תמורת 925 מיליון שקל: השליטה בסלקום עוברת ידיים

קרן ההשקעות פורטיסימו חתמה על מזכר הבנות עם בעלת השליטה בסלקום, דיסקונט השקעות, על רכישת החזקותיה בענקית התקשורת המהווים כ-36% ממניות החברה

סלקום עוברת ידיים. צילום: אבישג שאר ישוב

עסקת ענק בשוק התקשורת הישראלי: קרן ההשקעות פורטיסימו תרכוש את השליטה בחברת סלקום, לפי שווי של כ-2.6 מיליארד שקל. הקרן תרכוש מדסק"ש את החזקתה (36%) בתמורה לכ-925 מיליון שקל. פורטיסימו חתמה אמש (שני) עם בעלת השליטה בסלקום דיסקונט השקעות על מזכר הבנות לא מחייב. לחברה ניתנו שבועיים של בלעדיות לביצוע בדיקות נאותות, שבסיומם הצדדים יכולים לחתום על הסכם.

פורטיסימו קפיטל היא קרן השקעות ישראלית פרטית שנוסדה בשנת 2004 על ידי יובל כהן שמנהל אותה עד היום. עיקר השקעותיה בחברות תעשייה וטכנולוגיה ובהן סוגת, סודהסטרים, סלופארק טכנולוגיות, טחינת אל ארז ועוד.

חברת השקעות דיסקונט בע"מ יצאה בהודעה לבורסה לניירות ערך בנושא: התקשרות במזכר הבנות לא מחייב למכירת מניות סלקום ישראל.

בהודעה נכתב כי ״בהמשך לדיווח חברת השקעות דיסקונט בע"מ מיום 28.11.2023, בדבר קיום מגעים עם מספר גופים אשר יכול ויבשילו לכדי התקשרות עם אחד מהם במזכר הבנות בלתי מחייב למכירת אחזקותיה בסלקום ישראל בע"מ, מתכבדת החברה לעדכן, כי ביום 4.12.2023 התקשרה עם קרן פורטיסימו קפיטל, במזכר הבנות בלתי מחייב למכירת מלוא אחזקותיה (כ-35.6%) בסלקום על פי שווי של 2.6 מיליארד ש"ח לסלקום, המשקף תמורה בסך של כ-925 מיליון ש"ח לאחזקותיה של החברה בסלקום.

"בהתאם לתנאי מזכר ההבנות ניתנו לרוכשת שבועיים לצורך ביצוע בדיקת נאותות והתקשרות בהסכם רכישה מחייב, אשר יהיה כפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. במהלך תקופה זו של שבועיים התחייבה החברה כלפי הרוכשת לבלעדיות והיא לא תהא רשאית לנהל במהלכה משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים אחרים.

"יודגש, כי אין כל ודאות כי ההתקשרות במזכר ההבנות תוביל להתקשרות בהסכם מחייב למכירתן של המניות ו/או להשלמתו ככל שייחתם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר