הרמטכ"ל לתא"ל וינטר: לא תהיה המזכיר הצבאי של רה"מ

איזנקוט הודיע לקצין, הנחשב למקורבו של בנט, שאינו מועמד לתפקיד • נתניהו סיים לראיין את שלושת המועמדים הרשמיים, אבל לא בחר באיש מהם - מה שיצר חרושת שמועות בצה"ל

תא"ל וינטר // צילום: נעם ריבקין פנטון

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הודיע לתא"ל עופר וינטר כי הוא לא יהיה מזכירו הצבאי של ראש הממשלה.

וינטר קיווה להתמנות למזכיר הצבאי במקומו של תא"ל אליעזר טולדנו, שעתיד להתמנות לתפקיד מפקד אוגדת עזה. זאת אף ששמו של וינטר לא נכלל ברשימת המועמדים לתפקיד, שהועברה לראש הממשלה נתניהו לפני כמה חודשים מלשכת הרמטכ"ל.

הרשימה כללה שלושה שמות: מפקד אוגדת עזה, תא"ל יהודה פוקס; מפקד עוצבת הבשן (הגולן), תא"ל יניב עשור; ומפקד עוצבת האש, תא"ל אורי גורדין. נתניהו ראיין את שלושתם כבר לפני שבועות ארוכים, אולם לא בחר באיש מהם וגם לא הודיע לרמטכ"ל כי הוא מבקש לפגוש מועמדים נוספים לתפקיד.

ההתמהמהות במינוי גרמה לחרושת שמועות, ולפיה נתניהו מעוניין למנות לתפקיד את וינטר - לשעבר מפקד חטיבת גבעתי, שעלה לכותרות במהלך מבצע צוק איתן, לאחר שהואשם כי נהג לפגוש בחשאי את השר נפתלי בנט ולתדרכו לפני ישיבות הקבינט. וינטר ובנט חברים מתקופת שירותם המשותפת במגלן, ובצה"ל טענו שהם נהגו להיפגש במכונית השר סמוך לשטחי הכינוס של גבעתי, שם העביר לו וינטר מידע ללא אישור. לאחר שמידע על כוונותיו לכאורה של נתניהו פורסם בתקשורת, פנה וינטר לרמטכ"ל וביקש לברר אם הוא יהיה מועמד לתפקיד.

איזנקוט הודיע לו מפורשות שהוא אינו מועמד, וכי הוא מתוכנן להמשיך בתפקידו הנוכחי כראש מטה פיקוד המרכז. פורמלית, רה"מ לא יכול לבקש שקצין מסוים יהיה מזכירו הצבאי, אלא עליו לבחור מבין המועמדים שמציג בפניו הרמטכ"ל.עם זאת, בעבר דרש נתניהו לפגוש קצינים נוספים בטרם בחר לעצמו מזכיר צבאי, ולא מן הנמנע שינהג כך גם עתה - אף שהרשימה שהוצגה לו כוללת את תתי האלופים הבכירים והמוערכים בצבא. בצה"ל ממתינים להכרעת נתניהו גם משום שהעיכוב במינוי משהה את שיבוץ המועמדים לתפקידם הבא. 

רא"ל איזנקוט // צילום: אנצ'ו גוש/ג'יני

עקב סבב המינויים במטכ"ל שעליו הכריז הרמטכ"ל, נדרש כעת איזנקוט למנות ראש חדש לחטיבת המבצעים במקום איציק תורג'מן, שימונה לראש אט"ל, וסגן חדש למפקד זרוע היבשה במקום תא"ל איתי וירוב, שיפרוש מצה"ל לאחר שלא קודם לאלוף, כשהבחירה תיעשה מבין השלישייה - פוקס, עשור וגורדין. 

המזכיר הצבאי אחראי לקשר של רה"מ עם צה"ל ועם המוסד, השב"כ והוועדה לאנרגיה אטומית. מדובר אמנם בתפקיד מקצועי, אולם כזה שהוא גם משרת אמון מובהקת. איזנקוט עצמו היה מזכירם הצבאי של אהוד ברק ואריאל שרון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר