נא לשלם בהתאם: לא תאמינו במה עינב בובליל משאירה עשן למתחרים

פרשו רשת: תופעת משפיעני הרשת הפכה לסנסציה - ולכוח פרסומי יעיל ושימושי עבור מאות אלפי עוקבים • את הרשימה הנחשקת מובילה עינב בובליל - סכום סל הקנייה הממוצע של מי שצפו בתוכן שלה - כ־833 ש' • "מייצרים הזדהות יותר מכל סלב"

עינב בובליל, צילום: קובי בנישו

תופעת משפיעני הרשת (אינפלואנסרים) התרחבה מאוד בעשור האחרון, לאחר שפרסום באמצעות אושיות הרשת הוכח כיעיל ושימושי, בעיקר משום שהדור הצעיר מעביר חלק נכבד מהפנאי שלו במעקב אחרי יוצרי תוכן ברשתות החברתיות.

חברת Humanz המשמשת פלטפורמה למאות אלפי משפיעני הרשת, חושפת את הדו"ח הפנימי לשנת 2022 המדרג את עשרת המשפיענים הגדולים של השנה שעברה. הדו"ח מתייחס לכלל משפיעני הרשת ויוצרי התוכן שעבדו עם החברה בשנה האחרונה בישראל.

על פי Humanz, עשרת המשפיענים הגדולים הם עינב בובליל, אדל בספלוב, דניאל עמית, יובל כספית, דנית גרינברג, דניאלה אייפנברג, מירי כהן, קורל מיכאלי, מירן בוזגלו ונדיר אליהו.

אדל בספלוב, צילום: קוקו

לפי humanz, גובה הקנייה הממוצעת של לקוחות אשר הגיעו לאתר דרך 10 המשפיענים הגדולים עומד על 414 שקלים.

מ"האח הגדול" לתהילה

המשפיענים מדורגים לפי פרמטרים ברורים ומוחשיים, כמו למשל באיזה סכום קונים הלקוחות שהגיעו לאתר דרך משפיען מסוים, ועוד. כך, למשל, 21.2% מהמבקרים באתר שבאו בעקבות הצפייה בתוכן שהעלתה עינב בובליל רכשו את המוצר (יחס המרה, היחס בין כמות המבקרים באתר שבאו כתוצאה מצפייה בתוכן המשפיענית, לבין פעולות הרכישה שלהם באתר). סכום הסל הממוצע של בובליל עומד על כ־833 שקלים.

כמו כן, שיעור המעורבות (engagement rate) של עוקביה של בובליל הוא גבוה יחסית, ועומד על 3.25%. שיעור המעורבות משקלל את כמות הלייקים, התגובות, השיתופים והפעולות בפועל בעמוד של יוצרת התוכן.

גם הנתונים של אדל בספלוב הם מרשימים במיוחד - 18.7% מתוך כל הקליקים שהיא הביאה לאתר רכשו מוצר (יחס המרה), וסל רכישה ממוצע של 296 שקלים. ליובל כספית יחס המרה דומה העומד על 18.6%, וסל קנייה ממוצע של כ־544 שקלים.

באופן די מפתיע, ברשימת המשפיענים המובילים לשנת 2022 וברשימת המשפיענים העולים לשנת 2023, לא תמצאו את השמות הגדולים והמוכרים מהפריים טיים. לא מדובר בכוכבים ובפרזנטורים שהחלו את דרכם בעולמות המשחק, ההנחיה, המוזיקה או הדוגמנות, אלא במשפיעני רשת ויוצרי תוכן שהחלו את דרכם וצמחו מתוך הרשת החברתית עם אלפים בודדים של עוקבים.

מי הבאים בתור?

נוסף על כך, Humanz מפרסמת את רשימת המשפיענים העולים לשנה הבאה, אלה שצפויים להשתתף בהכי הרבה קמפיינים, אף שהם עדיין לא כל כך מוכרים. עשרת המשפיענים העולים לשנת 2023: בר נועה כהן, אליטה אופק, טליה סול, דניאל יונה, לורן אלון, עדי כהנים, אן סגל, טל מדינה, ניקול אראבוב ורוני פרץ. מעניין לציין כי כבר היום סל הקנייה הממוצע של העוקבים אחר השמות האלה עומד על כ־380 שקלים, לא רע בהתחשב בעובדה שמדובר בשמות פחות מוכרים.

מירי כהן, צילום: מיכה לובטון

המשפיענים עובדים על בסיס קודים לקופונים - על קולקציות ספציפיות, כל האתר, או פריט ספציפי לתקופת זמן מסוימת. על פי דרישות הצרכנים, משפיעניות רבות מקבלות הצפות של בקשות ופניות לקודי קופון נוספים, וכתוצאה מכך פעמים רבות הסיילים מתארכים, כלומר, יותר מכירות לרשתות.

משפיעני המדיה החברתית הפכו למרכזיים במאמצי השיווק בתעשיית האופנה. עסקים קטנים ובינוניים הם אנשים שצברו קהל עוקבים גדול ברשתות החברתיות, ובאמצעות יצירת תוכן ממוסחר המתמקד בתחומי העניין והחוויות האישיות שלהם.

משפיענים קטנים ובינוניים נחשבים למיקרו־סלבריטאים, משום שהם משתמשים בזהותם המקוונת כטובה ממותגת במטרה לתקשר עם העוקבים ולהשיג תהילה. כמו כן, פעילויות התקשורת והמיתוג של העסקים נמצאו כמעודדות יצירת קשרים פרא־חברתיים בין המותג לעוקב.

מגה משפיענים

קיימות כמה רמות של משפיענים: מגה־משפיענים עם יותר ממיליון עוקבים, משפיעני מאקרו עם יותר מ־100 אלף עוקבים, מיקרו־משפיענים, שמספר העוקבים שלהם נע בין 5,000 למאה אלף ומשפיעני ננו עם אלפים בודדים של עוקבים.

המחקרים שעסקו בנושא מראים כי משפיעני רשת מיקרו וננו - כלומר עד מאה אלף עוקבים - מייצרים רגשי הזדהות חזקים יותר מאשר סלבריטאים ברמות המגה והמאקרו.

מתוך הבנה זו, בשנת 2017 הקימו חמישה מתכנתים יוצאי 8200 את Humanz, סטארט־אפ שמאפשר ליוצרי תוכן ומשפיעני רשת "קטנים" ככל שיהיו לעבוד עם מותגים ולהרוויח מהשפעתם ברשת החברתית. הפלטפורמה של Humanz מבוססת על בינה מלאכותית, פיתחה בין היתר פיקסל חכם למדידה של יוצרי תוכן, מאפיינת מסע לקוח (עוקב) באתרי מכירות ויודעת למדוד ולשקף בזמן אמת את ההצלחה של המשפיענים או יוצרי התוכן עד לרמת הרכישות בקופה - גם ברצפת המכירה.

"משפיעני רשת מיקרו וננו מייצרים רגש הזדהות חזק יותר מסלבס. לכן הקמנו חברה שתוכל לאפשר לאותם משפיענים למקסם את הפעילות עם המשווקים ולהביא לתוצאות גבוהות יותר משמעותית מאשר שיתופי פעולה עם סלבריטאים מוכרים וגדולים", מגלה ליאב חן, מנכ"ל Humanz.

"מכאן שאנו מצפים שלעסקים קטנים ובינוניים, משפיעני ננו עם מספר עוקבים נמוך יותר תהיה אמינות גבוהה יותר מאלו עם מספר עוקבים גבוה יותר או סלבריטאים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר