במלחמה לא רק החרדות והפחדים עולים, גם התורים בסופר

במהלך המלחמה הישראלים מתנפלים על רשתות השיווק ומנסים להכין את עצמם לכל תרחיש • החשש משהייה ממושכת בממ"דים גורם לנו לקנות הרבה יותר, אבל אילו מצרכים הם הנרכשים ביותר ומהו המצרך המבוקש ביותר?

המלחמה שמביאה את כולנו לסופר יותר ויותר. צילום: ללא

מלחמה ותקופות חירום מביאות איתן הרגלים מגונים, אחד מוכר הוא הבהלה לסופר. אבל מה אנחנו קונים יותר באותה התקופה? אפשר לראות עלייה בתחום הקנייה של שוקולדים ומתוקים, הישראלים קונים ב-190% יותר בתקופת המלחמה הנוכחית, אפשר להבין את הרצון של משהו מתוק וטעים בממ"ד.

גם דפוסי הרכישה של מוצרי חלב עלו פי 3 יותר מלפני המלחמה, שחלב וקוטג' הם המצרכים המבוקשים ביותר. גם שימורים עלו, כפול לפני המלחמה, ואלה אכן מצרכים חשובים בהנחה ובאמת השהייה תהיה ארוכה, שכן זה אוכל שלא מתקלקל במהירות.

אפשר לראות גם עליות ברכישת מוצרים כמו דגני בוקר, ביצים וחטיפים, אבל במקום הראשון ללא עוררין נמצא המים, הישראלים קונים הרבה יותר מים, עלייה של כ- 500% ביחס לקניה לפני המלחמה. במשך כמעט שנתיים אנחנו יוצאים ונכנסים ממרחבים מוגנים בקצב מסחרר, ושמענו לא פעם ולא פעמיים שמועות לא נכונות על מחסורים של מים, המצרך הבסיסי ביותר וכנראה שהטראומה הזו ממשיכה להשפיע על הישראלים.

צריך לזכור, אין בישראל מחסור באוכל! אז איך קורה שלעיתים אנחנו רואים חוסרים בסופרים? קודם כל הפערים נוצרים בגלל תופעת  "הרכישה מוגברת", דפוס פעולה הגיוני שמסתכלים על המספרים שהוצגו בכתבה. 

לעוד פרטים בנושא, כתבת הווידאו למעלה תספר לכם הכל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר