפך במהרה לקרב תרבותי בין תומכיו של דפ, המאמינים שהוא הקורבן האמיתי ושנפל בתמימותו לידיה של אישה עם בעיות נפשיות, שרכבה על גל תנועת המחאה MeToo# בשביל פרסום ותאוות בצע, לבין תומכיה של הרד, שבטוחים כי בעלה לשעבר הוא איש אלים ומסומם שלא מסוגל לשלוט בעצמו.

בימים יפים יותר. דפ והרד, צילום: אי.פי

במשפט העידו עדים רבים, לרבות זוגתו לשעבר של דפ, דוגמנית העל קייט מוס, שהעידה לטובתו כי מעולם לא היה אלים כלפיה, וכי השמועה שדחף אותה במדרגות כשהיו ביחד אינה נכונה. 

מלבד מוס, מפורסמים רבים אחרים מצאו את דרכם לפרוטוקול המשפט, כשטענות שהרד בגדה בדפ עם המיליארדר אילון מאסק, וסרטונים שלה מכניסה את השחקן ג'יימס פרנקו לביתה המשותף עם דפ - היוו חלק מהראיות נגדה. 

עדה בולטת נוספת במשפט הייתה הפסיכולוגית המשפטית שאנון קארי, שקבעה שהרד סובלת מהפרעת אישיות גבולית, נרקיסיזם והפרעת אישיות היסטריונית. 

ראיה בולטת שחזרה שוב ושוב במשפט הייתה קטע קול של הזוג, שנהגו להקליט את עצמם תכופות, שבו הרד התגרתה בדפ לספר לעולם ש"'אני, ג'וני דפ, גבר, אני קורבן של אלימות במשפחה' - ונראה מי יאמין לך", כך לדבריה. 

תמיכה מוחלטת בדפ

הרשתות החברתיות תומכות בדפ באופן כמעט מוחלט, כשהבושם של "דיור", שאותו הוא מפרסם, שובר שיאי מכירה, ותגיות כמו JusticeForJohnnyDepp# ו־AmberTurd# מציפות את טוויטר ואת אינסטגרם. 

באחד מימי המשפט מעריצים הופיעו בחצר הבניין עם אלפקות, לאחר אמירה של דפ שלפיה גם אם יציעו לו 300 מיליון דולר ומיליון אלפקות - הוא לא ישוב לשתף פעולה עם דיסני, ולא יחזור להשתתף בעוד סרט "שודדי הקאריביים". עורכי הדין של דפ, שנהיו מפורסמים בזכות עצמם, הצטלמו עם האלפקות, בסרטון שנהיה ויראלי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר