במקום מפעל המלט ההיסטורי: "מיני סיטי" חדשה בנשר

רובע המגורים "אגמי הכרמל" יכלול כ-5,000 יח"ד על שטח של 2,500 דונם בציר שבין קיבוץ יגור והעיר נשר • מיכה קליין, מנכ"ל "אפריקה ישראל מגורים": "גאווה לקחת חלק בפרויקט כזה"

הדמיית ה"מיני סיטי" החדשה בנשר , צילום: evolve media 360

הרובע החדשני ביותר במטרופולין חיפה? "שיכון ובינוי" ו"אפריקה ישראל מגורים" ישתפו פעולה לבניית רובע מגורים חדשני וראשון מסוגו באזור - "אגמי כרמל".

הפרויקט יכלול כ-5,000 יח"ד על שטח של 2,500 דונם בציר שבין קיבוץ יגור והעיר נשר, על קרקע פרטית בבעלות כלל נדל"ן, אשר שימשה במשך שנים את מפעל המלט "נשר".   

מדובר בפרויקט בינוי מהגדולים בצפון הממוקם על מורדות הר הכרמל, וישלב סביבה עירונית בפארק מטרופוליני ענק עם שני אגמים, מוסדות חינוך וציבור, שטחי מסחר ומשרדים, טבע ירוק ומקווי מים. 

רובע "אגמי הכרמל" יכלול בשלב ראשון כ-2000 יח"ד וכ- 100,000 מ"ר של מסחר ותעסוקה לרווחת תושבי האזור כולו. הרובע משתרע על קרקע פרטית בשטח של כ-2,500 דונם בבעלות כלל תעשיות, כאשר השלב השני של הפרויקט יכלול כ-3,000 יח"ד ו-200,000 מ"ר מסחר ותעסוקה.

רועי לוי, ראש עיריית נשר: "השכונה החדשה שתיבנה כאן תגדיר  מחדש את סטנדרט המגורים של המטרופולין כולו. אחד הדברים החשובים ביותר עבורי כראש העיר הוא לא לבנות שכונה, אלא לייצר סגנון חיים. אנחנו צריכים להבין את תפיסת המגורים החדשה, לא עוד בזבוז שעות נסיעה בעומסי התנועה הגואים למקום העבודה. העיר נשר תציע שכונה שמשלבת את מקום העבודה, את מוסדות החינוך ואת השטחים הפתוחים והפארקים- כל מה שצריך במרחק הליכה. אלו מתרגמים בסוף לאיכות חיים".   

מנשה שגיב, מנכ"ל כלל נדל"ן: "אנו נרגשים להתחיל בהקמת רובע המגורים החדש של הצפון בעיר נשר, אשר קרויה על שם מפעל המלט העברי הראשון. חברת נשר הייתה אבן יסוד בהתפתחותו ובבנייתו של היישוב הישראלי בארץ עוד לפני הקמת המדינה. הפרויקט הייחודי הזה על מורדות הכרמל, עם נוף האגמים והים, נעשה בהשקעה חסרת תקדים ומתוך חזון הקבוצה ושותפותיה לפיתוח אפשרויות חדשות של מגורים, מסחר ותעסוקה בעיר נשר, לרווחת הדורות הבאים, והוא יבנה בסטנדרטים האקולוגיים הסביבתיים המתקדמים ביותר".

תמיר כהן, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי: "סולל בונה חברת הבת הוותיקה מבין חברות קבוצת שיכון ובינוי צפויה לציין בעוד שנתיים 100 שנה להיווסדה. היום אנחנו סוגרים מעגל היסטורי לאחר שבשנות ה- 40 החברה הרחיבה את פעילותה לתחום התעשייה וכחלק מכך, היתה מבעלי "נשר". יחד עם שותפינו לפרויקט אנו בטוחים שהרובע החדש יפריח את האזור כולו ויהיה אבן שואבת למשפחות צעירות, משפרי דיור, מצמצמי דיור ומשקיעים מנשר והסביבה, מחיפה, מהקריות והצפון המרוחק. בנוסף, הקרבה למוסדות האקדמיים תעודד עובדי היי טק, אקדמיה וסגל רפואי להתיישב ברובע עם סגנון חיים חדש".

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "פרויקט "אגמי הכרמל" ממוקם באחת הנקודות היפות ביותר בישראל. מדובר בפרויקט משמעותי שבסופו ייבנו כ-5,000 יחידות דיור וכ-300,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. מסוג הפרויקטים שמושכים לערי ישראל בכלל, ולפריפריה בפרט, קהל צעיר ואיכותי שמחזק את העיר ותורם לכלל תושביה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר