נתניהו הכריע: מפקד חטיבת הקומנדו אל"מ אבי בלוט ימונה למזכיר הצבאי

אל"מ בלוט יחליף את תא"ל אליעזר טולדנו בתפקיד, לאחר שסוכם כי טולנדו ימונה למפקד אוגדת עזה • אל"מ בלוט עמד לדין משמעתי בתחילת החודש, לאחר שמרכבו נגנבו מסמכים צבאיים מסווגים

אל"מ אבי בלוט, ימונה לתפקיד המזכיר הצבאי של נתניהו // צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי מפקד יחידת הקומנדו, אלוף-משנה אבי בלוט, ימונה לתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה. ההחלטה התקבלה בתיאום עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, והרמטכ"ל גדי איזנקוט. 

עם מינויו לתפקיד, אלוף-משנה בלוט יקודם לדרגת תת-אלוף, ויחליף בתפקידו את תת-אלוף אליעזר טולדנו ששירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. תא"ל טולדנו ימונה למפקד אוגדת עזה, ומועד ההחלפה יסוכם בקרוב. 

ראש הממשלה עסק תקופה ארוכה במינוי המזכיר הצבאי שיחליף את תא"ל טולדנו, ובשנה שעברה ראיין שלושה מועמדים אחרים לתפקיד: תא"לים יהודה פוקס, אורי גורדין ויניב עשור, אך בסופו של דבר לא בחר איש מהם.

נתניהו קיבל את ההחלטה בתיאום עם ליברמן ואיזנקוט // צילום ארכיון: חיים צח, לע"מ

כפי שנחשף לראשונה ב"ישראל היום", בשנה שעברה הודיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט, לתא"ל עופר וינטר, כי הוא לא יהיה מזכירו הצבאי של ראש הממשלה. וינטר קיווה להתמנות לתפקיד, על אף ששמו לא נכלל ברשימת המועמדים שהועברה לנתניהו מלשכת הרמטכ"ל.

בתחילת החודש, אל"מ בלוט עמד לדין משמעתי בגין אובדן מסמכים צבאיים וננזף על ידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן. הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, החליט להעמידו לדין משמעתי בלבד. החלטתו של תא"ל אפק התקבלה לאור ממצאי חקירת מצ"ח, לאחר שרכבו נפרץ בחודש יוני בשנה שעברה, ונגנב ממנו תיק ובו מסמכים.

מהחקירה עלה כי אל"מ בלוט לקח מהתיק בו היו המסמכים אקדח ומכשיר טלפון נייד מבצעי, אך לא היה מודע לכך שהותיר ברכב מסמכים מסווגים. מכיוון שאל"מ בלוט לא השאיר את המסמכים ברכבו בצורה מכוונת, ולאור תוכנם של המסמכים שנגנבו, החליט הפצ"ר כי האירוע יטופל בהליך משמעתי בפני מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן. 

בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד מקד חטיבת הקומנדו ל"ישראל היום", אמר בלוט: "הלוואי שיכולתה של עוצבת הקומנדו לא תיבחן בשדה הקרב, אך אם היא תיבחן, היא תבוא לידי ביטוי בדרך מרכזית בשדה הקרב העתידי". 

בלוט לא התייחס באופן קונקרטי לפעילות הסודית של חטיבת הקומנדו ולמבצעים עלומי השם, אך הבהיר כי בחטיבה ערוכים לקרב. "המטרה העיקרית שלנו היא לייצר כלי התקפי חדש לצה"ל, אנחנו מתכוננים לקרב. הלוואי שלא ישתמשו בנו, אבל אם יהיה צורך כדאי שהחרב תהיה בידנו, ואנחנו משתדלים להשחיז אותה כמה שאפשר. האויב כל הזמן לומד ומתפתח וצה"ל צריך לעדכן את עצמו. אנחנו בכל מקום. אין חזית במדינת ישראל, מהצפון דרך איו"ש ועד הדרום, שאין בו צוות של קומנדו. בשביל זה הקימו את הקומנדו, להיות ראשונים בחזית".

בלוט, בן היישוב נווה צוף במערב בנימין, חובש כיפה, למד בבית הספר התיכון הימלפרב, ובוגר המכינה הקדם־צבאית "בני דוד" ביישוב עלי. הוא נשוי ואב לשש בנות, ומתגורר כיום במושב נחושה. 

בהכנת הידיעה השתתף חנן גרינווד

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר