"למנוע מהילדים את כל הדברים האלה": מאיה ורטהיימר מגיבה לסערת דוכני התפילין

מגישת הטלוויזיה נחלצה לעזרתו של אסף זמיר, בן זוגה ואבי בתה, המשמש בתפקיד בכיר בעיריית תל אביב • היא ניצלה את החשיפה הגדולה שיש לה ברשת על מנת להסביר את ההיגיון מאחורי הסעיף בהסכם הקואליציוני לפיו תוחמר האכיפה כנגד דוכני תפילין • "אל תאמינו לכל כותרת"

מאיה ורטהיימר על סערת דוכני התפילין בתל אביב

אמש (רביעי) נאלצה מאיה ורטהיימר, אשתו של אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב, להגיב לסערה הגדולה שיצר ההסכם הקואליציוני שנחתם בין עיריית תל אביב למפלגת מר"צ וכלל בין היתר החלטה להחמיר את האכיפה כנגד דוכני הנחת תפילין מחוץ לבתי ספר, כולל מתן קנסות.

"עיריית תל אביב לא יוצאת נגד דוכני תפילין!", זעקה הכותרת של ורטהיימר בפתח דבריה בהם העניקה הסבר לסעיף השנוי במחלוקת. "טוב, היו הרבה שאלות, ביקשו את תגובתי לגבי זה שעיריית תל אביב לא מוכנה שיציבו דוכני תפילין. קודם כל מדובר על דוכנים שנמצאים במרחק של מאה מטר מחוץ לשטחי בתי הספר", ביקשה להדגיש. "עיריית תל אביב לא מוכנה שיהיה מאה מטר מחוץ לבתי הספר כל דוכן. דוכני עיתון, מישהו אמר 'מה, גם של איגי (ארגון נוער גאה) יתנגדו?'. כן, גם של איגי", הבהירה מאיה.

מאיה ורטהיימר ואסף זמיר, צילום: קוקו

"כל דוכן באשר הוא, וכן, גם הנחת תפילין, על מנת למנוע מהילדים את כל הדברים האלה. כל אחד רשאי ורצוי שיתאפשר לו לעשות מה שהוא רוצה, איפה שהוא רוצה, פשוט דוכנים שלא יהיו מאה מטר מבית הספר".

בהמשך טענה מאיה כי הסעיף המדובר, שיצר זעם רב בישראל, גם מצד סלבס רבים, לא זכה כלל להתנגדות של המפלגות הדתיות בעירייה. "זה סעיף שכל המפלגות הדתיות לא התנגדו לו מפני שמדובר בכל הדוכנים. פשוט לקחו את הסעיף הזה, עשו ממנו כותרת, וזה רק מפלג ומשסע. זה מפלג וזה בדיוק מה שרוצים לעשות. בעיניי זה לא נכון. זו לא התקופה שהעם שלנו צריך את זה", קבעה.

מאיה ורטהיימר, צילום: ניר פקין

רגע לפני שחתמה את דבריה, ביקשה מהגולשים הזועמים להעמיק בנושא ולבדוק לפני שהם ממהרים לתקוף. "אני חושבת שעיריית תל אביב מכבדת כל אחד, איש איש באמונתו יחיה ויעשה מה שבא לו איפה שבא לו, רצוי לא מחוץ לשטח בית הספר. אז לכל אלה שהעירו וכתבו דברים מגעילים – זו הייתה הכוונה. תקראו, תבררו, ואל תאמינו לכל כותרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר