זה לא ספיידרמן: מבול של עכבישי ענק צפוי לרדת מהשמיים בארה"ב

המין הפולש הגיע לאמריקה על גבי ספינות מסע ומתקדם באוויר באמצעות קורים בדמות מצנחי רחיפה • על אף גודלו הוא לא מזיק לבני אדם

עכביש ג'ורו מזרח אסייתי, צילום: AP

מבול של מיליוני עכבישים בגודל כף יד של ילד צפוי לרדת מהשמיים בכל אזור החוף המזרחי של ארה"ב באביב הקרוב, כך מעריכים חוקרי אוניברסיטת ג'ורג'יה.

מדובר במין פולש גדול מאוד של עכביש ג'ורו מזרח אסייתי (מוכר מאוד ביפן), שנצפה לראשונה בארצות הברית ב-2013. המין הפולש הזה מתקדם באוויר על ידי מעין מצנחי רחיפה קטנים שהוא מכין מהקורים שלו והגודל של בעל החיים מגיע עד 7.5 סנטימטרים.

נע באוויר דרך מצנחי רחיפה, צילום: צביקה ראובני - ג'יני

אם במקרה אתם מתגוררים בארצות הברית ונכנסתם לחרדה ממבול העכבישים הצפוי, אנחנו יכולים להרגיע אתכם ולהגיד שהלסתות של העכבישים האלו לא מסוגלות לחתוך עור של אדם ולפגוע בו. כך שמעבר לעצם החוויה המטרידה של גשם עכבישים גדול בצבעי זהב, אדום, שחור וכחול, לא צפויה פגיעה בבני אדם.

כך או כך המין הפולש הזה הגיע לארצות הברית ככל הנראה על גבי ספינות מסע והחל להתפתח בדרום מזרח ארה"ב ובעיקר בג'ורג'יה כשהם מתחילים את מחזור החיים שלהם עם פתיחת האביב ואז גדלים ומתקדמים הלאה.

נכון לרגע זה קשה לדעת עד היכן יגיע ענן העכבישים הגדול אולם הוא צפוי לכבוש את רוב ג'ורג'יה ולהצפין עד וושינגטון הבירה ואפילו עד דלוואר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר