נערכים לראש השנה? אלו הרשתות שיהפכו את סל הקניות שלכם ליקר יותר

המועצה לצרכנות ערכה בדיקה לסל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות השיווק • הרשת הזולה ביותר מאלה הנכנסו להשוואה היא רשת "רמי לוי" • הרשת היקרה ביותר מראה הפרש של 27% יותר בעלות סל הקניות • לכל הפרטים על המוצרים שמחירם עלה - ואיפה הכי כדאי לערוך את הקניות לחג

נרשמת עלייה של כמעט 9% בסל הקניות הממוצע. סופרמרקט (ארכיון). צילום: אייל מרגולין\ג'יני

הסל הממוצע לקראת החג התייקר ב 2.5% בממוצע, כאשר לעומת לפני שנתיים נרשמת עלייה של כמעט 9% בסך הממוצע. המועצה לצרכנות פרסמה היום (שלישי) את תוצאות הבדיקה שערכה לקראת הקניות לראש השנה.

מהשוואת סל המוצרים, כשבועיים לפני ראש השנה, לסל של 2024 ולסל של 2023 - טרום שבעה באוקטובר - עולה כאמור כי הסל התייקר ב-9% לעומת לפני שנתיים ו-2.5% לעומת השנה שעברה. באשר לבשר, הבשר התייקר ב-15% והעוף ב-11%.

משתלם לקנות לחג? רשת "רמי לוי" (ארכיון), צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

מהבדיקה עולה כי חלה עלייה ניכרת גם במחירי השימורים, התבלינים ומוצרי האפיה. יחד עם זאת נרשמה ירידת מחירים בחלק מהקטגוריות.

סל של 770 מוצרים

המועצה לצרכנות ערכה בדיקה לסל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות השיווק באמצעות "פרייסז". מדובר בבדיקה חוזרת זו השנה השניה ברציפות, בתקופות המקבילות (שבועיים לפני ראש השנה). המחירים נבדקו ב - 10.9.25, לעומת המחירים בתקופה מקבילה בשנה שעברה - 18.9.24, ולעומת תקופה מקבילה לפני שנתיים - 30.8.23, טרום מלחמת "חרבות ברזל".

מהבדיקה עולה כי אצל כל הרשתות נרשמה עליית מחירים לעומת הסל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. שלוש הרשתות שהעלו הכי פחות את המחירים מול הבדיקה בשנה שעברה הינן: "יוחננוף" עם עלייה של 0.41%, הרשת השכונתית של "מחסני השוק" עם עלייה של 0.68% ו"רמי לוי" עם עלייה של 0.72%.

שלוש הרשתות שהעלו הכי הרבה את המחירים מול הבדיקה בשנה שעברה הינן "מחסני השוק בשבילך", עם עלייה של 4.1%, קרפור מרקט עם עלייה של 3.9% וסופר חביב עם עלייה של 3.4%.

עלייה בסל הקניות. הרשת השכונתית של מחסני השוק (ארכיון), צילום: יחצ

באופן כללי, הרשת הזולה ביותר מאלה הנכנסו להשוואה היא רשת רמי לוי. הרשת היקרה ביותר הינה סיטי מרקט עם הפרש של 27% ביניהן. הרשת העירונית הזולה ביותר הינה מחסני השוק בסיטי והיקרה ביותר סיטי מרקט עם הפרש של 16%. ההפרש בין רשת ה-HEAVY דיסקאונט (HD) הזולה ביותר רמי לוי והיקרה ביותר ויקטורי עומד על 8%.

קטגוריות שמחירם עלה

ההפרש בין רשת ה-LOW דיסקאונט (LD): הזולה ביותר היא "מחסני השוק" והיקרה ביותר היא "פרשמרקט" - עומד על 14%. מבחינת קטגוריות המוצרים שמחירם עלה בממוצע מול תקופה מקבילה בשנה שעברה ומול תקופה מקבילה לפני שנתיים, בשר (טרי וקפוא) התייקר ב-5% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה, ו-15% לעומת לפני שנתיים.

בדיקת "המועצה לצרכנות", צילום: אורן בן חקון

מוצרי עוף טרי וקפוא התייקרו ב-4% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה, ו-11% לעומת לפני שנתיים. יין לבן ואדום התייקר ב 3% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה, ו-4% לעומת לפני שנתיים. התבלינים התייקרו ב 5% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה ו- 10% לעומת לפני שנתיים.

תפוחי עץ סמיט התייקרו ב-3% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה וב-18% לעומת לפני שנתיים. אורז התייקר ב 9% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה וב 11% לעומת לפני שנתיים. שימורי ירקות התייקרו ב 5% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה וב-18% לעומת לפני שנתיים.

שימורי זיתים התייקרו ב 22% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה וב 48% לעומת לפני שנתיים. לעומת זאת ישנן קטגוריות שמחירים לעומת שנה שעברה ירד בממוצע: מחיר דגים קפואים ירד בכ-15% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה וב-9% לעומת לפני שנתיים. בדבש חלה ירידה ממוצעת של-7% לעומת שנה שעברה וב-4% לעומת לפני שנתיים.

בסלק האדום חלה ירידה של 17% לעומת שנה שעברה וב-8% לעומת לפני שנתיים. בתחום שמן הזית חלה ירידה של-15% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה.
- ירקות טריים ירידה 12% - מול תקופה מקבילה בשנה שעברה.

בתחום הירקות והפירות הקפואים חלה ירידה של 11% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה. בתחום התמר המג'הול חלה ירידה של 3% לעומת תקופה מקבילה בשנה שעברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר