תנו לחיות לחיות בקמפיין חדש: כמה כלבים מומתים בשנה?

הקמפיין "חיי כלבים אינם הפקר", הגיע לחצי מכמות החתימות הנדרשת תוך פחות מ-24 שעות • העמותה מנסה לקדם פתרונות ללא הרג, שבמסגרתם ייאספו כלבים משוטטים, יעברו חיסון, עיקור או סירוס וישוחררו חזרה לשטח • מנכ"לית תנו לחיות לחיות: "הרג כפתרון אינו מקובל"

"צריך למצוא פתרון ללא הרג", צילום: תנו לחיות לחיות

הקמפיין של תנו לחיות לחיות "חיי כלבים אינם הפקר!", שהגיע לחצי מכמות החתימות הנדרשת תוך פחות מ-24 שעות ומנסה להגיע ליעדו תוך ארבעה ימים בלבד, נועד בכדי ליצור תמיכה בעד התיקון לחוק בכנסת - במקום להמית כלבים משוטטים, העמותה מנסה לקדם פתרונות הומניים ויעילים בטווח הארוך, שבמסגרתם ייאספו כלבים משוטטים, יעברו חיסון, עיקור או סירוס וישוחררו חזרה לשטח.

מנכ"לית תנו לחיות לחיות: "הרג כלבים משוטטים אינו מקובל" // צילום: תנו לחיות לחיות

רשויות המדינה מוציאות להורג אלפי כלבים משוטטים מדי שנה, באמצעות ירי חסר תכלית, חצי רעל והמתות בכלביות, שאינם פותרים את הבעיה. ב-2020 הוצאו להורג: 896 כלבים על ידי פקחי משרד החקלאות, 758 כלבים ע"י רשות הטבע והגנים ואלפי כלבים נוספים על ידי הרשויות המקומיות.

השיטה אותה "תנו לחיות לחיות" מנסים לקדם הינה עקר חסן החזר, שיטה הומנית לפיקוח על גודלם של אוכלוסיות כלבים משוטטים ולמניעת התרבותם באופן בלתי מבוקר, וזאת על ידי עיקורם והשבתם לשטח המחיה שלהם. השיטה מיושמת בהצלחה רבה במקומות רבים בעולם שבהם קיימת בעיה ממשית של אוכלסיות גדולות של כלבים משוטטים, החיות בצמידות לריכוזי אוכלוסייה אנושית.

בין המדינות המיישמות את השיטה בהצלחה ניתן למנות מדינות באסיה (הודו, סרי לנקה, תאילנד, אינדונזיה, פיליפינים ועוד), מדינות במזרח אירופה (רומניה, אוקראינה, בולגריה) מדינות באפריקה (דרום אפריקה) ועוד.

יעל ארקין, מנ"כלית תנו לחיות לחיות, אמרה:" יש לנו יומיים להראות לכל מי שהורג כלבים שהציבור לא מקבל את זה, ודורש למצוא פתרונות הומניים ללא הרג. הצעת החוק שתידון בוועדה חינוך ברביעי הקרוב אמורה לקדם פיילוט "עקר חסן החזר" לכלבים. הציבור איתנו, הכלבים איתנו, החמלה איתנו. כל מסע ההפחדות של כל הגורמים בעצם משקף את המצב הקיים במדינת ישראל מזה שבעה עשורים. הגיע הזמן לשנות. חתמו על העצומה ובואו נראה לכל הנוגעים בדבר שבשנת 2022 - הרג לא מקובל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר